- Hirdetés -

Érdekes részletek derültek ki tévézési szokásainkról

|

A 18-59 éves internettel rendelkezők fele használ internetet a tévé képernyőjén keresztül, továbbá 30%-uk szokott nézni videótartalmat okostévé applikáción keresztül – derül ki a Nielsen Panelkutatás 2023 című tanulmányából. Az elemzés arra is rámutatott, hogy a lineáris televíziózás továbbra is a képernyőhasználatunk fontos részét képezi – még az on-demand platformok és a streaming szolgáltatások térnyerése ellenére is.

Az utóbbi évek, évtizedek technológiai fejlődésének köszönhetően a TV-képernyő használat jelentős átalakuláson ment és megy jelenleg is keresztül. A lineáris tévénézésen túlmenően immár számos egyéb képernyőhasználati lehetőség kínálkozik a tévénézők számára, és a multimédiás tartalomfogyasztás gyakorlatilag mindennapos rutinná vált az életünkben.

A Nielsen nézői paneljén egyelőre csak a klasszikus televíziós nézettségmérés, vagyis a TV csatornákon történő tartalomfogyasztás műszeres mérése zajlik, ugyanakkor a technológiai fejlődésnek köszönhető újdonságok és változó képernyő fogyasztási szokásaink folyamatos kihívások elé állítják a tévépiaci szereplőket, így a nézettségmérést is.

„Magyarországon az interneten keresztül elérhető videós platformok televízóval közös és egységes mérése egyelőre még várat magára, ugyanakkor hosszabb távú terveink között szerepel, hogy mérési rendszerünket kiterjesszük a lineáris tévénézésen túlmutató egyéb képernyőhasználati folyamatok mérésére is, és amíg ez meg tud valósulni, igyekszünk erre irányuló egyéb kutatások útján kiszolgálni a piacot hasznos információkkal. A kutatási eredmények egyúttal számunkra is fontos indikátorok, melyek révén lehetővé válik a hazai tévés piac és a tévéhasználati szokások változásának, alakulásának nyomonkövetése” – nyilatkozta Schneider Henrik, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezető igazgatója.

Ennek érdekében a Nielsen idén májusban is elkészítette – a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületével (MEME) és az NMHH-val együttműködve – a Panelkutatás 2023 című tanulmányát, melynek során az online videós és egyéb médiaplatformokon elérhető szolgáltatások használatát mértük fel a Nielsen panel 18-59 éves, internettel rendelkező tagjainak körében kérdőíves, illetve telefonos interjúk útján.

A kutatás számos izgalmas eredményt hozott, de mindenekelőtt rámutatott arra, hogy továbbra is a Nielsen adatbázisában szereplő tévécsatornák szólítják meg a legszélesebb tömegeket a tévé képernyőjén keresztül: a vizsgált célcsoport 93%-át érték el 30 napon belül, második a videómegosztók platformja 83%-kal, harmadik a közösségi oldalak videóinak elérése 80%-kal, az előfizetéses streaming szolgáltatások pedig a 6. helyre kerültek 59%-os eléréssel, de az is tény, hogy a tavaly mért 51%-hoz képest ez jelentős előrelépés.

Mindeközben a tévés előfizetéssel rendelkező háztartásban élő tévénézők aránya meglehetősen stabilan alakult: az idei 2. negyedévben 98% volt, ami egyébként a korábbi évekhez képest 1-2 százalékos növekedést jelent.

Egyre több tévénéző rendelkezik internethez kapcsolódó tévékészülékkel, mely lehetővé teszi a különböző videós szolgáltatások – például az előfizetéses streaming – használatát is. A 18-59 éves internettel rendelkezők fele használ internetet a tévé képernyőjén keresztül, továbbá 30%-uk szokott nézni videótartalmat okostévé applikáción keresztül, melyek harmadánál ez csaknem mindennapos tevékenység. Ily módon ez bizonyult a legelterjedtebb alternatív képernyőhasználatnak, mely a jelek szerint sokkal inkább kiegészíti, mintsem helyettesíti a hagyományos értelemben vett tévénézést.

A Panelkutatás meglehetősen gazdag és sokszínű anyagából mindenképpen érdemes kiemelni, hogy a lineáris televíziózás továbbra is a képernyőhasználatunk fontos részét képezi – még az on-demand platformok és a streaming szolgáltatások térnyerése ellenére is.

A Nielsen és a MEME is fontosnak tartja, hogy trendszerű információ álljon rendelkezésre a tévénézés és az interneten keresztül elérhető videós platformok használatának alakulásáról, egymásra gyakorolt hatásáról, ezért a továbbiakban is törekedni fognak arra, hogy az iparági szereplőkkel együttműködve rendszeresen megismételjék ezt a kutatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...