- Hirdetés -

Zöld fogadalmak karácsonyra

|

- Hirdetés -

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem az én ízlésemnek megfelelő, és nincs meg róla a számla, hogy kicseréltethessem. Csomagolópapírcafatok szerte-széjjel a fa körül, miközben a Hull a pelyhest énekli a család.

Ismerős képek, ugye? Minden évben kapunk ajándékba olyan tárgyakat, amelyeket utána nem használunk, és sajnos a polcon vagy a szekrényben porosodnak évekig. Felmérések szerint csak minden 10. európai emlékszik arra, hogy előző évben milyen ajándékokat kapott. És mindezért hány és hány kabátban izzadós, hosszú órát töltünk a plázákban, boltokban? És nemcsak a mi erőfeszítéseink vesznek így kárba, hanem az egyes tárgyakhoz használt alapanyag, az előállításhoz, szállításhoz felhasznált energia és nyersanyag is. Például egy darab pamut póló előállításához 2700 liter víz szükséges. Továbbá, az elkészített termék szállítása a forgalmazási helyekre óriási környezetkárosító hatással jár – gondoljunk csak a légi- vagy közúti teherszállításból fakadó kibocsátásokra.

Fogadalmakkal teli zöld karácsonyt mindenkinek!

Mit szólnátok, ha megreformálnánk idén az ajándékozási szokásokat? Válasszunk a fenntarthatóbb meglepetések közül, adjunk élményeket, programokat. Egy lávaköves masszázs élménye talán jobban megmarad valakiben, mint egy újabb kenyérpirító (egész biztos, hogy már van neki egy). Ha igazán újítók szeretnénk lenni, akkor „zöldítsük” be az ajándékokat is! Az Európai Bizottság kezdeményezése, az európai éghajlati paktum keretében ugyanis már fenntartható fogadalmakat is tehetünk. Mit szólnátok, ha a környezetvédelemre nyitott barátokkal, családtagokkal egy közös fogadalomtétellel ajándékoznátok meg egymást? A hivatalos honlapon 16 olyan téma található meg, amely alapját képezheti az elköteleződésnek. Ezek közül egy pár igazán aktuális téma:

élelmiszerhulladék csökkentése,

a használati tárgyak újrahasználata és megjavítása,

tartós ruhatár kialakítása

Ha mégis kézzel fogható ajándékot vennénk, akkor inkább helyi termelőtől, művésztől érdemes vásárolni, elkerülve a szállításhoz kapcsolódó környezeti terhelést.

Tudatos csomagolás és díszítés

Ha kevesebb tárgyi dolgot ajándékozunk, kevesebb csomagolásra is lesz szükség, így – biztos, ami biztos alapon – nem veszünk 3x annyi csomagolópapírt, mint amire szükség lenne. Ezt nem csak a pénztárcánk, hanem a környezet is meghálálja. Ha mégis a csomagolás mellett döntenénk, többször felhasználható ajándékzacskót is választhatunk, biztos lapul néhány a lakásban arra várva, hogy újra használjuk. Kreatív ötletként kendőbe is csomagolhatunk a Furoshiki japán módszerrel. Sőt, itt egy szép kendő még az ajándék része is lehet!

A karácsonyi dekoráció terén is érdemes elmozdulni a fenntarthatóbb irányba. Ahelyett, hogy minden évben újabb és újabb adagot veszünk, használjuk újra a korábbi évekről maradt díszeket, anyagokat! Igazán karácsonyi hangulatot lehet teremteni égősorok segítségével, válasszuk ezekből az újratölthető, LED-es változatokat!

Ne menjen kárba a megvásárolt alapanyag és a megfőzött étel!

Töltött káposztából és beigliből sosem elég, de sokszor esünk túlzásokba. Az ételpazarlás elkerüléséhez érdemes csak annyit főzni, amennyit meg is tudunk enni. Ha ezt mégsem sikerült megvalósítanunk, a hűtőbe téve másnap vagy harmadnap is ehetünk belőle ebédre vagy akár le is fagyaszthatjuk, hogy még hetekig élvezhessük a karácsonyi ízeket. Ha van idősebb, magára maradt szomszéd, kedves ötlet lehet megosztani vele egy-egy adag számunkra már felesleges ételt. Már az alapanyagok vásárlásakor is lehetünk tudatosak: próbáljuk meg csak azt megvenni, amire tényleg szükségünk van, és annyit, amennyi az előző évek tapasztalatai alapján elegendő lesz az ételek elkészítéséhez. Érdemes bevásárlólistát írni, hogy mit is kell vásárolnunk. Vigyázzunk arra, hogy ne romoljanak meg a vásárolt termékek, ehhez fontos a megfelelő tárolás a csomagoláson található instrukciók alapján. Érdemes tájékozódnunk a „minőségét megőrzi” és a „szavatossági idő” jelölések jelentéséről is, mielőtt kidobnánk az ételeket. Emellett, amennyiben tehetjük, fontoljuk meg a csomagolásmentes vásárlás lehetőségét is.

Tegyünk fogadalmakat közösen, varázsoljuk igazán zölddé az idei karácsonyt!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA