Megkezdi a reklámokkal támogatott csomag bevezetését nemzetközi szinten is a Paramount Global streaming szolgáltatása, a Paramount+. Kanadában áprilistól, Ausztráliában júniustól lesz elérhető az ajánlat. A platform reklámmentes prémium csomagot is bevezet Európában, elsőként Franciaországban, még ebben a hónapban.
A Paramount+ 2022-ben 45 országban indult el, és olyan műsorokat kínál, mint a Lioness, a Tulsa King és a Taylor Sheridan-féle Yellowstone, valamint a Star Trek: Strange New Worlds és a hamarosan megjelenő The Curse című dráma.
A cég vezérigazgatója, Bob Bakish nemrég bejelentette, hogy a médiacég nemzetközi szinten visszavesz a helyi tartalmak előállításából, és a szélesebb körű érdeklődésre számot tartó „hollywoodi sikerekre” koncentrál mind az Egyesült Államokban, mind a többi piacon.
A vállalat a múlt hónapban mutatta be tavalyi üzleti eredményeit. A cég 29,7 milliárd dolláros bevétellel zárta 2023-at, ami 2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A streamingből 6,7 milliárd dolláros bevételhez jutottak, ez viszont éves összevetésben 37 százalékos növekedést jelent.
„A „prémium” csomagunk nagy sikert aratott Kanadában, Ausztráliában és Latin-Amerikában, és biztos vagyok benne, hogy ez az ajánlat lehetővé teszi számunkra, hogy új előfizetőket érjünk el Európában is. A hirdetésekkel támogatott „Basic” ajánlat bevezetésével a nemzetközi piacokon tartalmainkat még versenyképesebb áron kínálhatjuk, így végső soron növelhetjük elérésünket és bővíthetjük a partnereinknek kínált hirdetési kínálatunkat” - jelezte Marco Nobili, a Paramount+ ügyvezető alelnöke és nemzetközi vezérigazgatója.
A jelek szerint elkerülhetetlen a modellváltás a streaming szolgáltatásoknál és a kizárólag az előfizetésekre támaszkodó koncepció helyett egyre több platform lép piacra hirdetésekkel támogatott ajánlattal is. Legutóbb az Amazon Prime Video lépett erre az útra, de a Netflix, a Disney+ és a Max is próbálkozik már ezzel a konstrukcióval.