Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a streaming számára kedvező szabályozási gyakorlatért.

A szervezet olyan amerikai szövetségi és állami szintű döntések meghozatalát támogatja majd, amelyek „erős, versenyképes és fogyasztóbarát piac” kialakítását teszik lehetővé a streaming videók számára. A csoport tagjai között van az Afroland.tv, a ForUsByUs Network, a Max, a Netflix, a Paramount+, a Peacock, a TelevisaUnivision, a VaultAccess, a ViX és a The Walt Disney Company.

A szövetség célkitűzései támogatására két rutinos tanácsadót igazolt, akik mindkét nagy amerikai politikai erőt képviselik. Egyikük Fred Upton, a Kongresszus republikánus veteránja, aki a képviselőház energiaügyi és kereskedelmi bizottságának elnöke volt, mellette pedig a demokrata Mignon Clyburn segíti majd a szervezet törekvéseit, aki a Szövetségi Kommunikációs Bizottság megbízott elnöke volt.

A szövetség az indulás alkalmából közvélemény-kutatást tett közzé, amely szerint a regisztrált szavazók túlnyomó része támogatja a streaming-innovációt, és óvakodik a piac szabályozására irányuló javaslatoktól. A felmérés során 10-ből 7 válaszadó kedvezően ítélte meg a streaming szolgáltatásokat, és a fiatalabb szavazók és a színesbőrű közösségek körében még nagyobb a támogatottságuk.

Bár a válaszadók aggódtak az online platformokkal kapcsolatos kockázatok miatt, a szövetség szerint ezek a félelmek nem terjedtek ki a videóstreaming szolgáltatásokra. A felmérés szerint a szavazók kétszer nagyobb valószínűséggel bízták adataikat a streaming szolgáltatókra, mint a közösségi médiahálózatokra.

A szövetség szerint a felmérés azt is kimutatta, hogy a szavazók aggódnak amiatt, hogy az új szabályozás miatt a streaming szolgáltatóknak több adatot kellene gyűjteniük, vagy el lehetne őket riasztani attól, hogy érzékeny műsorok szerepeljenek a kínálatukban. A válaszadók kétharmada pedig attól tart, hogy az új szabályok leginkább a sokszínű és független szolgáltatásokat fenyegetik majd.