- Hirdetés -

Vízpartra vágynak a magyarok

|

- Hirdetés -

Idén minden második magyar tervez nyaralást, a többség vízpartra utazik. A legnépszerűbb hazai úti cél továbbra is a Balaton, külföldön pedig a horvát, görög és olasz tengerpart, valamint Erdély – derül ki a GfK kutatásából.

 

A GfK legfrissebb, az idei nyaralási terveket vizsgáló 1000 fős, országos reprezentatív felmérésének adatai azt mutatják, hogy hazánk lakosságának a fele tervez nyaralást idén. Mind a belföldi, mind a külföldi úti célok között első helyen szerepelnek a „vizes” helyek: tavak, tengerek vagy fürdőhelyek.

 

 

Akik nyaralnak

 

A magyar lakosság kicsivel több mint fele (54 százalék) tervez utazást idén nyáron, közülük a legtöbben (32 százalék) belföldi úti célban gondolkodnak, 10 százalékuk külföldre készül és 12 százalék bel- és külföldi utazást is beiktat a nyári szabadságába.

 

A nyaralás tervezését számos tényező befolyásolja, amelyek egyike az életkor. Az 50 évnél idősebbek körében már többségben vannak a nyaralást nem tervezők. Míg a 20–29 évesek jellemzően külföldre utaznak, addig a 40–49 évesek szívesebben pihennek a határokon belül.

 

Csak belföldi utazást az átlagnál nagyobb arányban terveznek a négy vagy több fős háztartásokban élők (43 százalék) és a legalább két gyermeket nevelő családok (55 százalék).

 

Arról, hogy kik azok, akik belföldi és külföldi nyaralást is terveznek Dörnyei Otília, GfK Industry Lead Travel&Logistics így nyilatkozik: „Az idén határokon innen és túl is üdülést tervezők körében az átlagnál szignifikánsan többen vannak a most 20–29 éves Y-generáció tagjai és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők. Úgy látjuk, hogy könnyebben terveznek egynél is több nyaralást az idejükkel talán szabadabban gazdálkodó vállalkozók, a szellemi munkát végző alkalmazottak, és természetesen a magasabb jövedelmi státuszúak (380.000 forintnál több havi összjövedelemmel rendelkező háztartások). A külföldre és belföldre egyaránt utazók között felülreprezentáltak a Budapesten élők.”

 

 

…és akik nem

 

A megkérdezettek 41 százaléka nem tervez üdülést idén a nyári hónapokban, és 5 százalék még nem döntötte el, hol és hogyan tölti a szabadságát. Jellemzően az Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon, a 2000 főnél kisebb településeken és az egyszemélyes háztartásban élők nem terveznek idén nyaralást. A jövedelem és az üdülési tervek közötti kapcsolat kézenfekvő, hiszen a nyaralás pénzbe kerül. A havi 290.000 forintnál kevesebb háztartási összbevétellel rendelkezők, a nyugdíjasok (61 százalék), valamint a szakmunkás végzettségűek (53 százalék) az átlagnál nagyobb arányban döntenek az otthonmaradás mellett.

 

 

Akiknek a Balaton a Riviéra

 

A belföldi nyaralást tervezők 23 százaléka még nem döntött a pontos úti célról, és elképzelhető, hogy e döntés meghozatala ad-hoc jelleggel fog történni. Ők jelentik azt a kört, akik jól irányzott és folyamatos kommunikációval, rájuk szabott szolgáltatásokkal, speciális ajánlatokkal még befolyásolhatók. Bár ők még bizonytalanok az úti célt illetően, annyit a lakosság általános nyaralási terveiből tudni lehet, hogy honfitársaink többsége, ha nyaral, akkor azt vízparton, de legalábbis fürdő közelében képzeli el.

 

A felmérés adatai szerint a legvágyottabb hazai úti cél idén a magyar tenger: a belföldi utazást tervezők 46 százaléka a Balatont választja, közülük is leginkább a 15–19 éves korosztály (61 százalék), valamint a négy vagy több fős családban élők (56 százalék) terveznek itt nyaralni.

 

Belföldi utazásra tízből nyolcan személygépkocsival indulnak, a vasúti közlekedést az átlagnál magasabb arányban (40 százalék) a 30 évnél fiatalabbak veszik igénye.

 

Idén nyáron átlagosan kevéssel több mint 80 ezer forintot terveznek költeni fejenként a belföldön utazók. Ez az összeg a jövedelem emelkedésével párhuzamosan nő: a magasabb jövedelműek körében meghaladja a fejenkénti 100 ezer forintot.

 

 

…és akik a határokat átlépve nyaralnak

 

Aki külföldre utazik – esetleg egy belföldi üdülés mellett –, az előre tervez és nem eseti jelleggel hoz döntést: tízből közel kilencen már tavasszal lefixálták az úti céljukat. Az idén külföldi nyaralást tervezők körében Horvátország a favorit, az utazók 24 százaléka választja délnyugati szomszédunkat. Görögország, Erdély és Olaszország, de Spanyolország, Németország és Ausztria is az előnyben részesített országok között szerepel. Érdekes a 20–29 éves Y-generáció választása: legtöbbjük ugyan európai utazást tervez, de nem a fenti „klasszikus” nyári desztinációkat célozza meg, hanem pl. Dániát, Írországot vagy Hollandiát. 10 százalékuk a tengerentúlra utazik, a többiek pedig Észak-Afrikát, Ázsiát és Ausztráliát célozzák meg.

 

Külföldi utazás esetében a repülő egyértelmű versenytársává válik az autónak. A külföldre utazók fele tervez autóval elindulni, míg 43 százalék – a budapestiek körében 59 százalék – a repülőre voksol. A fővárosban élőkön kívül a 20–29 évesek jelentik még a légitársaságok fő célcsoportját, körükből idén nyáron közel 60 százalék repülővel tervez külföldre utazni. Buszos utazást elsősorban a felsőfokú végzettségűek és az 50 év felettiek terveznek.

 

A külföldi nyaralás során az egy fő által elkölteni tervezett összeg átlagosan 170 ezer forint, az aktív korú 30–59 év közöttieknél viszont a 200.000 forintot is meghaladja ez az összeg.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA