- Hirdetés -

Díjazták a vállalatok fenntartható megoldásait

|

A korábbinál is többen pályáztak az idén megújult Effekt 2030 díjra, melyet példaértékű ESG megoldásokkal nyerhettek el a hazai piacon működő vállalatok. Az erős mezőnyben – a szakmai zsűri döntése alapján – az IKEA, a Procter & Gamble és az Erste Bank érdemelte ki a díjat, míg a Kulcs-Soft és a Bio-Fungi kkv-különdíjban részesült. Az idei közönségdíjat a Lidl szerezte meg. A nyertesek az Effekteam október 5-én megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át az elismeréseket.

A fenntarthatóság növekvő jelentőségével és a szabályozási keretek változásával párhuzamosan a hazai vállalatoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk tevékenységük környezeti és társadalmi hatásaira, illetve arra is, hogyan tudják működésüket az ESG szempontoknak megfelelően átalakítani és bemutatni. A megújult Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok, vállalkozások ESG-fókuszú szemléletének további fejlődését.

Az idei díjra három kategóriában lehetett nevezni: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a jelentkezők. A beérkezett pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület munkájában részt vett Horváth Áron, a CBRE Magyarország fenntarthatósági vezetője, Matolay Réka PhD, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense, Pogány Éda, a Syngenta regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezetője, Schubauer Krisztina, az Effekteam elnökségi tagja, az EXIM humán erőforrás, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója, valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány zöld életmód tanácsadója, fenntarthatósági szakértője. A zsűri egységes bírálati szempontok alapján döntött a nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő jelöltekről, mely utóbbiakra a nagyközönség is szavazhatott, és kiválaszthatta az idei közönségdíjas programot.

„A pályázat iránti növekvő érdeklődés azt mutatja, hogy a hazai piacon is egyre több cég gondolkodásában jelenik meg a fenntarthatóság, és a nagyvállalatok mellett a kkv-k is igyekeznek minél inkább megfelelni az ESG-kritériumoknak. Egyelőre a környezeti és a társadalmi területeken aktívabbak a cégek, így főleg ilyen programokkal neveztek az idei Effekt 2030 díjra is, azonban a vállalatirányítás vonatkozásában is látható, hogy a szervezetek elkezdték keresni a korszerű megoldásokat, ezért a következő években itt is jelentős bővülésre számítunk” – mondta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

Idén a Zöld egyensúly kategórián belül olyan szoros volt a verseny, hogy a zsűritagok által adott pontszámok alapján több megosztott helyezés is született. Az Effekt 2030 díjat holtversenyben nyerte el az IKEA Lakberendezési Kft. és a Procter & Gamble RSC Kft. Az IKEA a Bútorok második élete elnevezésű pályázatával érdemelte ki az elismerést. A program keretében a vállalat visszavásárolja tulajdonosaiktól a feleslegessé vált használt bútorokat, hogy azok második esélyt kaphassanak egy új otthonban. A szolgáltatásnak köszönhetően Magyarországon csupán 2022-ben 2993 IKEA termék kapott esélyt a második életre, és további cél, hogy ennek mértéke évről évre növekedjen. A P&G az Ariel EcoClic kapszulás mosószer környezetbarát papír csomagolása nevű megoldásával aratott sikert. Az Ariel kapszulák új, ergonomikus kartoncsomagolása ugyanis teljesen újrahasznosítható, és azt is lehetővé teszi, hogy lényegesen több csomag férjen el egy raklapon, ezáltal a szállítás során is jelentős megtakarítás érhető el. Az új kapszulákat úgy tervezték, hogy hideg vízben történő mosás esetén is tökéletesen eltávolítsák a foltokat, ami szintén hozzájárul a mosószer karbonlábnyomának csökkentéséhez.

A második helyen hármas holtverseny alakult ki a dm Kft. Csomagolásmentesen a fenntartható jövőért! nevű programja, a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál című pályázata, valamint a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Fenntartható csomagolási megoldásokkal a klímaváltozás ellen elnevezésű projektje között. Ugyanebben a kategóriában harmadik helyen végzett a Continental Automotive Hungary Kft. Green Plant Project pályázata.

A zsűri kkv-különdíjjal ismerte el a Kulcs-Soft Nyrt. Karbonlábnyom-meghatározás és karbonsemleges működés elnevezésű programját, melynek lényege, hogy a vállalat korszerű megoldásai mellett saját működésének klímabaráttá tételével is igyekszik elősegíteni a kis- és középvállalkozások net-zero céljainak elérését.

A Mindenki társadalma kategória győztese az Erste Bank Hungary Zrt. Szakmai önkéntesség: új utakon című programja lett. Mivel a hazai civil szervezetek és társadalmi vállalkozások működését a pénzszűke mellett gyakran a korszerű management/gazdasági ismeretek hiánya is nehezíti, ezért a bank egy olyan innovatív programot dolgozott ki a SIMPACT-tel együttműködésben, melynek keretében a szükséges tudást és kompetenciákat kívánja átadni az NGO-k számára, egyre több cég és önkéntes szakember bevonásával.

Szintén ebben a kategóriában ért el második helyezést a Holcim Magyarország Kft. Közösségi Érték Programja, a harmadik helyet pedig a Richter Gedeon Nyrt. Richter Egészségváros programja szerezte meg.

A kategória jelöltjei között szerepelt a Bio-Fungi Kft. Mini gombafarmja is, mely kkv-különdíjban részesült. A cég a Máltai Szeretetszolgálat gazdaságfejlesztési és foglalkoztatási-munkaszocializációs projektje keretében indított gombatermesztési programot közfoglalkoztatottak részvételével. A kezdeményezés során a résztvevők munkaszocializációja és képzése mellett fontos szempont a helyi közösség ellátása, a gombafogyasztás népszerűsítése is.

Az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű, fenntartható vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek. Bár az Auchan Magyarország Kft. Vállalati transzformáció a „G” pillér mentén elnevezésű programja bejutott a döntőbe, a zsűri úgy határozott, hogy ebben a kategóriában idén nem hirdet győztest, tekintettel a téma újszerűségére, és arra, hogy egyelőre viszonylag kevés ilyen jellegű pályázat szerepelt a mezőnyben.

Az idei évben összesen 16 projekt került fel arra a shortlistre, amelyre a nagyközönség is szavazhatott. Az összegyűjtött voksok száma alapján a közönségdíjat a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál nevű programja nyerte el, melynek célja az élelmiszer-hulladék csökkentése és a vásárlók edukációja a háztartási élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 5-én megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A környezeti, társadalmi kihívásokra adott aktuális és hatékony vállalati megoldások című konferenciáján vehették át az elismeréseket.

Az Effekteam Egyesület ezúton is köszönetet mond azoknak a szponzoroknak, akik hozzájárultak az esemény színvonalas megrendezéséhez, méltó keretet biztosítva az Effekt 2030 díjak ünnepélyes átadásához. Arany fokozatú támogatók: Coca-Cola HBC Magyarország Kft., McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft./ Progress Promotion Kft., Syngenta Magyarország Kft., Szerencsejáték Zrt.; Ezüst fokozatú támogatók: Auchan Magyarország Kft., E.ON Hungária Zrt., Fundamenta-Lakáskassza Zrt., Samsung Zrt., SPAR Magyarország Kft., UniCredit Bank Hungary Zrt.; Bronz fokozatú támogató: dm Kft.; Egyéb támogatók: OTP Bank Nyrt., Fruit of Care, Klubrádió, SKY Marketing Communications Kft.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...