Új kitörési lehetőség a nemzetközi hírnévre törekvő márkák számára a stockfotókon elhelyezett termékmegjelenés. Ez az innovatív product placement lehetőség Olaszországban már nagy népszerűségnek örvend. Andrea Piacquadio, világelső microstock fotós szerint a microstock fotósok lehetnek a jövő influencerei.
A fogyasztók egyre kevésbe befogadók a márkák üzeneteire, különböző reklámtevékenységeire. Ebben közrejátszik a hatalmas a reklámzaj: naponta több ezer üzenettel találkozik egy fogyasztó.
Számos alternatív megoldás létezik a márkák számára, amellyel ki tudnak emelkedni a hatalmas zajból és meg tudják különböztetni magukat. Az egyik ilyen, már évek óta működő megoldás a product placement, azaz termékelhelyezés a különböző filmekben, televíziós produkciókban. Ezen termékelhelyezések célja, hogy olyan környezetben népszerűsítsék a márkát, amelyben a néző elfogadja és befogadja azt. Egy-egy jól eltalált termékelhelyezéssel az adott film vagy műsor kapcsán nemzetközi színtéren több milliós elérést lehet produkálni, míg itthon a több százezres netán milliós mutató már kiemelkedő elérésnek mondható.
A klasszikus product placement mellett, ma már a legnépszerűbb és legdinamikusabban fejlődő megoldás az online és mobil játékokban megjelenő termékelhelyezések. Ezek a megjelenések a technológiának köszönhetően akár az adott személy korábbi keresési tevékenysége, digitális lábnyoma alapján személyre szabhatók. „A termékmegjelenítésnek az elmúlt években új és új formái bukkantak elő: a digitális kapcsolódás miatt rövidesen személyre szabott megoldásokkal találkozhatunk a videójátékban és a tévésorozatokban is, azaz más márkát láthatnak az egyes nézők ugyanabban a játékban, sorozatban. A közösségi médiában is egyre elfogadottabb, hogy sztárok posztjaiban márkák tűnnek fel – és ezek a brandek nyilván felkeltik a követők érdeklődését, hiszen nem véletlenül lájkolták az adott sztárt, hanem mert mintaként tekintenek rá.” – mondja Papp-Váry Árpád, „A márkázott szórakoztatás” című könyv szerzője, product placement szakértő.
Létezik egy itthon kevésbé ismert, azonban Olaszországban már népszerűnek számító termék elhelyezési megoldás, ez pedig a különböző stockfotókon elhelyezett megjelenés. Andrea Piacquadio, világelső microstock fotós ezt az innovatív product placement lehetőséget szeretné meghonosítani itthon is. Az olasz fotós világelsőnek számít a microstock fotózás területén 40 másodpercenként töltik le egy képét, évente 750.000 képet értékesít és naponta három millióan tekintik meg egy-egy alkotását az online felületeken. Képeivel akár a globális trendeket is képes befolyásolni. „A stockfotó iparág olyannyira dinamikusan fejlődik, hogy a szakértők azt jósolják, 2020-ig 4 milliárd dollárra fog növekedni a teljes állókép iparág, amelynek egyik fő katalizátora a microstock oldalak népszerűsége. Havonta átlagosan 1-2 millió képet töltenek fel a microstock oldalakra, amelyekkel a világ bármely pontján találkozhatnak az emberek” – mondta a világelső microstock fotós.
A megváltozott reklámozási szabályozások és költségek hatására a microstock product placement egyfajta alternatív márkaépítési lehetőség lehet a vállalatok számára. „Így olyan márkákkal és üzenetekkel találkozhatunk, amelyek relevánsak számunkra, ráadásul mindezt természetes közegükben, nem pedig erőltetett reklámként érzékeljük” – mondja Papp-Váry. Az Andrea által készített képeket a világ minden táján grafikusok, szerkesztők, reklám és marketing szakemberek használják. Egyik képe korábban a TIME magazin címlapján is szerepelt. „A márkák azzal, hogy megjelennek a képeimen világszintű ismeretségre tehetnek szert. Eddig a márkák közvetlenül nem szerepelhettek a képeken, de színek, minták, formák igen, azonban a különböző stockfotó oldalak szabályozásai is abba az irányba mutatnak, hogy a márkák lehetőséget kapnak a megjelenésre a képeken. A Shutterstock például már engedi, hogy logó is megjelenjen az alkotásokon” – mondta az olasz fotós, valamint hozzátette, hogy szerinte a microstock fotósok lehetnek a következő évek véleményvezérei.