Vaszily Miklósé lett az IndaMedia fele

Megvásárolta az IndaMedia Csoport 50 százalékos tulajdonrészét Oltyán Józseftől Vaszily Miklós – derül ki abból az interjúból, amit a Portfolio-nak adott. A korábban a CEMP, az Origo és az MTVA vezérigazgatói posztját is betöltő Vaszily jelenleg a TV2 Csoport elnöke, a mostani tranzakcióval az Index stratégiai partnerének számító cégben szerzett tulajdonrészt.

Vaszily Miklós stratégiai befektetőként tekint magára és arról is beszélt, hogy bár a következő időszak üzleti teljesítményére a járvány okozta gazdasági helyzet rányomja a bélyegét, azonban ennek stratégiai távlatban nincs igazán súlya. Az interjúban elmondta, hogy Magyarország egyik legsikeresebb online médiacsoportjáról van szó, amelyet olyan cégek alkotnak, mint a TotalCar.hu Kft., a www.Napi.hu Online Kft., a PORT.hu Kft, a Femina Media Kft., az Inda-Labs Zrt. vagy éppen a csoporthoz tartozó portálok és az Index hirdetési felületeit értékesítő Indamedia Sales Kft. Ezt a rendkívül sikeres médiacsoportot fogja stratégiai befektetőként támogatni – az ebben az esetben inkább pénzügyi befektetői szemléletű – Oltyán Józsefet váltva az Indamedia Network élén.

Vaszily Miklós szerint a médiapiac a világon mindenütt óriási átalakulás előtt áll, a digitális térképen a globális szereplők, egyre jobban beleharapnak a lokális szereplők piacába. Ugyanakkor léteznek olyan lokális szereplők, akik képesek felvenni a kesztyűt a nagyokkal, és ki tudják venni a részüket a piac növekedéséből. Jelezte azt is, hogy már régóta szeretett volna újra tulajdonosi pozíciót vállalni, és mivel a TV2 elnökeként operatív vállalatvezetési terhek nem nyomják a vállát, így volt időm gondolkozni azon, hogy a média világában általában milyen új trendek, fejlemények várhatóak.

Elmondta azt is, hogy viszonylag rövid idő alatt állapodtak meg az eladóval, a vételárat azonban nem közölte. Hozzátette, hogy egy viszonylag komplex finanszírozási struktúráról van szó, amely hosszú távra szól, komoly kötelezettségvállalással.

Az interjúban beszélt arról is, hogy a regionális terjeszkedés és felhasználók összekapcsolása egy jobb szinergiákat eredményező rendszerbe továbbra is a helyes stratégia. Az IndaMediánál való megjelenésével ezeket a lehetőségeket érdemben meg fogják nézni. Úgy látja, hogy az elmúlt két évben az Indamedia a tulajdonosi oldalról egy üzemeltető, fenntartó szerepét töltötte be, ehhez képest most egy dinamikusabb pályára állítaná a cégcsoportot, akár akvizíciókkal, akár komolyabb fejlesztésekkel, belépésekkel más területekre, akár partnerségekkel.