- Hirdetés -

Drágulhat a lakásbiztosítás

|

Hosszú évek óta először fordult elő 2016-ban, hogy nem csökkent az online lakásbiztosítási szerződések átlagdíja: az ügyfelek átlagosan 22 500 forintos díjat fizettek szerződésenként, ami minimális, néhány tized százalékos növekedést jelent a 2015-ben tapasztalt átlagos díjmértékhez képest – derül ki a Netrisk.hu forgalmi adataiból. A legnagyobb online biztosításközvetítő portál a következő évekre – a biztosított értékek és a kárkockázatok növekedése miatt – már fokozatos díjemelkedésre számít.

 

„Egyelőre továbbra is elmondható, hogy az élénkülő piaci verseny hatására jelenleg is mélyponton állnak a lakásbiztosítási átlagdíjak, szignifikáns növekedést továbbra sem észlelünk a díjak alakulásában – magyarázza Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője. – Azonban a jelek szerint már fordulni látszik a trend, a biztosítók pedig hosszabb távon fokozatosan kénytelenek lesznek megjeleníteni díjaikban az ingatlanok és a bennük megtalálható ingóságok értéknövekedését. Ezt a hatást ugyanakkor tompíthatja az ügyfelek fokozódó tudatossága, amely tovább élesítheti versenyt a piac szereplői között.”

 

 

Növekvő ügyféltudatosság

 

Évről évre egyre több ügyfél vizsgálja felül az évforduló előtt lakásbiztosítási szerződését. Ez örvendetes fejlemény, amit egyrészt a lakásokban bekövetkező változások (átalakítás, bővítés, értékes ingóságok beszerzése, stb.) indokolnak, másrészt az a tény, hogy a piacon évről évre egyre korszerűbb lakásbiztosítások jelennek meg, amelyek sokszor ugyanazért a biztosítási díjért képesek szélesebb körű vagy nagyobb összegű fedezetet is nyújtani.

 

Ez a fajta ügyféltudatosság a számokban is megmutatkozik: míg 2013-ban az év során megkötött összes lakásbiztosítási szerződésnek csupán a tíz százalékát tették ki az évfordulós kötések, 2016-ban már 37 százalék volt ez az arány.

 

 

Vidéken negyedével olcsóbb

 

A díjak szintje településtípusonként jelentős eltérést mutat: a legdrágábban a fővárosban köthetünk lakásbiztosítást, itt az átlagdíj 2016-ban meghaladta a 28.000 forintot. A megyeszékhelyeken ez az érték 21 600 forint/év, nem sokkal több, mint az egyéb hazai településekre jellemző 21 000 forintos átlagdíjszint.

 

A legolcsóbban társasházi lakásokat, míg legdrágábban családi házakat biztosítanak: előbbieknél országos szinten 14 200 forint körüli átlagdíjjal kalkulálhatunk (igaz, ezek jellemzően csak az ingóságra vonatkoznak), míg utóbbiak esetében 29 600 forint az éves díj átlagos mértéke.

 

 

Ezek a legnépszerűbb kiegészítők

 

A Netrisk.hu tapasztalatai szerint folyamatosan nő a kiegészítő biztosítások népszerűsége: a megkötött lakásbiztosításoknak tavaly több mint harmadához igényeltek külön egy vagy több kiegészítő biztosítást. A leggyakrabban választott kiegészítő termék 2016-ban a családi baleset-biztosítás volt, ezt követte a tetőhézag-beázásból, a besurranó tolvajlásból, valamint az ebtartói felelősségből fakadó károkat, illetve az elfolyt víz költségét térítő kiegészítő szolgáltatások. Szintén jelentős az érdeklődés a bővített-, illetve különleges üvegkár-biztosítások iránt.

 

„Számos kiegészítő biztosítás esetében az ügyfél maga választhatja ki, milyen összegű fedezetet kíván magának az adott kártípust illetően. Tavaly családi balesetbiztosítás esetében például az általános biztosítási összeg 670 ezer forint volt, bővített üveg esetében 190 ezer, míg különleges üvegek esetében 150 ezer forint volt az átlagos fedezet” – tette hozzá a Netrisk.hu szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...