- Hirdetés -

Rákapcsolt a fenntarthatóságra az Allianz

|

Politikai döntéshozók, iparági szakértők, vállalati vezetők és a technológia úttörői cserélték ki gondolataikat a globális gazdaság zöld átalakulásáról, illetve a klímacélok eléréséhez szükséges lépésekről a 2. Budapesti Klímacsúcson október elején. A konferencia aktív résztvevője volt az Allianz, hiszen a márkának meggyőződése, hogy a vállalatcsoport és a hozzá hasonló pénzintézetek befolyással lehetnek a nemzetközi éghajlatvédelmi célok teljesülésére. A cégcsoport nemzetközi szinten összesen 142 milliárd eurót fektetett fenntartható projektekbe és vállalatokba 2020-ban.

A globális gazdasági átalakulás egyik legfontosabb feladata jelenleg a zöld energiára való áttérés. Ez egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a befektető üzleti szereplők számára. A nehezítő tényezők között szerepel a szabályozás és a megfelelő infrastruktúra hiánya, illetve az ügyfelek tájékozatlansága.

„Szakértőként elsősorban az a feladatunk, hogy részletes kockázatvállalási módszereket dolgozzunk ki olyan új zöld technológiák számára, amelyekkel még az azokat felhasználó ipari vállalatok is csak ismerkednek. Remek példa erre a hidrogénalapú ipari megoldások bevezetése. Nekünk a kockázatok azonosítása során viszont ugyanazt a szigort kell alkalmaznunk, mint a meglévő energiaforrásokra támaszkodó építési és üzemeltetési üzletágak esetében” – osztja meg gondolatait a szektor új energiaforrásokkal kapcsolatos feladatairól Line Hestvik, az Allianz Csoport fenntarthatósági igazgatója. „Az Allianz Csoportnál nem célunk, hogy egyik percről a másikra elvágjuk a régi üzleti megoldások útját, és rögtön új területre váltsunk, hiszen ezzel veszélyeztetnénk az átalakulás sikerét. Inkább hosszú távon fenntartható befektetéseket és programokat vállalunk. 2015-ben bejelentettük partnereinknek, hogy kivezetjük a szénalapú üzleti modelleket a befektetési, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítási ágazatban, amit 2040-ig fogunk teljes egészében megszüntetni” – részletezi Alexander Protsenko, az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója a cégcsoport fenntarthatósági politikáját. Bár célja a fejlődő hidrogénipar biztosítási megoldásokkal történő támogatása, a nemzetközi pénzintézet több megújuló technológiai megoldásba is befektet, hiszen még senki sem tudja, melyik hoz áttörést. A cégcsoport közel 6,8 milliárd eurót fektetett például szél- és naperőművekbe, összesen 116 ilyen parkkal az Allianz Csoport az egyik legnagyobb szél- és napenergia-biztosító a világon.

A pénzügyi szektor szabhatja a zöld irányokat

„A fenntarthatóság az Allianz Csoport egyik legfontosabb prioritása. Pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott multinacionális vállalatként nemcsak az emberek biztosítási védelméről gondoskodunk, hanem szeretnénk kiépíteni a fenntartható gazdasághoz vezető utat is. Mindezt pedig a jelenben megalapoznunk” – mondja Line Hestvik.

„Vállalatcsoportunk és a hozzánk hasonló cégek befolyással lehetnek a nemzetközi éghajlatvédelmi célok teljesülésére. Pénzintézetünk összesen 1878,9 millió euró bevételt ért el 232 fenntartható megoldásból, és összesen 142 milliárd eurót fektetett fenntartható projektekbe és vállalatokba 2020-ban. Több ezer üzleti parterünkön, valamint saját, 800 milliárd eurós egyenlegünkön keresztül az Allianz Csoport jelentős hatást gyakorol a globális gazdaságra. Ez egy közvetett befolyás, de minden kétséget kizáróan jelen van. Éppen ezért pénzügyi döntéseinkkel és teljes tevékenységünkkel példát szeretnénk állítani nemcsak a szektor, hanem a többi gazdasági szereplő elé is.” – teszi hozzá a magyar vállalat elnök-vezérigazgatója.

Egyedül nem megy

„A zöld energiába történő beruházások és a fosszilis tüzelőanyagok fokozatos megszüntetése nélkül a világ nem tudja teljesíteni a globális felmelegedés mértékének 1,5 fok alatt tartására irányuló célkitűzést. Ezért olyan fontos, hogy az Allianz Csoport és a hozzánk hasonló pénzügyi vállalatok elkötelezzék magukat a Párizsi Megállapodás ambiciózus dekarbonizációs vállalásai mellett.” – jelzi az Allianz Hungária vezetője.

„A globális kihívások leküzdéséhez ágazatközi és nemzetközi partnerségekre van szükség. Ezért állunk valódi partnerként az ügyfeleink mellett az éghajlatbarát üzleti modellek felé vezető úton” – összegzi Line Hestvik. Az érintett szereplők közötti együttműködés jelentőségét hangsúlyozza a biztosítási üzletág első klímasemlegességi hálózata is. Az Allianz Csoporttal együtt nyolc biztosító csatlakozott az ENSZ kezdeményezésére létrejött Net-Zero Insurance Alliance (NZIA) szövetséghez. Az idén nyáron született NZIA célja, hogy 2050-re elérje az üvegházhatású gázok nettó nulla kibocsátását, összhangban a Párizsi Megállapodás célkitűzéseivel. Ehhez fontos változásokra lesz szükség, például a fosszilis tüzelőanyagok gyors kivezetésére, valamint a zöld üzleti lehetőségekhez, például a hidrogénhez igazított kockázatvállalási megközelítések folyamatos fejlesztésére.

Az Allianz Csoport vállalásai a globális célkitűzések mentén

Az Allianz Csoport meghatározó szerepre törekszik a biztosítási ágazatban a fenntarthatóság terén. Ennek részeként saját maga számára is szigorú mérföldköveket állít:
Nemzetközi pénzügyi szereplőként az üvegházhatású gázok 25 százalékkal történő csökkentését vállalta 2019-hez képest saját befektetési portfóliójában 2025-ig, illetve a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig, beleértve az ingatlanbefektetéseket is.
Az Allianz minősített zöld épületekbe történő befektetései 14,6 milliárd euróról 18,3 milliárd euróra ugrottak; a befektetési portfólióban szereplő fenntartható pénzügyi termékek volumene csaknem 10 milliárd euróval, 39,3 milliárd euróra növekedtek a 2019-es pénzügyi év végétől a 2020-as pénzügyi év zárásáig.
A pénzintézet minden ágazatban együttműködik olyan vállalatokkal, amelyek értékpapírjait nulla kibocsátást célzó portfóliókban tartja. Emellett támogatja őket saját kibocsátási stratégiájuk megvalósításában.
Az Allianz 2020-ra 30 százalékkal csökkentette világszerte az egy alkalmazottra jutó üvegházhatású gáz-kibocsátást a tíz évvel korábbihoz képest. A cég további 30 százalékos csökkentést vállalt e téren 2025-ig.
Az RE100 üzleti kezdeményezés részeként az a vállalat célja, hogy 2023-ra a cég minden egységének villamosenergia-szükségletét megújuló energiaforrásokból fedezze.
A 1,5 fokos követelményekkel összhangban az Allianz Csoport 2021 májusában frissítette a befektetésekhez és biztosításokhoz kapcsolódó szénpolitikáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...