- Hirdetés -

Zöld védjegyet kapott a K&H Bank

|

- Hirdetés -

Zöld védjegyet kapott a K&H közösen három reklámszakmai szervezettől. A Green Pledge védjegy tanúsítja, hogy a pénzintézet legjobb gyakorlatai megfelelnek a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozást előtérbe helyező elveinek, mert kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, továbbá a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

A Green Pledge vállalás életre hívói ‒ az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) ‒ elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a kívánatos magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére. A cél, hogy a hirdetők hozzájáruljanak a környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz.

Csatlakozva a reklámszakmai szervezetek kezdeményezéséhez, a bank öt gyakorlatát értékelte a zsűri Green Pledge védjeggyel: a K&H felelős befektetési alapok és a K&H zöld lakáshitel kommunikációját, a K&H hűsítő ligetek programot, a K&H agrár ökoszisztéma építését továbbá a médiatervezésnél használt, a marketing-kommunikációs eszközök karbonlábnyomát is figyelembe velő szempontrendszerét és gyakorlatát. Ezek alapján a szakmai zsűri úgy döntött, hogy a K&H jogosult a Green Pledge védjegy használatára ezeknél a tevékenységeknél.

K&H öko alap

Összhangban az EU és Magyarország klímasemlegességi céljaival a K&H kínálatában már 18 felelős befektetési alap közül válogathatnak az ügyfelek. Az alkalmazott módszertani szűrések és kizárási szabályok biztosítják, hogy a felelős befektetés tárgya fenntarthatósági szempontból alacsony kockázatú tevékenységet végző cég legyen, illetve az előállított termék vagy szolgáltatás környezeti hatásának szempontjából is összhangban legyen a fenntarthatóság elveivel. Magyarországon, a hazai befektetési alapok között elsőként a K&H öko alap kapta az EU szabályozás 9-es cikk szerint meghatározott, a fenntarthatósági szempontokat legmagasabb szinten figyelembe vevő minősítést. A felelős befektetések kommunikációja javítja az ügyfeleink fenntarthatósági tudatosságát, felkelti a figyelmet és ösztönzi a környezettudatos döntések meghozatalát.

Ne csak a szomszéd kertje legyen mindig zöldebb

A hazai lakossági ingatlanállomány rossz energiahatékonyságú. Energiapazarló módon fűtjük, hűtjük, üzemeltetjük otthonainkat, ami felesleges széndioxid-kibocsátáshoz vezet. Nem elegendő korszerű energetikai minősítésű új otthonokat építeni, fókuszba kell helyezni a használt ingatlanok energetikai felújítását is.

A K&H zöld lakáshitel az MNB keretrendszerébe illeszkedve hivatalosan is minősített zöld hiteltermék Magyarországon, amely felvehető új, kedvező energiahatékonyságú ingatlanok vásárlására, és a pénzintézetnél elsőként volt elérhető használt ingatlanok korszerűsítésére, sőt, a használt ingatlanok vásárlására és korszerűsítésére együttesen is igényelhető, amennyiben jelentős energetikai megtakarítás jön létre a tervezett korszerűsítés/felújítás során.

A korszerű, környezetbarát és energiahatékony megoldások finanszírozása segíti a hosszú távú pénzügyi tervezést és gondolkodásmódot, a megtakarítást és a klímabarát életvitelt. A hiteltermék promóciója javítja az ügyfeleink energiahatékonysági tudatosságát, elősegíti a klímattudatos cselekvést.

Zöld szempontok a médiavásárlás terén

A környezetvédelem és a fenntarthatóság reklámokban történő jobb érvényesítése érdekében a reklámok tartalmi kérdései mellett a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjait is figyelembe kell venni. A K&H kampányainak tervezése során ‒ nyilvánosan elsőként Magyarországon ‒, bekerült a karbonlányom is a médiaértékelési szempontok közé a Mindshare médiaügynökség segítségével.

A Mindshare globális anyacégével együtt egy összetett, tudományos alapokon nyugvó szoftvert fejlesztett, amelynek segítségével megállapítható, hogy a különféle csatornák – a televíziótól kezdve az online médián át a nyomtatott orgánumokig – mekkora karbonlábnyomot hagynak a kreatív gyártásától egészen a hirdetés megjelenéséig. „A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság »szentháromságával« mérte a szakma, mostantól szerencsésebb inkább »szentnégyesről« beszélni, mivel a karbonlábnyom felzárkózik a fő indikátorok közé” – nyilatkozta Horváth-Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációsügyvezető igazgatója. Eddig 20 kampányértékelés történt a kalkulátorban, és egyre fontosabb elemévé válik a médiamix megtervezésének.

K&H hűsítő ligetek

A tavaly ősszel indult K&H hűsítő ligetek program 100 iskola, óvoda, bölcsőde udvarára ültetett javarészt őshonos növényeket, 555 fával és 1110 cserjével zöldítve az intézmények udvarát. A 4-5 év múlva már kiterjedt árnyékot nyújtó, nagy lombú fákat a gyermekek és pedagógusaik ültették el, és a fiatalok a növények gondozásában is aktívan részt vesznek azóta is. „A K&H célja egy olyan kezdeményezés megvalósítása volt, amely a növények ültetésével úgy támogatja a környezeti fenntarthatóságot és biodiverzitást, hogy egyúttal segíti a fiatalok környezetvédelmi oktatását is” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra. „Az udvarokon megvalósuló hűsítő ligetek révén a gyerekek testközelből figyelhetik meg a növények növekedését, jótékony hatásait. A kezdeményezés a pedagógiai programba is beépül: tanárok és gyerekek különféleképp foglalkoznak a fák, növények pozitív hatásaival, a klímaváltozás elleni küzdelemmel.”

Egyaránt fontos a föld és a Föld

A K&H portfoliójában jelentős súlyt képvisel az agrárium. A K&H zöld vetőmag kampány a mezőgazdaságban a klímaváltozás okozta kihívásokra hívja fel a figyelmet, hiszen számottevően csökkenhet, szélsőséges esetekben akár meg is semmisülhet a termény. A Bank a program keretében minden 25 millió forintnyi szerződésérték után egy 25 kg-os vetőmag-csomagot biztosít partnereinknek, amely mintegy 2 hektár bevetésére elegendő. A mézontófű és olajretek védi a termőföldet és hozzájárul a biodiverzitás fenntartásához.

A K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat a hazai agrárképzést folytató egyetemek és főiskolák hallgatóinak szól. Célja, hogy anyagi és szakmai támogatással segítse a fenntartható, körforgásos gazdálkodás innovatív irányvonalait kutató hallgatók munkáját. Már 61 pályázó kapott összesen több, mint 10 millió forint támogatást tanulmánya, kutatómunkája folytatásához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....