- Hirdetés -

2023 a nemzetközi médiapiacon

|

- Hirdetés -

Több nagy nemzetközi médiavállalatnál is egész jelentős átszervezések történtek az idén. A Warner Bros. Discovery átalakította a streamingkínálatát, néhány televíziónál a lineáris adás megszüntetése vagy éppen költségcsökkentés mellett döntöttek a tulajdonosok. Egy 320 éves múltra visszatekintő nyomtatott lap pedig törvényi változás miatt húzta le a rolót.

 

Felhagynak a Deutsche Welle és a Bild TV lineáris sugárzásával

Év végén megszünteti német nyelvű lineáris adását a Deutsche Welle. A döntés mögött takarékossági megfontolások állnak. Ugyanakkor ez nem érinti a német közszolgálati médiavállalat többi platformját, az online felületekre továbbra is gyártanak műsorokat. Sőt, az így megspórolt pénzt a digitális terület erősítésére kívánják fordítani. A döntésben szerepet játszhatott az is, hogy a német piacon nem ért el túlzottan magas nézettséget a televízió. A Deutsche Welle 2021 óta Magyarországon is jelen van, egy külön hazai stábbal a YouTube-ra és a Facebookra gyártanak videós tartalmakat, amelyeket magyar hírportálok, illetve az ATV is átvesz.

November végén hasonló döntést hozott az Axel Springer a Bild TV lineáris adása kapcsán, amit már csak december 31-ig tartanak fenn. A televíziót 2021-ben indították, eredetileg hírcsatornaként, az elmúlt időszakban viszont már inkább csak dokumentumfilmeket adtak, a nézettsége pedig messze elmaradt a várakozásoktól. Az ígéretek szerint a Bild TV saját gyártású műsorai az Axel Springerhez tartozó Welt TV-n lesznek láthatók.

Átmárkázott HBO Max, újraindított CNN-streaming

A Warner Bros. Discovery áprilisban jelentette be hivatalosan is, hogy új nevet kap az HBO Max, a streamingszolgáltatás ugyanis a továbbiakban a Max nevet viseli. Az HBO Max nem volt hosszú életű márka, hiszen a korábbi HBO Go nevű szolgáltatást az Egyesült Államokban 2020-ban, Magyarországon 2022-ben váltotta le. A névváltás most is többlépcsős lesz, az USA-ban ezt már az idén májusban meglépték, náluk pedig jövőre várható. Az ígéretek szerint ez nem szimpla névcsere lesz, mert a szolgáltatás tartalma is jelentősen bővül, így például a Discovery+ eddigi tartalmait is magában foglalja.

Az idén ősztől a Warner Bros. Discovery újra megpróbálkozik a CNN streamingszolgáltatásának a bevezetésével, CNN Max néven. A társaság fúzióját megelőzően, 2022 tavaszán egyszer már kísérletet tettek erre, azonban a CNN+ nevű szolgáltatás mindössze egy hónapig volt elérhető. A 24 órás hírcsatorna műsora a Max platform részeként kezdte meg a működését, egyelőre csak az USA-ban.

Teljes egészében gazdát cserélt az SPI International

Év elején közölte a Canal+ Group és a többségi tulajdonában lévő M7 Group, hogy lehívják az SPI International 30 százalékos tulajdonrészére vonatkozó opciójukat. Ezzel teljessé vált a két évvel ezelőtt beharangozott felvásárlási folyamat. A bejelentést követően a két alapító, Loni Farhi és Berk Uziyel távozott az SPI vezetőségéből.

A francia Vivendi érdekeltségébe tartozó Canal+ 2021 őszén jelentette be, hogy felvásárolja az SPI Internationalt. Az elsősorban a Filmbox csatornákról ismert SPI-nak világszerte 42 televíziós márkája van, és különösen erősek a pozícióik Lengyelországban. A felvásárlás révén a Canal+ 40 országban 22 millió előfizetőt ér el, és ezt a számot 2025-ig 30 millióra szeretnék növelni. A Canal+ – az M7 Group révén – a régió műsorterjesztési piacán is jelen van. Magyarországon a Direct One nevű műholdas szolgáltatás tartozik az érdekeltségükbe.

Megszűnt a nyomtatott Wiener Zeitung

Június 30-án nyomtatták ki utoljára az osztrák Wiener Zeitungot, azóta csak online formában érhető el a lap. A 320 éves múltra visszatekintő napilap számított a világ legrégebbi, de ma is működő újságjának. Az osztrák kormány egy európai uniós irányelvre hivatkozva állította le a nyomtatás finanszírozását. A Wiener Zeitung printváltozata ugyanis már nem számít úgynevezett kötelező kiadványnak, márpedig eddig ez tartotta életben a lapot.

A kötelező közzététel miatt a cégeknek ebben a lapban kellett publikálniuk az éves beszámolójukat. Ezeknek a hirdetéseknek a kiesése éves szinten 18 millió eurós mínuszt jelentett. A bevételek visszaesése a szerkesztőségre is hatással volt, az újságírók száma 55-ről 20 főre csökkent. Az utolsó nyomtatott lapszámban a szerkesztőség bírálta a kormány döntését, és aggodalmát fejezte ki az osztrák újságírás jelenlegi állapota miatt. A nyomtatott Wiener Zeitung megszűnése után az alsó-szászországi Hildesheimer Allgemeine Zeitung vette át a legrégebbi újság címet, a német napilap ugyanis 1705 óta jelenik meg.

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Újabb Dűne sorozat érkezik

Casey Bloys, az HBO és a Max tartalomért felelős elnök-vezérigazgatója bemutatta a Max saját gyártású sorozata, a Dűne: Prófécia első teaserét. A hat epizódból álló évad idén ősszel debütál a Maxon.A DŰNE – PRÓFÉCIA...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...