- Hirdetés -

Nagyot nőtt a Mediaworks bevétele, duplázta nyereségét a Central

|

Több mint 11 milliárd forinttal tudta növelni bevételét a múlt évben a Mediaworks Hungary Zrt., a cég nyeresége ugyanakkor visszaesett. A jelentős hazai kiadók közül a Central Médiacsoport megduplázta profitját, a Ringier Axel Springer pedig csökkenő forgalom mellett is növelni tudta adózott eredményét.

Mintha nem lett volna COVID-járvány és nyomában járó gazdasági visszaesés, illetve reklámpiaci satufék, úgy teljesített tavaly a Mediaworks Hungary Zrt.. A többek között a megyei lapokat, a Nemzeti Sportot, a Világgazdaságot és még számos kiadvány magáénak tudó cég 46,33 milliárd forintos forgalmat ért el 2020-ban, míg egy évvel korábban még 34,91 milliárdos volt a forgalom.

Ha megvizsgáljuk, hogy miből jött össze ez a nagy növekedés kiderül, hogy nagyon megugrottak a hirdetési bevételek. A múlt évben 22,46 milliárd forintos reklámbevétele volt a cégnek, ez majdnem 6,5 milliárdos pluszt jelent az egy évvel korábbihoz képest. Bár az éves beszámolóban nem részletezték, a jelentős többlet valószínűleg a még több állami hirdetésből jött össze a kormányközeli médiavállalatnak. A társaság lapértékesítésből származó bevétele meghaladta a 15 milliárd forintot, ez a szegmens több mint 3,5 milliárd forinttal teljesített jobban, mint 2019-ben, és az egyéb árbevételeknél is volt egy több mint kétmilliárd forintos plusz.

A vállalatnál dolgozók száma is jelentősen nőtt, az átlagosan foglalkoztatottak száma 2020-ban 2129 volt, míg egy évvel korábban 1974. Ezzel párhuzamosan a bérköltség is jelentősen megugrott, a 2019-es 7,92 milliárdról 12,19 milliárdra nőtt.

A jelentős forgalomnövekedés ugyanakkor nem járt a profit emelkedésével, a cég 1,79 milliárd forintos adózott eredményről számolt be, ami nagyon komoly visszaesést jelent, hiszen 2019-ben még 5,17 milliárd forint volt. A tulajdonos KESMA nem vett fel osztalékot.

Ha nem is olyan mértékben, mint a Mediaworks esetében, de a Central Médiacsoport is tudta növelni a forgalmát, a kiadó 13,22 milliárd forintos bevétellel zárta 2020-at, ami közel kétmilliárdos pluszt jelent 2019-hez képest. A cég hirdetési bevétele több mint duplájára, valamivel hatmilliárd forint fölé nőtt, a lapkiadásból származó bevétel viszont közel félmilliárd forinttal esett.

A vállalat több mint duplájára tudta növelni profitját, 2020-ban 2,41 milliárd forintos adózott eredményt értek el, míg egy évvel korábban még csak 1,13 milliárd forint volt ez az érték. Az egyedüli tulajdonos CM Investment Kft. 2,429 milliárd forintos osztalék felvételéről döntött.

A legnagyobb hazai médiavállalatok frissen publikált pénzügyi jelentéseit szemlézve láthatjuk, hogy a Ringier Axel Springer Magyarország (RAS) – a Blikk, a Kiskegyed, az EgészségKalauz.hu, a GLAMOUR, további licensz magazinok, rejtvény- és műsorlapok kiadója – is stabil maradt a 2020-as kihívások ellenére. Adózott eredményét 22 százalékkal növelte az előző évi teljesítményhez képest, ami 1,65 milliárd forintos adózott eredményt jelent 2020-ban. A kiadó éves árbevétele mindössze 5 százalékos csökkenéssel 13,9 milliárd forint lett.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...