- Hirdetés -

Nem állnak a digitális átalakulás élére a felsővezetők

|

A vállalkozások csak nagy nehézségek árán képesek értékteremtésre, miközben figyelmen kívül hagyják a technológia és az emberi tényező alapvető integrálásának kérdését – ezt mutatják a PwC 2017. évi Digitális IQ felmérésének eredményei. A kutatás képet ad arról, hogy a cégek világszerte hogyan igyekeznek elhárítani a gyors ütemben zajló változások negatív hatásait azáltal, hogy javítják digitális éleslátásukat és képességeiket.

 

Az idén tizedik alkalommal végzett Digitális IQ felmérés, amely az új technológiák üzleti átvételében mutatkozó trendeket vizsgálja, most arra keres választ, hogy a cégek hogyan igyekeznek a legtöbbet kihozni a digitális technológiai beruházásaikból – ha egyáltalán képesek erre. Az elmúlt tíz évben a PwC felméréseiben azt a kritikus kérdést tette fel a cégvezetőknek, hogy vállalkozásaik hogyan maximalizálják digitális beruházásaikat, és hogyan profitálnak belőlük. A vállalatok számára a technológiai beruházási lehetőségek egyre szélesebb köre érhető el, az azonban, hogy ezek a beruházások megfelelően hasznosulnak-e, továbbra is általános probléma, amelyet az elmúlt évtizedben nem sikerült enyhíteni.

 

Az idei, 2216 üzletember és technológiai cégvezető részvételével készült felmérés eredményeiből megismerhetők a vállalatvezetők előtt álló kihívások. Így például kiderült, hogy a technológia mellett az ügyfelek és munkavállalók szerepe (a CDO-kat /chief digital officer/ és CIO-kat /chief information officer/ is beleértve) és a kialakulóban lévő technológiákhoz való alkalmazkodási képességük is döntő fontosságú a digitális átalakulás előmozdításában – a pénzügyileg legjobban teljesítő vállalatok vezetőinek nagy többsége (82%) szerint a digitális beruházások és innováció szempontjából a legfontosabb az emberi tényező.

 

A legjobban teljesítő cégek 30%-a szerint a digitalizáció az informatikánál többet foglal magában, szemben a válaszadók 16%-ával, akik úgy vélik, hogy a „digitális” és az informatika ugyanazt jelenti.

 

A felsővezetők a digitális technológiai beruházásokban az elmúlt tíz év során egyre aktívabb szerepet vállaltak, ugyanakkor nagy részük továbbra sem tart ott, hogy a változások élére álljon. Tíz éve a cégek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy vezérigazgatójuk a digitális átalakulás élharcosa, ez az arány azonban 2017-ben – amikor a cégvezetők már a zavaró tényezők elhárításáért és az átalakulás előmozdításáért is felelősek – még mindig meglepően alacsony (68%). Ráadásul számos válaszadó véli úgy, hogy más felsővezetők nem vállalnak részt a digitális átalakulásban.

 

A felmérés szerint attól függetlenül, hogy magas digitális IQ-val rendelkeznek-e vagy sem, a legtöbb vezető feltételezi, hogy a digitális technológiai kezdeményezések transzformatív hatást váltanak ki – közel háromnegyedük (73%) a bevételek növekedését nevezte meg mint a digitális technológiából származó legfontosabb előnyt, ezt követte a nagyobb nyereség (47%) és a költségcsökkentés (40%).

 

Érdekes eredmény, hogy miközben a technológiai beruházások növekedtek, ma kevesebb vállalat rendelkezik külön olyan csapattal, amelynek feladata az újonnan megjelenő technológiák és innovációs lehetőségek feltárása, és a válaszadók közel fele (49%) továbbra is a rendelkezésre álló eszközök értékelése alapján dönt az új technológiák bevezetéséről, ahelyett, hogy konkrét üzleti igények alapján, proaktív módon tárna fel új innovációs lehetőségeket (40%).

 

„A digitális IQ ma egészen más jelentéssel bír, mint egy évtizeddel ezelőtt, amikor elkezdtük ezt a kutatást” – mondta Kerekes Antal, a PwC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa. „Ma a cégvezetők számára elérhető technológiák spektruma és sokszínűsége óriási, és valamennyi felsővezetőnek tisztában kell lennie azzal, hogy melyek a vállalata stratégiájához legjobban illeszkedő technológiák, és melyekbe érdemes befektetni. Az innovációs kultúra kialakítása – vagyis a digitális IQ növelése – nem kis feladat, de minden cég számára szükséges, amennyiben sikerrel akarja felvenni a versenyt a mai, start-upok által keltett kihívásokkal teli piacon.”

 

Az idei Digitális IQ felmérés azt mutatja, hogy sok vállalatnak továbbra is nehezére esik digitális IQ-ja növelése. Tisztában vannak azzal, hogy a digitális képességek a siker döntő összetevőjét képezik, és hogy a kialakulóban lévő technológiákban rejlő lehetőségeket meg kell ragadni. A vezetők számára azonban továbbra is kihívást jelent vállalataik átalakítása, ami ahhoz lenne szükséges, hogy a digitális technológiát valóban a vállalati kultúra részévé tegyék.

 

„Manapság rendkívül fontos, hogy a vállalatok beruházzanak a digitális megoldásokba, ha sikeresek akarnak lenni. A vállalatok azonban riasztó arányban vallanak kudarcot abban a tekintetben, hogy nem képesek a digitális technológiai beruházásaikat üzleti eredményekre váltani. Még ennél is fontosabb, hogy végiggondolják, technológiai beruházásaik hogyan válhatnak a jelenlegi és az új üzleti modellek és a pénzügyi eredmények hajtóerejévé” – mondta Kerekes Antal. „A magas digitális IQ valójában az integrációról szól, és megköveteli, hogy a kirakós játék darabjaihoz hasonlóan összeillesszük az üzletmenetet, az ügyfelek és a munkavállalók elvárásait, és a technológiát – annak érdekében, hogy egyetlen koherens, az átalakulást szolgáló megoldást hozzunk létre. Ez az, ami egy vállalatot igazán versenyelőnyhöz juttat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...