- Hirdetés -

Vizsgálatot indítanak az Agency Toplist miatt

|

Összefogtak a reklámszakma érdekképviseletei és közös ad hoc feltáró bizottság létrehozásáról, illetve vizsgálat elindításáról döntöttek az Agency Toplist kapcsán. Az új ügynökségi rangsor kapcsán éles vita alakult ki a Republic Group és a MAKSZ között. Az Agency Toplist munkacsoport már reagált is a vizsgálat elindítására, azt hangsúlyozzák, hogy az általuk végzett kutatás során kiküldött e-mailek kapcsán mindenben eleget tettek az adatvédelmi szabályoknak.

Nem múlt el hét újabb fordulat nélkül a listaháborúban, ma a reklámpiaci szereplők érdekképviseletei dobtak le egy elég komoly bombát. Korábban arról érkezett hír, hogy az Agency Toplist szervezői adatgyűjtést végeztek, ami miatt a MAKSZ etikai vizsgálatot akartak indítani a Republic Group ellen. Az új ügynökségi rangsor egyik fő támogatója ugyanis Fabricius Gábor, a Republic egyik vezetője. A társaság azonban elébe ment az eseményeknek, és kilépett a szervezetből, így az etikai vizsgálat értelmetlenné vált.

Ma délután azonban kiderült, hogy itt korántsem ér véget a dolog, és a reklámpiaci érdekképviseleti szervezetek közös közleményt adtak ki. Ebben azt írják, hogy: „figyelemmel a vélelmezett jogsértés és etikai vétség súlyosságára, és az ügyet övező kiemelt piaci figyelemre, a MAKSZ a társ szakmai szervezetekkel, az Önszabályozó Reklámtestülettel (ÖRT), az IAB Hungary-vel és a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) együtt, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Jogi és Adatkezelési tagozata által delegált adatvédelmi szakember közreműködésével, közös ad hoc feltáró bizottságot hoz létre az ügy kivizsgálására, valamint a szükséges adatkezelési visszaélésekkel szemben fellép. A vizsgálat végéig a bizottságban részt vevő szervezetek hírzárlatot rendelnek el.”

Azt már a múlt héten lehetett tudni, hogy a MAKSZ és több iparági szervezet közös fellépésre készül, így az Agency Toplist szervezői gyorsan reagáltak az újabb fejleményre. Közlésük szerint az Agency Toplist a MAKSZ által kifogásolt e-mailek kiküldése során mindenben eleget tett az adatvédelmi szabályoknak. A kérdőív egy kutatás végzése érdekében keresett meg cégeket, interneten hozzáférhető, nyilvános e-mail címekre, illetve a BrandFestivalra regisztráltak, előadóként résztvevők e-mail címére mentek a megkeresések. A kérdőív minden esetben a cég általános véleményét mérte fel, nem a címzett magánszemélyének álláspontját, ennek értelmében a kapcsolatfelvétel is a cégek felé történt, nem a magánszemélyek irányába, kizárólag kutatás céljából, ezért a személyes adatok nem sérültek. Ezt erősíti meg a NAIH és az NMHH állásfoglalásai is, tehát az Agency Toplist jogszerűen járt el.

Az új rangsor szervezői hozzátették, hogy hisznek abban, hogy a szabad verseny elősegíti a szektor működését, éppen ezért értetlenül állnak az előtt, hogy a MAKSZ elnökségébe tartozó ügynökségek miért próbálják szabotálni e versenyt ahelyett, hogy üdvözölnék azt. Megjegyezték azt is, hogy a MAKSZ a hatályos magyar jogszabályok szerint nem hatóság, ezáltal nincs arra jogköre, hogy a tőle függetlenül működő kezdeményezésekkel kapcsolatban vizsgálatokat folytasson.

Az ügyben megszólalt a Republic Group is. Az ügynökség közlése szerint „minden olyan állítás, ami a Republic Groupot és az Agency Toplistet összemossa, súlyosan megtévesztő, félrevezeti a szakmai közvéleményt. Az Agency Toplistet nem a Republic Group hozta létre, ezért értetlenül állunk a tény előtt, hogy ezt az információt a MAKSZ vezetői szándékosan, félrevezető céllal sulykolják. A Republic Group ebben a témában sajnos nem tud a továbbiakban segíteni.”

Az egyre fordulatosabb listaháborúról itt, itt és itt olvashat bővebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...