- Hirdetés -

Nem a SZÉP kártyával lehet leginkább motiválni az álláskeresőket

|

A munkavállalók és a munkáltatók szerint is a bérezés a legfontosabb szempont a munkahelyválasztás során, derült ki az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített felmérésből. Érdekesség, hogy bár a cégvezetők szerint a SZÉP kártya, a lakhatási támogatás és a szakmai továbbképzés a legcsábítóbb juttatás, a dolgozók a magánegészségügyi ellátást helyezték a priorlista élére, csak ezt követte a továbbképzés és harmadik helyen a beutazási támogatás. A kutatás alapján a juttatásokon kívül a munkával összefüggésben is lehet motiválni a munkavállalókat, méghozzá célok kitűzésével, felelősségvállalással és fejlődési lehetőségekkel.

Milyen elvárásaik vannak az álláskeresőknek egy munkahellyel kapcsolatban? Mit tartanak a legfontosabbnak a munkahelyválasztás során a munkáltatók, és mit a munkavállalók? Milyen munkahelyi juttatások motiválják az alkalmazottakat? És egyáltalán mit jelent a munkahelyi motiváció a dolgozók számára? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresték a választ több száz fő bevonásával az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezői.

A megkérdezett munkavállalók többségének a bér a legfontosabb tényező a munkahely kiválasztásakor, ezt követi a munkahely-magánélet egyensúly, valamint a szakmai fejlődési lehetőség. Nagy az egyetértés a témakörben, ugyanis a kitöltők több mint kétharmada ezeket sorolta az első három helyre. Ezzel szemben az adott vállalat mérete és hírneve a legkevésbé fontos az álláskeresők számára. A válaszadók közel negyede kiemelte pluszban a munkahelyi légkört, a csapatot és a munkatársak fontosságát is.

Nagyjából hasonló sorrend alakult ki, amikor ugyanerről kérdezték a munkáltatókat, vagyis a cégvezetők túlnyomó többsége a kutatás alapján tisztában van vele, hogy milyen igényeik vannak a dolgozóknak. A listán csupán egyetlen helyen volt csere a munkavállalói kérdőív eredményeihez képest, a távmunka lehetőségét ugyanis a munkáltatók előrébb sorolták, mint a munkavégzés lokációját. A bérezés kérdése ugyanakkor jóval nagyobb arányban került az első helyre, mint a munkavállalók esetében.

A magánegészségügyi ellátás a legvonzóbb juttatás

A kutatás kitöltőinek közel egyharmada szerint a kitűzött célok tudják motiválni a munkahelyén. A válaszadók közel negyede szerint a megfelelő bér, és a jó munkahelyi környezet az, ami motivációt tud adni, 10 százalékuk szerint pedig a folyamatos kihívások tartják lendületben őket.

A megkérdezett cégvezetők 88 százalékának fontos, hogy a munkavállalói folyamatosan motiváltak legyenek, azt viszont nem sikerült meghatározniuk, hogy pontosan mivel lehetne ezt elérni.

Az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezőinek felmérése rámutatott, hogy a munkavállalókat leginkább a magánegészségügyi ellátás motiválja plusz juttatásként, közvetlenül megelőzve a szakmai továbbképzést és a beutazási támogatást. A céges autó, a lakhatási támogatás és a SZÉP kártya lecsúszott a dobogóról, az utolsó helyen pedig az önkéntes pénztári befizetés végzett ezen a listán.

A munkáltatók ehhez képest azt gondolják, hogy SZÉP kártyával, lakhatási támogatással és szakmai továbbképzéssel lehet motiválni a dolgozóikat - ők a munkavállalói listán harmadik helyre került beutazási támogatást csak a hetedik legfontosabb tényezőnek tartják. A cégvezetők véleménye szerint a legkevésbé motiváló tényező a munkavállalói részvény.

A munkavállalók szerint egyébként leginkább mindenkinek saját magától függ a motiváltsága, ezt követi a sorban a munkáltató, majd a munkatársak. A kitöltők 71 százaléka szerint visszaszerezhető a motiváció, 25 százalék szerint részben, és csupán 4 százalék szerint nem szerezhető vissza az elveszett motiváció. Amikor a munkáltatókat kérdezték ugyanerről, ők 56 százalékban feleltek úgy, hogy visszaszerezhető a motiváció, 33 százalékuk szerint csak részben és 11 százalékuk szerint nem.

„A Műegyetemi Állásbörze nem egy egyszerű karrierkiállítás, ennél sokkal többre hivatott. Elsődleges kapcsolati forrás a kiállítók és álláskeresők között, támogatást és segédkezet nyújt a rendezvényen, és az év többi napján is. A Keress jól! szlogen, mely branddé alakult, magába foglalja az online és offline iránymutatást, blog, rovat és podcast formájában. Az Állásbörze kutatásai pedig nem csak a mi munkánkat segíti, hiszen céges partnereink képet kaphatnak arról, hogy a potenciális munkavállalói mit vallanak, hogyan éreznek és döntenek, az álláskeresésben résztvevők pedig a munkaadók állásfoglalásáról győződhetnek meg.” árulta el Orbán Balázs a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója a Műegyetemi Állásbörze főszervezője.

Majd hozzá tette, hogy az 54. Műegyetemi Állásbörzén több mint 140 kiállító 1500 állásajánlatából válogathatnak majd az álláskeresők október 10-én és 11-én a Budapesti Műszaki Egyetem K és Q épületében mindkét nap 10 és 17 óra között. Emellett felkészítő programok, szakmai tanácsadás és CV fotózás is várja a látogatókat, a Q épületben pedig napi három szakmai előadáson is részt vehetnek az érdeklődők. A részletes program elérhető a Műegyetemi Állásbörze hivatalos csatornáin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...