- Hirdetés -

Zöld fogadalmak karácsonyra

|

- Hirdetés -

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem az én ízlésemnek megfelelő, és nincs meg róla a számla, hogy kicseréltethessem. Csomagolópapírcafatok szerte-széjjel a fa körül, miközben a Hull a pelyhest énekli a család.

Ismerős képek, ugye? Minden évben kapunk ajándékba olyan tárgyakat, amelyeket utána nem használunk, és sajnos a polcon vagy a szekrényben porosodnak évekig. Felmérések szerint csak minden 10. európai emlékszik arra, hogy előző évben milyen ajándékokat kapott. És mindezért hány és hány kabátban izzadós, hosszú órát töltünk a plázákban, boltokban? És nemcsak a mi erőfeszítéseink vesznek így kárba, hanem az egyes tárgyakhoz használt alapanyag, az előállításhoz, szállításhoz felhasznált energia és nyersanyag is. Például egy darab pamut póló előállításához 2700 liter víz szükséges. Továbbá, az elkészített termék szállítása a forgalmazási helyekre óriási környezetkárosító hatással jár – gondoljunk csak a légi- vagy közúti teherszállításból fakadó kibocsátásokra.

Fogadalmakkal teli zöld karácsonyt mindenkinek!

Mit szólnátok, ha megreformálnánk idén az ajándékozási szokásokat? Válasszunk a fenntarthatóbb meglepetések közül, adjunk élményeket, programokat. Egy lávaköves masszázs élménye talán jobban megmarad valakiben, mint egy újabb kenyérpirító (egész biztos, hogy már van neki egy). Ha igazán újítók szeretnénk lenni, akkor „zöldítsük” be az ajándékokat is! Az Európai Bizottság kezdeményezése, az európai éghajlati paktum keretében ugyanis már fenntartható fogadalmakat is tehetünk. Mit szólnátok, ha a környezetvédelemre nyitott barátokkal, családtagokkal egy közös fogadalomtétellel ajándékoznátok meg egymást? A hivatalos honlapon 16 olyan téma található meg, amely alapját képezheti az elköteleződésnek. Ezek közül egy pár igazán aktuális téma:

élelmiszerhulladék csökkentése,

a használati tárgyak újrahasználata és megjavítása,

tartós ruhatár kialakítása

Ha mégis kézzel fogható ajándékot vennénk, akkor inkább helyi termelőtől, művésztől érdemes vásárolni, elkerülve a szállításhoz kapcsolódó környezeti terhelést.

Tudatos csomagolás és díszítés

Ha kevesebb tárgyi dolgot ajándékozunk, kevesebb csomagolásra is lesz szükség, így – biztos, ami biztos alapon – nem veszünk 3x annyi csomagolópapírt, mint amire szükség lenne. Ezt nem csak a pénztárcánk, hanem a környezet is meghálálja. Ha mégis a csomagolás mellett döntenénk, többször felhasználható ajándékzacskót is választhatunk, biztos lapul néhány a lakásban arra várva, hogy újra használjuk. Kreatív ötletként kendőbe is csomagolhatunk a Furoshiki japán módszerrel. Sőt, itt egy szép kendő még az ajándék része is lehet!

A karácsonyi dekoráció terén is érdemes elmozdulni a fenntarthatóbb irányba. Ahelyett, hogy minden évben újabb és újabb adagot veszünk, használjuk újra a korábbi évekről maradt díszeket, anyagokat! Igazán karácsonyi hangulatot lehet teremteni égősorok segítségével, válasszuk ezekből az újratölthető, LED-es változatokat!

Ne menjen kárba a megvásárolt alapanyag és a megfőzött étel!

Töltött káposztából és beigliből sosem elég, de sokszor esünk túlzásokba. Az ételpazarlás elkerüléséhez érdemes csak annyit főzni, amennyit meg is tudunk enni. Ha ezt mégsem sikerült megvalósítanunk, a hűtőbe téve másnap vagy harmadnap is ehetünk belőle ebédre vagy akár le is fagyaszthatjuk, hogy még hetekig élvezhessük a karácsonyi ízeket. Ha van idősebb, magára maradt szomszéd, kedves ötlet lehet megosztani vele egy-egy adag számunkra már felesleges ételt. Már az alapanyagok vásárlásakor is lehetünk tudatosak: próbáljuk meg csak azt megvenni, amire tényleg szükségünk van, és annyit, amennyi az előző évek tapasztalatai alapján elegendő lesz az ételek elkészítéséhez. Érdemes bevásárlólistát írni, hogy mit is kell vásárolnunk. Vigyázzunk arra, hogy ne romoljanak meg a vásárolt termékek, ehhez fontos a megfelelő tárolás a csomagoláson található instrukciók alapján. Érdemes tájékozódnunk a „minőségét megőrzi” és a „szavatossági idő” jelölések jelentéséről is, mielőtt kidobnánk az ételeket. Emellett, amennyiben tehetjük, fontoljuk meg a csomagolásmentes vásárlás lehetőségét is.

Tegyünk fogadalmakat közösen, varázsoljuk igazán zölddé az idei karácsonyt!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....