- Hirdetés -

Nőttek, de nem eleget – így teljesítettek a médiaügynökségek

|

Az elmúlt esztendőben emelkedett a 15 legnagyobb médiaügynökség összesített árbevétele és eredménye is. Azonban a bevétel bővülése nem érte el a 2022-es infl áció szintjét, az eredmény jelentős emelkedésének döntő részét pedig egymagában a New Land Media hozta össze.

Tavaly a 15 legnagyobb médiaügynökség együttes árbevétele 214 milliárd forintot tett ki, ez magasabb érték a 2021-es 203 milliárdnál. Ez első látásra nem tűnik rossznak, viszont mindössze 5,4 százalékos bővülést jelent. Márpedig 2022-ben 14,5 százalékot tett ki az infláció mértéke, magyarán 2022-ben reálértéken csökkent a piac. 2020-ban 3,3 százalékos pénzromlás mellett mutattak az adatok 2,3 százalékos visszaesést, így nézve 2022 rosszabb volt, mint a Covid első éve.

A médiaügynökségek együttes adózott eredménye terén nem ennyire borús a kép. Ez tavaly 10 milliárd forint volt a korábbi évi 7,6 milliárd után, ami 32 százalékos növekedés. Más kérdés, hogy az említett 10 milliárd forint 67 százalékát egymagában a New Land Media produkálta.

Első nélküli adatok

Ahogy látható, az elmúlt évben is magasan a New Land Media érte el messze a legnagyobb, bő 78 milliárd forintos nettó árbevételt. Emiatt az egész piacot befolyásolhatja az árbevételük aktuális alakulása akár negatív, akár pozitív irányban. Ezért érdemes megnézni az ügynökségi bevételeket a New Land nélkül is. Így számolva a top 14 ügynökség 2021-ben 122 milliárd, 2022-ben 135 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ez 10,2 százalékos bővülés, ami már jobb képet fest, de ez alapján is reálértéken csökkent a szereplők bevétele.

A top 14 adózott bevétele a 2021-es 2,8 milliárd forintról tavaly 3,3 milliárdra nőtt, ami 16,7 százalékos növekedés. Az utóbbi viszont némileg rosszabb, mint a New Land Mediával együtt számolt érték.

Az adatokat megnéztük úgy is, hogy különválasztottuk a hazai és a külföldi tulajdonú ügynökségeket. A hazaiak kapcsán négy céget említhetünk a top 15-ből, a New Land, a Media Dynamics, a PanMedia mellett idesoroltuk az 50 százalékban magyar tulajdonú Mindshare-t is. Ennek a blokknak a 2022-es bevétele 100 milliárd forint volt, ami viszont nominálisan is csökkenést jelent a 2021-es 101 millióhoz képest. A fenti hazai négyes adta a 15 ügynökség árbevételének a 46,7, az adózott eredményének pedig a 76 százalékát.

Visszafogott állam

A top 15-ön belül tavaly 11 cég növelte a nettó árbevételét, az adózott eredménye szintén 11-nek nőtt 2021-hez viszonyítva. Viszont amíg tavalyelőtt a 15-ből egy zárta veszteséggel az évet, addig 2022-ben már három. Utóbbi megint csak azt mutatja, hogy a tavalyi nehezebb esztendő volt.

Az árbevétel növekedése terén a legjobban a PHD Hungary teljesített, 35 százalékkal bővültek, de az MMS Communications (azaz a Publicis Groupe) sem marad el tőlük sokkal a 32, valamint a Media Dynamics a maga 28 százalékos növekedésével. Legjobban a Mindshare árbevétele csökkent, közel 20, illetve az Initiative Mediáé 15 százalékkal. Közel kétszázalékos nominális visszaesést mutattak a legnagyobb szereplő, a New Land Media bevételei is, ami azért jelzi, hogy tavaly az állami szereplők is kissé visszafogottabban hirdettek.

Az adózott eredmény alakulása terén az EssenceMediacom teljesített a legjobban, 73 százalékkal bővültek. Azért az OMG Hungary 56 és a Wavemaker csoport 48 százalékos eredménynövekedése sem szégyellnivaló. Százalékosan pedig az Initiative Media hozta össze a legnagyobb csökkenést az eredmények terén.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...