A maximum 69 kW (92 lóerő) teljesítményű, ferde hátú, kétkerék-meghajtású, benzinüzemű, kézi sebességváltós autók voltak a legkeresettebbek a magyar használtautó-vásárlók körében a tavalyi évben – derült ki az AAA AUTO Csoport 2016-os értékesítési adataiból. Magyarországon a szürke volt a legkedveltebb szín, a ferde hátú modelleket pedig a szedánok követték a népszerűségi listán.
A magyarok egyértelműen a kisebb teljesítményű használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerős) teljesítményű gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelőzve a 70-85 kW (93-114 lóerős) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevők 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményű modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt. Az AAA AUTO magyarországi vevőinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerű az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették előnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus. Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevők 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly. A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék-meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest. A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették előnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevők 53 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevők az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.
„Az AAA AUTO értékesítési adatai szerint magyarországi vásárlóink egyértelműen a helyi környezetnek megfelelő gépkocsikat részesítik előnyben, mivel Magyarország túlnyomórészt sík területe ideális a kisebb teljesítményű, kétkerék-meghajtású autók számára. Vevőinknek határozott preferenciáik vannak, melyek ismeretében az AAA AUTO előre tudja jelezni a keresletet a magyar piacon, és igyekszik a legjobban értékesíthető használt autókat kínálni vásárlóinak” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.
A magyarországi és kelet-közép-európai értékesítési trendek elemzésénél az AAA AUTO a 2016-os évben, csoportszinten eladott 69 ezer gépkocsi adatait vette alapul. Ez az érték 9,1 százalékkal volt magasabb a társaság által 2015-ben értékesített használt autók darabszámánál. Az AAA AUTO jelenleg közel 1000 autót kínál eladásra Magyarországon naponta. A társaság a jövőben tovább növeli telephelyeinek számát és bővíti az eladásra kínált gépkocsik mennyiségét.