- Hirdetés -

Dupláztak a vezető reklámügynökségek

|

A 25 legnagyobb full service és kreatívügynökség az elmúlt évben együtt 63,2 milliárd forint árbevételt ért el. Ez hatalmas, 55 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. A vezető

reklámügynökségek adózott eredménye ennél is nagyobbat ugrott, egyetlen év leforgása alatt megduplázódott.

A pandémia a reklámügynökségi piac szereplőit jobban megviselte, mint a médiaügynökségeket vagy a médiacégeket. Az első járványhullám idején sok nagyvállalat kényszerből vagy spórolásból a korábbról meglévő, esetleg egyszerűbb kreatív anyagokat használt, macerásabbá vált a reklámfilmek elkészítése is. Ráadásul sok reklámügynökség rendezvények szervezésével is foglalkozik, ez a bevételi lábuk pedig hosszú hónapokra lenullázódott.

A 25 legmagasabb árbevételű full service és kreatívügynökség tavalyi üzleti adatait megnézve azt láthatjuk, hogy 2021-ben már egész jó számokat hoztak a piaci szereplők, hamar túltették magukat a nehézségeken. Ezt támasztják alá a Magyar Reklámszövetség 2021-es évről szóló adatai is. Bár csak összevont számokat közöltek a kreatív- és médiaügynökségekről, ez alapján tavaly a hirdetők 97 milliárd forintot költöttek ügynökségi szolgáltatásokra. Márpedig ez 2020-hoz képest 14,5 százalékos, 2019-hez viszonyítva 11,2 százalékos növekedés.

Amennyiben reálértéken nézzük az adatokat, akkor már kisebbek ezek a számok, de 2019 és 2021 viszonylatában még így is 2,8 százalékos bővülést mutatnak. Az utóbbi nem sok, de a kommunikációs torta többi szereplőjének – PR, ambient, marketingkutatás, adatvezérelt marketing – bevétele reálértéken is csökkent ebben az időszakban, tehát hozzájuk képest a reklámügynökségek még jól jártak.

A top 25 reklámügynökség 2020-as árbevétele összességében 40,7 milliárd forintot tett ki, az elmúlt évben ez 63,2 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük pedig 4,2 milliárdról 8,8 milliárd forintra ugrott. Az előbbi 55 százalékos növekedést jelent, utóbbi pedig duplázást.

Miután a piacvezető Lounge Design tavaly az árbevétel és az eredmény terén is hatalmas növekedést produkált, ezért érdemes nélkülük is megnézni a teljes adatsort. A top 24-re vonatkozóan 2020-ban 30,6 milliárd, 2021-ben 43,9 milliárd forint nettó árbevételt kapunk, azaz még így is 43 százalékot tett ki a növekedés. Adózott eredmény terén pedig 2,7 milliárdról 5,2 milliárd forintra nőtt a top 24, ami pedig 91 százalékos ugrásnak számít. Láthatóan ezek sem rossz eredmények.

 

Két mogul

A bevételi toplista alapján a Lounge Design Kft. és a Mediator Group Kft. továbbra is külön kategóriát képez. Tavaly ennek a két társaságnak az együttes árbevétele majdnem annyi volt, mint az utánuk következő 23 ügynökség bevétele együtt. A Lounge Design sokat nőtt 2020-hoz képest: tízmilliárd forintról 19,2 milliárdra tornázták fel a nettó árbevételüket, ami 91 százalékos növekedés. Az eredményük 1,4 milliárd forintról 3,5 milliárdra nőtt, azaz a két és félszerese lett.

A Mediator Group tavalyelőtt már közel járt a tízmilliárd forintos bevételi szinthez, 2021-ben pedig ezt sikeresen megugrották és 11,9 milliárdos nettó árbevétellel zárták az évet. Ezzel párhuzamosan a cég eredménye meghaladta az egymilliárd forintot.

A Lounge–Mediator duót egy hatos fogat követi, ezeknek az ügynökségeknek a tavalyi árbevétele 2 és 2,7 milliárd forint között alakult. Közülük a Human Telex szerepelt a legjobban a maga 2,7 milliárd forintos árbevételével, utánuk DDB, Positive Adamsky, Roxer, Post For Rent és ACG volt a sorrend. Közülük a legjobb eredményt, 568 millió forintot a Positive Adamsky cégcsoport hozta össze. Ezzel a korábbi évi profitjukat gyakorlatilag megduplázták.

Nagyot nőtt a két cégből álló Post For Rent. Tavalyelőtt 753 millió forintot tett ki a nettó árbevételük és 144 milliós veszteséggel zártak. A bevételüket egyetlen év alatt kétmilliárd fölé tudták növelni és az eredményességük is nagyot javult, hiszen 2021-ben 117 millió forintot tett ki a nyereségük. Erős éve volt 2021-ben az ACG Reklámügynökség Kft.-nek is. Egy esztendővel korábban 1,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, tavaly viszont ezt kerek kétmilliárdra növelték, azaz 67 százalékos bővülést hoztak össze. Igaz, a profitjuk csökkent, a 2020-as 122 millió forintot követően a tavalyi évet 92 milliós nyereséggel zárták.

A tíz legnagyobb hazai full service és kreatív ügynökség árbevétele és eredménye

(millió forint)

* A Positive by Hinora Group Kft., az Adamsky by Positive Kft. és a Positive PR & Media Kft. együtt;

** A Post For Rent International Zrt. és a P4R Digital Agency Kft. együtt;

Forrás: az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...