- Hirdetés -

Díjazták a vállalatok fenntartható megoldásait

|

A korábbinál is többen pályáztak az idén megújult Effekt 2030 díjra, melyet példaértékű ESG megoldásokkal nyerhettek el a hazai piacon működő vállalatok. Az erős mezőnyben – a szakmai zsűri döntése alapján – az IKEA, a Procter & Gamble és az Erste Bank érdemelte ki a díjat, míg a Kulcs-Soft és a Bio-Fungi kkv-különdíjban részesült. Az idei közönségdíjat a Lidl szerezte meg. A nyertesek az Effekteam október 5-én megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át az elismeréseket.

A fenntarthatóság növekvő jelentőségével és a szabályozási keretek változásával párhuzamosan a hazai vállalatoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk tevékenységük környezeti és társadalmi hatásaira, illetve arra is, hogyan tudják működésüket az ESG szempontoknak megfelelően átalakítani és bemutatni. A megújult Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok, vállalkozások ESG-fókuszú szemléletének további fejlődését.

Az idei díjra három kategóriában lehetett nevezni: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a jelentkezők. A beérkezett pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület munkájában részt vett Horváth Áron, a CBRE Magyarország fenntarthatósági vezetője, Matolay Réka PhD, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense, Pogány Éda, a Syngenta regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezetője, Schubauer Krisztina, az Effekteam elnökségi tagja, az EXIM humán erőforrás, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója, valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány zöld életmód tanácsadója, fenntarthatósági szakértője. A zsűri egységes bírálati szempontok alapján döntött a nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő jelöltekről, mely utóbbiakra a nagyközönség is szavazhatott, és kiválaszthatta az idei közönségdíjas programot.

„A pályázat iránti növekvő érdeklődés azt mutatja, hogy a hazai piacon is egyre több cég gondolkodásában jelenik meg a fenntarthatóság, és a nagyvállalatok mellett a kkv-k is igyekeznek minél inkább megfelelni az ESG-kritériumoknak. Egyelőre a környezeti és a társadalmi területeken aktívabbak a cégek, így főleg ilyen programokkal neveztek az idei Effekt 2030 díjra is, azonban a vállalatirányítás vonatkozásában is látható, hogy a szervezetek elkezdték keresni a korszerű megoldásokat, ezért a következő években itt is jelentős bővülésre számítunk” – mondta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

Idén a Zöld egyensúly kategórián belül olyan szoros volt a verseny, hogy a zsűritagok által adott pontszámok alapján több megosztott helyezés is született. Az Effekt 2030 díjat holtversenyben nyerte el az IKEA Lakberendezési Kft. és a Procter & Gamble RSC Kft. Az IKEA a Bútorok második élete elnevezésű pályázatával érdemelte ki az elismerést. A program keretében a vállalat visszavásárolja tulajdonosaiktól a feleslegessé vált használt bútorokat, hogy azok második esélyt kaphassanak egy új otthonban. A szolgáltatásnak köszönhetően Magyarországon csupán 2022-ben 2993 IKEA termék kapott esélyt a második életre, és további cél, hogy ennek mértéke évről évre növekedjen. A P&G az Ariel EcoClic kapszulás mosószer környezetbarát papír csomagolása nevű megoldásával aratott sikert. Az Ariel kapszulák új, ergonomikus kartoncsomagolása ugyanis teljesen újrahasznosítható, és azt is lehetővé teszi, hogy lényegesen több csomag férjen el egy raklapon, ezáltal a szállítás során is jelentős megtakarítás érhető el. Az új kapszulákat úgy tervezték, hogy hideg vízben történő mosás esetén is tökéletesen eltávolítsák a foltokat, ami szintén hozzájárul a mosószer karbonlábnyomának csökkentéséhez.

A második helyen hármas holtverseny alakult ki a dm Kft. Csomagolásmentesen a fenntartható jövőért! nevű programja, a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál című pályázata, valamint a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Fenntartható csomagolási megoldásokkal a klímaváltozás ellen elnevezésű projektje között. Ugyanebben a kategóriában harmadik helyen végzett a Continental Automotive Hungary Kft. Green Plant Project pályázata.

A zsűri kkv-különdíjjal ismerte el a Kulcs-Soft Nyrt. Karbonlábnyom-meghatározás és karbonsemleges működés elnevezésű programját, melynek lényege, hogy a vállalat korszerű megoldásai mellett saját működésének klímabaráttá tételével is igyekszik elősegíteni a kis- és középvállalkozások net-zero céljainak elérését.

A Mindenki társadalma kategória győztese az Erste Bank Hungary Zrt. Szakmai önkéntesség: új utakon című programja lett. Mivel a hazai civil szervezetek és társadalmi vállalkozások működését a pénzszűke mellett gyakran a korszerű management/gazdasági ismeretek hiánya is nehezíti, ezért a bank egy olyan innovatív programot dolgozott ki a SIMPACT-tel együttműködésben, melynek keretében a szükséges tudást és kompetenciákat kívánja átadni az NGO-k számára, egyre több cég és önkéntes szakember bevonásával.

Szintén ebben a kategóriában ért el második helyezést a Holcim Magyarország Kft. Közösségi Érték Programja, a harmadik helyet pedig a Richter Gedeon Nyrt. Richter Egészségváros programja szerezte meg.

A kategória jelöltjei között szerepelt a Bio-Fungi Kft. Mini gombafarmja is, mely kkv-különdíjban részesült. A cég a Máltai Szeretetszolgálat gazdaságfejlesztési és foglalkoztatási-munkaszocializációs projektje keretében indított gombatermesztési programot közfoglalkoztatottak részvételével. A kezdeményezés során a résztvevők munkaszocializációja és képzése mellett fontos szempont a helyi közösség ellátása, a gombafogyasztás népszerűsítése is.

Az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű, fenntartható vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek. Bár az Auchan Magyarország Kft. Vállalati transzformáció a „G” pillér mentén elnevezésű programja bejutott a döntőbe, a zsűri úgy határozott, hogy ebben a kategóriában idén nem hirdet győztest, tekintettel a téma újszerűségére, és arra, hogy egyelőre viszonylag kevés ilyen jellegű pályázat szerepelt a mezőnyben.

Az idei évben összesen 16 projekt került fel arra a shortlistre, amelyre a nagyközönség is szavazhatott. Az összegyűjtött voksok száma alapján a közönségdíjat a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál nevű programja nyerte el, melynek célja az élelmiszer-hulladék csökkentése és a vásárlók edukációja a háztartási élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 5-én megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A környezeti, társadalmi kihívásokra adott aktuális és hatékony vállalati megoldások című konferenciáján vehették át az elismeréseket.

Az Effekteam Egyesület ezúton is köszönetet mond azoknak a szponzoroknak, akik hozzájárultak az esemény színvonalas megrendezéséhez, méltó keretet biztosítva az Effekt 2030 díjak ünnepélyes átadásához. Arany fokozatú támogatók: Coca-Cola HBC Magyarország Kft., McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft./ Progress Promotion Kft., Syngenta Magyarország Kft., Szerencsejáték Zrt.; Ezüst fokozatú támogatók: Auchan Magyarország Kft., E.ON Hungária Zrt., Fundamenta-Lakáskassza Zrt., Samsung Zrt., SPAR Magyarország Kft., UniCredit Bank Hungary Zrt.; Bronz fokozatú támogató: dm Kft.; Egyéb támogatók: OTP Bank Nyrt., Fruit of Care, Klubrádió, SKY Marketing Communications Kft.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...