- Hirdetés -

Fékezhet jövőre a globális reklámpiac

|

Az idei 7 százalékos bővülés után jövőre valamivel kisebb mértékű, 5 százalékos fejlődést prognosztizál a Magna a hirdetési piacon. A digitális reklámköltés növekedése 2022-ben mindössze 8,9 százalékos lehet, ami a legkisebb mértékű bővülés, amióta a Magna méri ezt a szegmenst.

A Magna – az IPG Mediabrands New-York-i székhelyű globális médiaelemző és kutató központja - legfrissebb, decemberi körképében rámutatott arra, hogy az idei év nagyon erősen indult a hirdetési piacon, az Egyesült Államokban az első fél évben 11 százalékkal többet költöttek médiakampányokra, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az inflációs hatások és a gazdaság teljesítményének csökkenése miatt a második félévre a bővülés üteme 3 százalékra apadt. Ezzel együtt ebben az évben a médiacégek bevételei 795 milliárd dollárt tettek ki, ez 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban – idézi az Initiative közleménye a Magna elemzését.

A hagyományos médiacégek (TV, audio, kiadók, közterület) bevételei idén 2,5 százalékkal nőttek a 2021-eshez viszonyítva, a digitális hirdetéssel foglalkozó vállalkozások 8,9 százalékos bővülésről számoltak be. Ez a legkisebb különbség eddig a digitális növekedésében, amit a Magna valaha is mért. Az adatok azt jelzik, hogy a kihívásokkal teli környezetben felértékelődik a hagyományos médiapiaci felületek iránti kereslet.

A digitális hirdetési formátumokat tekintve a közösségi médiában való hirdetés 2022-ben hirtelen megtorpant, 1 százalékos növekedéssel, 62 milliárd dollárt elérve, szemben a 2021-es 38 százalékos növekedéssel.

A 2023-as kilátásokkal kapcsolatban a Magna felmérése rámutatott, hogy az idénre várt 7 százalékos bevételnövekedés mértéke jövőre átlagosan 5 százalékra mérséklődhet globálisan, és a bevétel 830 milliárd dollárt tehet ki. Ennek fő oka, hogy az infláció és a gazdaság teljesítményének visszaesése miatt több jelentős iparági szereplő visszafogja a költéseit. Ezek között a legnagyobb bevételkiesés a CGG/FMCG cégeknél és a pénzügyi szolgáltatóknál várható. Az utazási, szórakoztató és szerencsejáték területeket továbbra is a covidot követő talpra állás jellemzi majd, az autóipar helyzete pedig nagy kérdés lesz.

 

Középtávon a lineáris formátumok egyre nagyobb teret vesztenek: 2023-ban a digitális kampányok tehetik ki már a bevételek 58 százalékát. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

A médiaszereplők között a jövő évben a gazdasági helyzet miatt némi átrendeződésre lehet számítani a Magna szerint: a TV és kiadó vállalatok felületei iránt 3-4 százalékos csökkenés várható, az audio szektorban az idei évihez hasonló bevételekre lehet számítani, míg a köztéri kampányokra költött összeg 6 százalékos bővüléssel meghaladhatja a Covid előtti 32 milliárd dolláros összeget.

A régiós átlag alatt a magyar piac

A Magna a magyar piacot is elemezte, ebben az évben a régiós 9 százalékos bővülési átlaghoz képes kisebb, 7 százalékos emelkedés volt megfigyelhető a hazai reklámköltésekben. Ebben több tényező is szerepet játszott. A GDP reálértéken 5,7 százalékkal nőtt, az infláció várhatóan eléri a 13,9 százalékot, a nominális GDP pedig 13,9 százalékkal emelkedik. Ebben a környezetben mind a lineáris hirdetési formátumok (7 százalék), mind a digitális hirdetési formátumok (7 százalék) növekednek majd, és a digitális hirdetési formátumok egyre nagyobb részt hasítanak ki a hagyományosok rovására. Jelenleg a digitális médiaformátumok adják a teljes magyar hirdetési piac 56 százalékát, és ez 2023-ban 58 százalékra nő.

Idén a lineáris hirdetési piac elérte a 286,1 milliárd forintot (943 millió dollár), a tévés költések 5 százalékkal nőttek. Jövőre a lineáris hirdetési formátumok részesedése a teljes márkaköltségvetésből várhatóan 44 százalékra csökken, szemben a COVID előtti 54 százalékkal. Ez a tendencia 2027-ig folytatódik, és 2027-re a digitális hirdetési formátumok várhatóan a teljes költségvetés több mint 65 százalékát teszik majd ki.

Az európai régióban a Magna idénre 5,1 százalékos bővülést és 190 milliárd dollár összesített bevételt vár. Mivel jövőre a GDP mindössze 0,5 százalékos bővülését prognosztizálják, a médiakutató szerint 2023-ban 4,9 százalékos bevételnövekedés várható és elsősorban a digitális formátumok előretörésére lehet számítani a többi ágazat pedig az előző évihez közeli teljesítményre számíthat. Európában a digitális kampányok az összes médiaköltés 64 százalékát tehetik majd ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...