- Hirdetés -

Kevesen építenek a passzív jövedelemre

|

Vonzó a passzív jövedelem, de kevesen aknázzák ki a benne rejlő lehetőséget – derült ki a Profession.hu legfrissebb kutatásából. Minden harmadik megkérdezett tervez valamilyen passzív jövedelemszerző tevékenységet a jövőben, de többségük még csak elméleti szinten foglalkozik a lehetőséggel és csak 25 százalékuk számol azzal, hogy kizárólag ebből biztosítja a megélhetését. Az így befolyó extra pénzből a legváltozatosabb célokra szeretnének tartalékot képezni a magyarok.

 

A megkérdezettek több mint fele állította, hogy tisztában van a passzív jövedelem definíciójával. Kétharmaduk az ingatlan bérbeadást tekinti ilyen tevékenységnek, felük a pénzügyi befektetéseket is ismeri és 47 százalék a saját szellemi termékből származó bevételt is passzív jövedelemforrásként azonosítja. A magasabb végzettségűek egyértelműen tájékozottabbak a témában, így ők az osztalék és üzletrész, a lízingeltetés vagy a saját szellemi termék fogalmával is tisztában vannak.

 

A 30 év alatti digitális korosztály a szoftver- és applikációfejlesztés, valamint a saját internetes vállalkozás nyújtotta bevételszerzési lehetőségeket ismeri jobban, szemben a pénzügyi befektetésekkel.

 

Nem vagyunk elég bátrak

 

A fentiek ellenére a válaszadók 83 százaléka mégsem végez semmilyen passzív jövedelmet biztosító tevékenységet. Azok közül, akik mégis, a legtöbben (7%) a tőkeigényesebb pénzügyi befektetésekben és ingatlan bérbeadásban (6%) látták meg a lehetőséget, míg egészen kis hányaduk (3%) az MLM típusú ügynöki tevékenységbe fekteti erőforrásait.

 

Ezek a tevékenységi formák jellemzően a fővárosban élők körében népszerűek, a vidéki lakosság szinte alig mutat ilyen aktivitást.

 

Csak kiegészítő jövedelem

 

A vezető hazai állásportál kérdőívét kitöltők majdnem kétharmada csupán jövedelemkiegészítő tevékenységnek tekinti passzív forrásait. Mindössze 16 százalékot tesznek ki azok, aki kizárólag így teremtik elő a megélhetéséhez szükséges pénzt és 25 százalék tervezi, hogy hosszú távon ebből akar megélni. Több mint felük viszont folyamatosan keresi az új alternatívákat és fejlesztési lehetőségeket.

 

Az érdekeltek 70 százaléka havi szinten kevesebb, mint 10 órát fordít passzív jövedelemszerző tevékenységének fenntartására és mindössze 13 százalékuk fordít teljes vagy részmunkaidőnyi energiát ilyen tevékenységre.

 

A lelkesedés jellemzően a tervezési fázisig tart

 

Ami a jövőt illeti, minden harmadik megkérdezett tervezi, hogy belekezd valamilyen passzív jövedelemszerző tevékenységbe. A legnépszerűbbek a tradicionális eszközök – az ingatlan bérbeadás (12%) és a pénzügyi befektetések (12%) – de vonzó az internetes vállalkozás indítása (7%) és a saját szellemi termék kamatoztatása is (6%).

 

A lelkesedés a gyakorlati megvalósítás szintjére csak ritkán jut el: 65 százalék mindössze komolyan fontolgatja a lehetőséget, és csupán 14 százalék folytat tanulmányokat kifejezetten ilyen cél érdekében. A válaszadók 10 százaléka jutott el a piackutatásig vagy a pénzügyi tervezésig.

 

Elsődleges cél a magasabb jövedelem

 

A passzív bevételszerzést tervezők 84 százalékát egész egyszerűen a több pénz motiválja. 34 százalékuk a munkaadójától szeretne függetlenedni, 27 százalékuknak a rugalmasabb időbeosztás a vonzó. Minden ötödik válaszadó a kapcsolatrendszerét szeretné bővíteni ilyen módon.

 

A válaszadók több mint fele előre meg nem határozott célra szeretne tartalékot képezni. Míg a fiatalabb korosztály jellemzően nyaralásra, tanulásra, esküvőre, drága holmik vásárlására fordítaná az extra bevételt, addig a középkorú népesség a gyermekek oktatását tervezi ebből a jövedelemből megoldani. Az ötven fölöttieknek és a magasabb végzettségűek számára a nyugdíj kiegészítés és az öngondoskodás a legfőbb cél.

 

A meglévő tudásunkból gazdálkodunk

 

A passzív jövedelemszerzés iránt érdeklődők, vagy már jelenleg is aktívak alapvetően a meglévő tudásukból gazdálkodnak: 70 százalékuk semmilyen plusz tanulmányt nem folytatott az adott tevékenységhez kapcsolódóan. 13 százalék vágott bele valamilyen OKJ-s tanfolyamba, 9 százalék kezdett nyelvtanulásba annak érdekében, hogy eredményesebb legyen az adott területen. Fizetős vagy ingyenes online kurzusokon csupán 6 százalék vett részt.

 

Jó alapot adhat az erősödő munkaerőpiac

 

„A folyamatosan erősödő munkaerőpiacon azt látjuk, hogy szinte minden iparágban növekedésnek indultak a bérek. Ez várhatóan elősegíti majd, hogy többen és komolyabban vágjanak bele valamilyen passzív bevételszerző tevékenységekbe. Azonban ezen a téren csak azok lehetnek sikeresek, akik tudatosan kezelik a befolyó plusz bevételt és képesek megtakarítássá konvertálni azt.” – mondta Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...