Erős növekedési potenciált lát a Vatera C2C üzleti modelljében és az Extreme Digitalhoz hasonló sikertörténetet szeretnének létrehozni a használt áruk adásvételében erős online piactéren – jelentette ki Várkonyi Balázs azzal kapcsolatban, hogy Kelemen Gyulával együtt kiszállnak az eMAG-ból és a Vatera többségi tulajdonosai lesznek. Adja magát a kérdés, hogy vajon az Adevinta eladósorban lévő hazai érdekeltségeit, a Jófogást és a Használtautót érintheti-e ez a változás?
„Izgalmasan telt az elmúlt néhány év, amelynek során az eMAG-nál egy olyan komplex ökoszisztémát építettünk ki, amely számos, az online kereskedelemmel most ismerkedő magyar kkv-t vezethet sikerhez. Azáltal, hogy az elektronikai kiskereskedelemben jelentős tapasztalattal rendelkező Extreme Digitalt sikeresen integráltuk az eMAG-ba, a munkánkat elvégeztük. A jövőben is keresni fogjuk a hasonló kihívásokat: jelenleg a Vaterában, a C2C üzleti modellben látunk erős növekedési potenciált, és az Extreme Digitalhoz hasonló sikertörténetet szeretnénk létrehozni a használt áruk adásvételében erős online piactéren” - jelezte Várkonyi Balázs a váltás kapcsán.
Az eMAG a mai napon bejelentette, hogy a Vatera online piactér kiválik a cégcsoportból és Várkonyi Balázs, illetve Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói veszik azt át. A két szakember az Extreme Digital-eMAG Kft.-beli üzletrészeik értékesítését követően a Vatera többségi tulajdonosaiként vezetik majd a céget és koordinálják a jövőbeli fejlesztéseket. A tranzakció várhatóan 2023 augusztusában zárul majd le.
„Szeretnénk köszönetet mondani Balázsnak és Gyulának támogatásukért és partnerségükért, amellyel erős magyarországi e-kereskedelmi ökoszisztémát hoztunk létre, lehetővé téve számunkra, hogy vásárlóinknak szélesebb termékválasztékot és jobb szolgáltatásokat kínáljunk. Úgy gondolom, hogy készen állunk arra, hogy nagyobb sebességi fokozatba kapcsoljunk, és folytassuk küldetésünket: zökkenőmentes szolgáltatásokkal segítsük az ügyfeleinket hatékonyabban és olcsóbban vásárolni, illetve támogassuk a helyi vállalkozókat az online kereskedelem területén” - mondta Tudor Manea, az eMAG Group vezérigazgatója.
Várkonyi Balázs nyilatkozata alapján egyértelműnek tűnik, hogy komoly terveik vannak a C2C online kereskedelmi piacon, a nagy kérdés, hogy milyen lépésekre készülnek. A bejelentés kapcsán adja magát a kérdés, hogy érintheti-e ez a változás az Adevinta eladósorban lévő hazai érdekeltségeit, az online apróhirdetési piac meghatározó szereplőit, a Jófogás.hu-t és a Használtautó.hu-t és vajon a Vatera új többségi tulajdonosainak elképzelései között szerepel-e ezek megszerzése.
Ahogyan arról az mmonline.hu-n is beszámoltunk, február végén derült ki, hogy a tulajdonos a két hirdetési oldal eladásáról döntött. Akkor kérdésünkre úgy fogalmaztak a cégnél, hogy „sok kiaknázatlan potenciált látunk Magyarországon, de végső soron nem biztos, hogy az Adevinta a legjobb tulajdonos hosszú távon ahhoz, hogy támogassa őket a bennük rejlő lehetőségek kibontakoztatásában”. A válasz szerint ezért úgy döntöttek, hogy az összes magyarországi üzletágat eladják. „Elindítottuk az értékesítési folyamatokat, és bízunk abban, hogy találunk olyan új tulajdonosokat, akik képesek arra, hogy a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu teljes potenciáljának eléréséhez szükséges fókuszt és szakértelmet biztosítsák” - fűzték még hozzá az Adevinta részéről, viszont azóta nem érkezett semmilyen információ arról, hogy ki lehet az új tulajdonos.