Gyorsabban bővül a reklámmal támogatott streaming szolgáltatások felhasználói bázisa az amerikai fogyasztók körében, mint az előfizetésekre támaszkodóké – derül ki a Comscore friss elemzéséből. A háttérben a tengerentúlon is egyre nagyobb problémát jelentő infláció és az emiatt jobban átgondolt költések állnak.
A Comscore adatai szerint az AVOD, vagyis reklámmal támogatott streaming szolgáltatások felhasználói tábora 2020 és 2022 között 29 százalékkal bővült az Egyesült Államokban, míg az előfizetéses modellen alapuló SVOD szolgáltatásoké 21 százalékos növekedést ért el. „Bár mindkét megoldás fejlődés, azt látjuk, hogy a felhasználók egyre jobban meggondolják, hogy mire költik a pénzüket és ezért többen fordulnak a reklámmal támogatott szolgáltatások felé. Ez persze érthető is egy olyan helyzetben, mint a mostani, amikor az infláció érzékenyen érinti a fogyasztók pénztárcáját. Elérkezett az idő a hagyományos, előfizetéses modellel dolgozó szolgáltatók, mint például a Netflix számára, hogy átgondolják stratégiájukat és hirdetéseket megjelenítő ajánlatokkal is piacra lépjenek, hogy fenntarthassák a növekedést” - jelezte James Muldrow, a Comscore termékmenedzsmentért felelő alelnöke.
A kutatócég jelentéséből kiderült az is, hogy 2022 márciusában az amerikai háztartások átlagosan 5,4 streaming szolgáltatást néztek, szemben az egy évvel korábbi 4,7-el.
A változó felhasználói igényekre reagálva a közelmúltban a Netflix is bejelentette, hogy tervezik a reklámmal támogatott modell alkalmazását, és könnyen előfordulhat, hogy már az idén megjelennek ilyen ajánlattal.