- Hirdetés -

Vonzóbbak a külföldi webshopok

|

A nemzetközi online kereskedelem bővülésének három legfontosabb mozgatórugója, hogy a fogyasztók külföldön olcsóbban juthatnak egyes termékekhez (76%), olyan árucikkeket is meg tudnak vásárolni, amik a belföldi piacokon nem kaphatók (65%), továbbá, hogy a külföldi webáruházak gyakrabban kínálnak érdekes újdonságokat (59%) – derül ki a PayPal és az Ipsos kutatásából.

 

A PayPal és az Ipsos a belföldi és a határon átnyúló online vásárlási szokásokat vizsgáló, 32 országban több mint 28000 résztvevő válaszait elemző kutatása bemutatja a globális e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, továbbá tartalmazza a legfrissebb információkat a magyarok online vásárlási szokásairól. Az e-kereskedelemi szektor világszerte töretlenük bővül, az Ipsos előrejelzése szerint Magyarországon 2017-ben az online költések összvolumene 10%-kal fog nőni.

 

 

Miért vásárolnak a magyar vásárlók külföldi webshopokban?

 

A külföldi webáruházakban vásárló magyar fogyasztók számára a jó ár továbbra is kulcstényező. A Kínából rendelő magyar vásárlók 93%-a, a Németországból rendelők 46%-a és az Egyesült Királyságból rendelők 61%-a választotta a felkínált válaszlehetőségekből, hogy az alacsonyabb ár olyan tényező, ami miatt előnyben részesítik a külföldi webshopokban történő vásárlást a belföldiekkel szemben. A kutatásból az is kiderül, hogy a hazai piacon nem kapható árucikkekhez való hozzáférés ugyancsak fontos tényező: ezt a válaszlehetőséget a Kínából rendelő vásárlók 58%-a, a Németországban és az Egyesült Királyságból rendelő magyar vásárlók 61%-61%-a jelölte meg.

 

A kutatás arra is rákérdez, hogy milyen tényezők növelnék a külföldi webáruházban történő a vásárlás valószínűségét. A kérdésre felkínált válaszlehetőségek közül a legtöbb magyar vásárló a magyar nyelvű vevőszolgálat (36%), és a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem, vagy nehezen hozzáférhető árucikk rendelkezésre állását jelölte meg (33%).

 

A felsorolt okok mellett számos tényező befolyásolhatja még a külföldi weboldalokon történő vásárlás gyakoriságát. Ilyen tényezők lehetnek az olyan különleges alkalmak mint a karácsony, amikor a válaszadók 52%-a a szokásosnál gyakrabban vásárol külföldi webshopból, vagy a szezonális leértékelések, amikor 29% vásárol többet.

 

 

A külföldön vásárló magyarok számára kulcsfontosságú a megbízhatóság

 

Ahogy a határokon átnyúló vásárlás Magyarországon is egyre népszerűbbé válik, várhatóan egyre jobban megbízunk a külföldi webshopokban, és egyre kevésbé befolyásol bennünket, hogy melyik országból rendelünk: a kutatás szerint jelenleg a magyarok 48%-a számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi, vagy magyar, és 46% ugyan annyira bízik mindkettőben.

 

Ugyanakkor a belföldön és külföldön vásárló fogyasztóknak egyaránt vannak olyan aggodalmaik, amelyek gátját vethetik az e-kereskedelem további térnyerésének: a belföldi webáruházakban történő gyakoribb vásárlástól az online vásárlók 35%-át tartja vissza az attól való félelem, hogy nem a termékleírásnak megfelelelő árucikket fognak kiszállítani. Ugyan ez a tényező nemzetközi vásárlók 29%-át tartja vissza attól, hogy gyakrabban vásároljanak külföldi webshopokban. Az esetleges visszaküldés magas költségei a belföldi webshopokban vásárlók 36%-át, a külföldi oldalakon is vásárlók 26%-át tartják vissza a gyakoribb vásárlásától.

 

„A legfontosabb tényező a megbízhatóság: a kereskedőknek könnyen megtalálható, egyértelmű termékleírásokat kell elhelyezni a weboldalukon, és megfizethető szállítási költségeket kell biztosítaniuk a vásárlóik számára” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A nemzetközi kereskedelem az online üzletek számára a bevételek növélésének fontos forrása lehet. Vállalatunk az olyan eszközökön keresztül, mint a PayPal PassPort és a PayPal Refundend Returns a magyar vállalkozások számára is új lehetőségeket kínál a kereskedelmi tevékenységük bővítésére.”

 

Az érem másik oldala: hogyan bővíthető a webshopok külföldi vásárlóközönsége?

 

A nemzetközi értékesítés minden kereskedő számára komoly esélyt kínál a növekedésre, főleg, ha az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket is figyelembe vesszük. A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján az országban továbbra is növekszik az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák pedig a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek, és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesül Királyság, és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

 

 

A most készült kutatás néhány további kihívásra is rámutat:

 

A vásárlói kényelem a nemzetközi világkereskedelem egyik legfontosabb hajtóereje. Az ingyenesen kiszállítást a nemzetközi kutatásban résztvevő összes válaszadó 46%-a választotta olyan tényezőnek, amely rendelkezésre állás esetén nagyobb valószínűséggel rendelne külföldi weboldalon. A legtöbben ezután a biztonságos fizetés lehetőségét (39%), a belföldön nem kapható árukcikkekhez való hozzáférés lehetőségét (40%), az árak helyi pénznemben való feltüntetését (37%) és alacsonyabb teljes költséget (35%) jelölték meg.

 

A külföldi webáruházakban történő vásárlástól a világ online vásárlóinak 35%-át tartja vissza a magas szállítási költség, vagy az attól való félelem, hogy elveszik a csomag (33%), nem felel meg megrendelt árucikk a termékleírásnak (29%), illetve további 29% számára elfogahatatlanul hosszú a kiszállítási idő.

 

A fizetési mód megválasztásában biztonság a legfontosabb szempont. A kutatásban résztvevő válaszadók 32 országból huszonnégyben a leggyakrabban a PayPal-t nevezték meg az átaluk használt nemzetközi fizetési megoldásként. Ezt a legtöbben azzal magyarázták, hogy a PayPal-lel fizetett árucikkek után visszaigényelhetik a pénzüket, abban az esetben, ha az árucikk nem felel meg az termékleírásban foglaltaknak.

 

A nemzetközi értékesítéshez célszerű összegyűjteni azokat az időszakokat (helyi ünnepek, szezonális leárazások), amikor a fogyasztók az átlagosnál többet vásárolnak. A PayPal a partnerkereskedők számára PassPort néven külön weboldalt üzemeltet, amely tartalmazza ezeket információkat világ legnagyobb piacairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...