A Person Group digitális marketingügynöksége, a The Cave saját chatbotot fejlesztett, hogy ezzel segítsék a cégcsoport munkavállalóinak beilleszkedését. A kísérleti projekt lényege, hogy az újonnan belépő szakemberek minél könnyebben integrálódhassanak az ügynökség kultúrájába.
A Facebook Messengerben működő chatbot fő funkciója, hogy választ adjon a leggyakrabban felmerülő munkavállalói kérdésekre. Például, hogy melyek a legjobb kávézók a környéken, bringabarát-e a munkahely, hányra kell bejárni, kitől kell segítséget kérni, van-e nyitott pozíció cégen belül, vagy hogy hol érdemes ebédelni. Emellett a szórakoztatás sem marad el, mert a The Cave szakemberei folyamatosan figyelik a Person Group munkatársainak a chatbottal folytatott különös beszélgetéseit, és igyekeznek választ találni arra is, hogy ki a kiskutya, mi az az outsider, és hogy tud-e viccet mesélni egy robot.
A Person Communications és a The Cave azt várja a fejlesztéstől, hogy egy informális csatorna segítségével kibővül azon lehetőségek köre, ahol a jelenlegi és új kollégák fejleszthetik tudásukat és könnyebben beilleszkedhetnek. Kifejezetten kerülték a merev, formális megfogalmazásokat, hogy a lehető legjobban szimulálhassák az emberi beszélgetéseket. Éppen ezért vannak gif-ek, hangulatjelek és videók is a párbeszédekben. A botot egyébként bárki használhatja vállalaton belül és kívül is, ezzel is támogatva nyitottságukat és transzparens vállalati kultúrájukat.