- Hirdetés -

Legalább havonta ünnepel a magyarok harmada

|

Minden harmadik magyar legalább havonta, leginkább családtagjaival, barátaival ünnepel főként olyan klasszikus alkalmakat, mint a születésnap, az évforduló, a karácsony vagy a húsvét – derült ki a Diageo Celebration Index reprezentatív kutatásából, amelyet Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata az Ipsos-szal közösen készített. A Magyarországon, Csehországban és Romániában elvégzett felmérés során az ünneplés gyakoriságában a magyarok végeztek az élen, az apró sikerek megünneplését pedig leginkább a románok tartják fontosnak.

A kutatásban résztvevők válaszai alapján elmondható, hogy összességében inkább boldognak tartjuk magunkat, továbbra is szeretünk és van alkalmunk ünnepelni. Ez mindenképp pozitív eredmény, de bizony van hova fejlődni: a magyarok mindössze 37%-a tartja magát igazán boldognak és csupán minden ötödik (22%) ember gondolja úgy, hogy a mindennapi apróságokat is ünnepelni kell. A három ország között a románok tartják magukat a legboldogabbnak (48%-a) és 52%-uk gondolja azt, hogy a kis dolgok is érdemesek az ünneplésre.

A reprezentatív kutatás szerint a magyarok 34%-ának legalább havonta egyszer alkalma adódik ünneplésre, ebből 14 %-nak havonta többször is, ami elég ahhoz, hogy ünneplés gyakoriságában megelőzzük mindkét kutatásban résztvevő országot, a csehek között a havonta többször ünneplők aránya csak 11%, a románok esetében is kevesebb (13 %), de a havi és éves gyakoriság esetében is pár százalékkal vezetünk. Kevésbe pozitív, hogy a jelentős többségnek (60%) azonban csak évente, vagy évente párszor nyílik lehetősége az ünneplésre. Az ünneplés gyakorisága az életkor előrehaladtával csökken – míg a fiatal felnőttek több mint fele (58%) legalább havonta egyszer megünnepel valamit, addig a 60 év felettiek már csak 15%-ának van alkalma ilyen rendszerességgel ünnepelni, és közöttük is magas (9%) azok aránya, akiknek a múlt évben egyáltalán nem volt alkalmuk ünneplésre.

A felmérés eredményei azt mutatják, a szeretteinkkel történő találkozások és örömteli pillanatok meghatározóak az életünkben. A kutatásból az is kiderül, hogy a klasszikus alkalmak a leginkább ünnepelt események, viszont az apró, mindennapi eredményeket csupán minden tizedik ember ünnepli. Mi a Diageonál abban hiszünk, hogy ezen pillanatok megélése és ünneplése is fontos az általános boldogsághoz, a mentális egészség megőrzéséhez”– mondta el Pais Mónika, a Diageo Budapest ügyvezető igazgatója.

A fiatalok aktívabb életvitelüknek köszönhetően sokkal inkább ünneplik az élet nagyobb eseményeit például a házasságot, érettségit, előléptetést, mint az idősebb generációk. A nők jellemzően rendszeresebben ünnepelik meg a legkülönfélébb alkalmakat, mint férfi társaik, körükben nagyobb igény mutatkozik az apró, mindennapi eredmények, örömök megélésére, megünneplésére is.

A Diageo Celebration Index kutatásának eredményei megerősítik, hogy a bulizás és étteremben étkezés a legnépszerűbb választás, ha ünneplésről van szó - a megkérdezettek magyarok közel fele ünnepel ily módokon, de sokan vannak azok is, akik az otthoni relaxációt választják ünneplés gyanánt. Bulit szervezni a csehek szeretnek leginkább, míg az otthon relaxálás a románok esetében megelőzi az éttermi étkezést.

A válaszadók legszívesebben a család és barátok körben kerítenek sort ünneplésre. A fiatal felnőtteknek a barátok, míg az idősebb generációknak a család a fontosabb az ilyen alkalmak során. Az értékesebb tárgyi ajándékok mellett a nyaralással és élményekkel történő ünneplés is egyre népszerűbb, ha az ajándékozásról van szó. A kutatásból kiderül az is, hogy a fiatalok és a nők szívesebben ajándékoznak kézzel készített ajándékokkal is.

Összességében a magyar válaszadók számára a közvetlen család, a nyugodt légkör, és a finom ételek a legfontosabb hozzávalói a tökéletes ünneplésnek, de a minőségi italok is sokak számára fontos elemei ennek. A család mindhárom országban első, de a cseh és román kitöltőknél a finom ételek szerepelnek a második helyen és a csehek esetében a harmadik helyet pedig a barátok töltik be, ha az ünneplés kulcselemeiről van szó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...