- Hirdetés -

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

|

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a Duna természetességének visszaállításáért, új lehetőségeket teremtve a fenntartható mezőgazdaság és az ökoturizmus számára. Ezt a munkát támogatja a Living Danube program, egy egyedülálló, ágazatokon átívelő partnerség, amely a WWF CEE, a The Coca- Cola Foundation és a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottság (ICPDR) összefogásával a dunai vizesélőhelyek megőrzését és helyreállítását helyezi fókuszba. A The Coca-Cola Foundation az elkövetkező időszakban újabb WWF projektben működik együtt a szervezettel, melynek célja a magyarországi Homokhátságon megvalósuló konkrét vízmegőrző területek kialakítása.

A nemzetközi kooperáció magyar relevanciával is rendelkező 8 éves projektje többek között a Living Danube Partnerség, melyet a Coca-Cola globális alapítványa, a The Coca Cola Foundation 4,4 millió dolláros (mintegy 1,39 milliárd forint) támogatással finanszírozott eddig. A program nyolc év alatt számos létfontosságú vizesélőhelyet, folyóágakat és ártereket állított helyre a Duna és mellékfolyói mentén. A projekt keretében 5 462 hektárnyi vizesélőhelyet (több mint 7 422 futballpályányi területet) revitalizáltak, ez 4800 úszómedencének megfelelő, minimum 13 millió köbméter plusz vízmennyiség befogadását teszi lehetővé. Az első szakasz lezárása után a következő egy év során a program öt országában – Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában – segíti majd elő a vizesélőhelyek klímaváltozással szembeni ellenálló képességének növelését.

„Az elmúlt években érezhetően megnőtt az érdeklődés a vállalati oldalról a fenntarthatóbb működés iránt. Ma már egyre több cég felismeri, hogy a korábbi évtizedek működése a jövő szempontjából nem járható út. Ennek hatására hajlandóak egyre komolyabb ökológiailábnyom-csökkentési és egyéb fenntarthatósági vállalásokat tenni” – fejtette ki gondolatait Bogschütz Dániel, a WWF Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős menedzsere.

“A WWF-fel való partnerség a The Coca-Cola Foundation támogatásával jelentős előrelépést hozott a Duna menti létfontosságú vizesélőhelyek és árterek védelmében. Hiszünk abban, hogy további partnerekkel, támogatással és befektetésekkel valódi változást lehet elérni, hogy tartós pozitív előrelépést tegyünk bolygónk érdekében. A Coca-Cola pedig továbbra is azért dolgozik majd, hogy megfelelő támogatást nyújtson ezen erőfeszítésekhez” – fogalmazott Sonia Dimogli, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezetője.

“A víz nemcsak a legtöbb italunk első számú összetevője, de üzleti tevékenységünk hosszú távú sikerének és közösségeink egészségének is központi eleme. Vízstratégiánk a fenntartható vízbiztonságra összpontosít a vízpótlás, az intelligens vízpolitikák támogatása, valamint a felelős vízhasználat biztosítása révén” – mondta el Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok vezetője.

Ereifej Laurice, a közép- és kelet-európai WWF (WWF CEE) Élő Folyók programjának vezetője szerint az ilyen jellegű együttműködések nagyon fontosak a környezetünk megóvásának szempontjából: “2014 és 2021 között a The Coca-Cola Foundation, a WWF CEE és a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottság között egy, a Duna-vízgyűjtő területére kiterjedő, ágazatok közötti partnerség jött létre. Az együttműködés 5 országban 9 folyó- és vizesélőhely-helyreállítási projektet valósított meg, amelyek 5400 hektárnyi területet érintettek, és 13,45 millió köbméter vízmegőrzési kapacitással bővültek. A közös munka eredményeként több mint 65 millió embert értünk el a folyók és vizesélőhelyek értékének tudatosításával. A korábbi hosszú távú regionális programot egy egyéves "hídprojekt" kötötte össze egy második fázissal (Living Danube Partnership II.). A szándékunk az volt, hogy az eddigi eredményekre építve a jövőben még nagyobb hatást tudjunk elérni. Ennek érdekében további revitalizációs projekteket készítünk elő, mind vidéki területeken, mind városokban: azaz értékeljük a vizesélőhelyek helyreállításának hatását az éghajlatváltozás hatásainak mérséklésére. Továbbá feltárjuk a vízgazdálkodás lehetőségeit a fenntarthatóbb vízkészlet- és vízgyűjtő-gazdálkodás kialakítása érdekében a magánszektor bevonásával, és lobbizunk azért, hogy a folyók és árterek helyreállításának növekedjen a politikai támogatottsága.”

A partnerek elkötelezettségét jelzi, hogy a következő időszakban a WWF Magyarország – a The Coca-Cola Company támogatásával – a magyarországi Homokhátságon valósít meg egy helyi vízmegőrző programot. A folyószabályozás és a mezőgazdasági területek lecsapolása az elmúlt 200 évben országos szinten negatív éves vízmérleget eredményezett Magyarországon. A negatív vízmérleg, azaz a felszíni és felszín alatti vízkészletek folyamatos csökkenése különösen hangsúlyos az ország egyes régióiban, így a Duna és a Tisza közötti Homokhátságon is. A nagyszabású, természetre alapozó vízmegtartó projektek (például folyók ártereinek bővítése, természetközeli víztározók létesítése) mellett a kisléptékű, szintén természetre alapozott megoldásokat alkalmazó helyi projekteknek nemcsak a vízpótlás, hanem a helyi szereplők bevonása, valamint a víz és a természet értékének a mindennapi életben való fontosságának megértése szempontjából is nagy jelentősége van.

„Ma Magyarországon abba a hitbe ringatjuk magunkat, hogy víznagyhatalom – vízben bővelkedő ország – vagyunk. E tévhitre alapozva régóta nincs annak hagyománya, hogy éljünk az időszakos víztöbblet adta lehetőségekkel. A vizek helyben megtartása helyett azok gyors elvezetésére alapuló vízgazdálkodási gyakorlat a klímaváltozással súlyosbítva oda vezetett, hogy a Duna és a Tisza között fekvő Homokhátságon a szárazodás olyan katasztrofális méreteket ölt, hogy a területet már félsivatagnak nyilvánították. Ahhoz, hogy lassítsuk a Homokhátság szárazodását, és enyhítsük az ebből fakadó gazdasági károkat, minden eddiginél nagyobb szükségünk lenne olyan vízgazdálkodási paradigmaváltásra, ahol a vízelvezetés helyett a vizek megtartása kerülne előtérbe. Ehhez többek között olyan sikeres pilot projektekre lenne szükség, amelyekkel demonstrálni lehetne a helyi vízvisszatartáson alapuló gazdálkodás előnyeit. Emiatt nagy reményekkel nézünk a The Coca-Cola Foundation által támogatott domaszéki projekt elé” – nyilatkozott Fehér Zoltán, a WWF Magyarország természetvédelmi osztályvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...