- Hirdetés -

A szükséges plusz – folytatódik a streaming dömping

|

Az elmúlt években gőzerővel rákapcsoltak a streamingszolgáltatásaik fejlesztésére a nagy televíziós médiavállalatok. Ennek az eredménye az idén lesz igazán látványos, ugyanis több új platform debütál a magyarországi piacon is.

A vezető televíziós márkanevük után tett + jel – valamiért ez a legelterjedtebb megoldás a nagy tévés médiavállalatok új streamingszolgáltatásai esetén. Népszerű még a Play utótag, mint a Viasatnál vagy a TV2-nél, az HBO pedig egy kicsit különutas a maga GO-jával, amiből hamarosan Max lesz. Akárhogy is nevezik, az idén látványosan felpörög ezeknek a szolgáltatásoknak a bevezetése, illetve megújítása.

A magyarországi piacon az RTL az elsők között lépett a már régóta használt RTL Most! márka megújításával, majd az RTL Most+ prémiumszolgáltatás elindításával.„A versenytársaink láthatóan most igyekeznek felzárkózni hozzánk. Az előnyünket azonban nemcsak megőrizni akarjuk, hanem növelni is. A streamingszolgáltatásunkat folyamatosan fejlesztjük tovább tartalmilag és technológiai szempontból” – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese.

Már az elmúlt évben beharangozták, hogy a TV2 új streamingszolgáltatása a TV2 Play nevet fogja használni, ami végül az idén februárban indult el. A nézők egyszerűen, regisztráció nélkül érhetik el a televízió videós tartalmait. „Büszkék vagyunk rá, hogy zökkenőmentesen sikerült az átállás és az indulás. Jelenleg a bevezető fázisban tartunk és folyamatosan töltjük fel tartalommal az oldalt. A következő lépés a TV2 Play applikáció létrehozása lesz, ezzel újabb lépést teszünk a nézői igények még szélesebb körű kiszolgálása felé” – jelezte a Marketing&Mediának Malatinszky Péter digitális igazgató.

Akik mostanában vezetik be a streamingszolgáltatásukat Magyarországon, azok sincsenek lemaradva, hiszen nemzetközi szinten is az idén indult számos új platform. Jó példa erre a ViacomCBS, amelynek a Paramount+ nevű szolgáltatása március első napjaiban kezdte meg a működését az Egyesült Államokban.

Az AMC Networks International streamingüzletága a tavalyi évet több mint hatmillió előfizetővel zárta. Ez azt jelenti, hogy egyetlen év alatt megduplázták ezt a számot. Mindezt úgy, hogy az AMC+ nevű reklámmentes prémium streamingszolgáltatásuk csak néhány hónapja indult.

Persze számunkra inkább az az érdekes, hogy a magyar piacon mikor lép az AMC. „Amikor Kelet-Közép-Európáról beszélünk, a mikor és a hogyan két fontos kérdés egy streamingtermék bevezetésénél. Régiónkban aki hirtelen túl nagyot lép, az rövid távon jelentős veszteségeket realizálhat a piacépülés fázisában” – vélekedik Málnay B. Levente, az AMC Networks International ügyvezető alelnöke.

A szakember elmondása szerint folyamatosan elemzik és értékelik a piac rezdüléseit. A megfelelő időben fognak lépni, de alapvetően a fontolva haladás jellemző rájuk. „Készítettünk már kifejezetten a digitális térben bemutatott sorozatot, ilyen volt Az első influenszerek, amelyet a Spektrum gyártott. Tavasszal készülünk egy nagyszabású lineáris műsorpremierrel a Spektrum Home-ra, amelyhez kimondottan digitális felületre készítettünk extra tartalmat” – sorolja Málnay B. Levente, aki elárulja azért azt is, hogy az egyik szolgáltató partnerükkel közösen dolgoznak olyan helyi fejlesztésű VOD-terméken is, amelyet hamarosan szeretnének bemutatni a közönségnek.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...