Neves szakemberek közreműködésével, 6 napon át tartó kiemelt Zöld Marketing Mesterkurzust indít a Green Business Academy Budapesten. A tanfolyam célja, hogy olyan szakembereket képezzen tovább, akik a képzés végére tudatában lesznek az egészség, a környezet- és a társadalomtudatosság fontosságának a munkájuk során.
Minden, a világra jelentős hatást tevő cég rendelkezik azzal a tudással, hogy a rövid távú haszonszerzés helyett működését, a hosszabb távú stratégiára és a rendszerben való gondolkodásra építse. Logikus tény, hogy rendszerszemlélettel bírni elengedhetetlen feltétele annak, hogy a világon zajló folyamatok részesei lehessünk. Nem olyan szokatlan tehát, hogy egyre több vállalat ismeri fel annak szükségességét, hogy szolgáltatásait, termékeit egy globális szemlélet részeként határozza meg, vagy definiálja újra.
Manapság egy jól működő vállalat hosszú távú stratégiájának része a felelős gondolkodás, a környezetre való odafigyelés, bolygónk védelme. Ha egy cég felelős vállalatként határozza meg magát, és hosszú távon gondolkodik, az az üzeneteire is kihat. A gyors haszonszerzés hajlamosít a valóság pillanatnyi megszépítésére, és nem számol a hazugság, vagy elferdítés okozta következményekkel. Ám egy hosszú távú stratégia csakis a világos, hazugságoktól mentes kommunikációban valósítható meg. A felelősségvállalásra egyre több kommunikációs megoldás mutatható: erre szolgál a CSR, a zöld PR, vagy az egyre közkedveltebb zöld marketing.
Egy vállalat környezeti és társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenységének sikeres megvalósításában a zöld marketingnek kulcsszerepe van: a célcsoport meghatározásától kezdve, az üzenet megfogalmazásán át, a termék kialakításig, mindennek figyelembe kell vennie a fenntarthatóságot. „Ha valaki mélységeiben akarja megismerni a zöld marketinget, annak nem elég a kifejezésre rákeresnie a neten, és emellett szelektíven gyűjteni a hulladékot. A zöld marketingre szakosodott szakembernek birtokában kell lennie annak a gondolatiságnak, hogy a fenntarthatóság nem csak egy hangzatos címke, hanem egy működést meghatározó szemlélet, mely nemzedékeken át meghatározza a terméket, az üzenetet és ezzel a vállalat megítélését is „– mondta el Palkó Zsolt, a The Explorer Society Alapítvány elnöke, a The Explorer és ECOLIFE ismeretterjesztő magazinok kiadója. „Ha egy zöld marketinges szakember jól végzi a munkáját, akkor valós változásokat hoz a világba. Ez ennek a szakmának az igazi kihívása, és mi, az ECOLIFE -fal ezért köteleztük el magunkat, hogy szerepet vállaljunk ezen szakemberek képzésében, mert egy profi zöld marketinges képzés – amilyet a Green Business Academy most Budapestre hoz – nem kevesebb, mint egy világlátás átalakítása.”