- Hirdetés -

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

|

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével épült fel, mint az esővíz hasznosítás, a hűtőgép hulladékhő újrafelhasználás, az automatikus légcserélés, a napenergia betáplálás, vagy a sütéskor keletkezett hő visszanyerése és fűtéshez való alkalmazása.

A többéves előkészítő munka után, magyar szakemberek közreműködésével és hazai ötletekkel továbbfejlesztett zöld technológiai innovációk felhasználásával felépített étterem tartalmazza mindazokat a környezettudatos megoldásokat, amelyek jelenleg elérhetőek, megvalósíthatóak a vendéglátásban.

A debreceni Kishegyesi úton megnyitott Drive Thru étteremben a sütők szagelszívói által beszívott meleg levegő egy hőcserélő berendezésen keresztül a fűtési rendszer hatékony felmelegítését fogja segíti, aminek köszönhetően a téli időszakban negyedével kevesebb energiát kell majd felhasználni a helység melegen tartásához, mint egy egyébként korszerű, hagyományos fűtési rendszerrel működő KFC-ben. Az ívóvíz pazarlást megelőzendő az esővíz összegyűjtésével a növényeket öntözik, míg a hűtőgépek kondenzátorrendszerén keresztül leadott hőt vízmelegítésre használják majd fel. Hasonlóképp zöld forrásból biztosítják az étterem belső világítását is, amit napelemek telepítésével oldottak meg, energiatakarékos módon. Mindezek mellett intelligens épület üzemeltetési rendszert is kiépítettek, ami automatikusan állítja be a légcserélő rendszerek teljesítményét és hasznosítja az elhasznált levegőt előfűtéséhez. Az intelligens rendszer 15 százalékos megtakarítást érhet el a jelenlegi KFC sztenderdhez mérten.

„Nem titkolt célunk, hogy a debreceni tapasztalatok alapján a legjobb hatásfokkal működő fejlesztéseket, lépésről – lépésre a többi éttermünkben is bevezetjük, illetve azokkal az újaknál már a tervezés során számolunk. Noha az innovációk szinte észrevétlenek a vendégeink számára, a pillanatnyi energiamegtakarítást ők is figyelemmel kísérhetik egy kihelyezett monitoron.” – hangsúlyozta az október 14-ei megnyitón a hazai KFC éttermeket üzemeltető AmRest Magyarország marketingvezetője, Juhász Nándor.

A szakember hozzátette, ahogy minden éttermükben, úgy a debreceniben is csak lebomló, papír alapú csomagoló anyagokat és fa evőeszközöket használnak, a Shake és fagyi poharak 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, míg csomagolóanyagoknál szintén az újrafelhasznált papírt részesítik előnyben. Mindemellett az AmRest folyamatosan terjeszti ki éttermeire a Harvest programot, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együtt futtatnak az élelmiszerpazarlás mérséklése érdekében. A programban a KFC már ebben az évben 26 tonna csirkét mentett meg a kidobástól és juttatott el rászorulókhoz az Élelmiszerbank partnerszervezetein keresztül.

A KFC ugyanakkor aktívan keresi a kapcsolatot a helyi közösséggel is. Ennek eredményeként a Future of Debrecen programon keresztül kapcsolódik be a városi Zöld Rendezvénykonténer létrehozásához, amelynek költségét 50 százalékban finanszírozza. A mobil rendezvényhelyszín energiaellátását napelemek biztosítják, a hozzátartozó zöld növényfal pedig a lokális légtisztításban fog segíteni.

„Szeretnénk, ha fenntartható módon történne a fejlődés városunkban. Ehhez partnerekre van szükségünk, mind a debreceniek, mind a Debrecenbe települő vállalkozások részéről. A ma elinduló partnerség hosszú távon fog létrejönni” – mondta el Balázs Ákos alpolgármester az étterem megnyitóján.

Fotó: AmRest Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...