Az erőforrások és az IAB Hungary brand ismertségének további növelését tartja a legfontosabb feladatnak a következő időszakra a szervezet közelmúltban újraválasztott elnöke. Sopov István a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogyan alakítja át a programmatic a digitális reklámpiacot, illetve milyen hatással vannak a területre az influenszerek.
– Januárban újabb három évre az IAB Hungary elnökévé választottak, akkor a digitális kommunikációs eszközök és a szervezet ismertségének növelését jelölted meg a legfontosabb célok között. Mi indokolta ezt?
– A digitális eszköztár fejlődésével a piaci szereplők száma exponenciálisan nőtt a cégek és megoldások, valamint a személyek vonatkozásában. Akkor lehet egy valós, hatékony tudásbázissá tenni az IAB Hungaryt, ha azt minden olyan szereplő ismeri, amely érdekelt a digitális kommunikációban. Ezt a célt úgy lehet elérni, ha aktívak leszünk nemcsak a már meglévő tagjaink, de a teljes piac előtt. Ez lett az egyik konklúziója a januári taggyűlésünkön tartott kerekasztal-beszélgetésnek is, ahol az elvárásokról beszélgettek hirdető-, ügynökségi és kiadóoldali tagjaink.
– A digitális szegmensen belül mely területek fejlődnek a leggyorsabban?
– A tavalyi évről a társszövetségekkel együtt hamarosan elkészül a Reklámtorta, amely a számszaki változásokat mutatja majd be. A digitális területen a programmaticvásárlás válik mind több fronton hétköznapivá és alakítja át vagy kényszeríti ki a többi terület fejlődését is. A láthatóság, a márkabiztonság és az adatalapú vásárlás a programmaticnak is köszönhetően fejlődik és ez a hagyományos vásárlásban is segíti az innovációt, valamint a tudatosabb eszközhasználatot.
– Az idén mi lesz a legfontosabb tennivalód az IAB Hungary elnökeként?
– Az erőforrások növelése (új tagok felkutatása, meglévő tagcégeken belül az elérésünk növelése), a meglévő lehetőségeink összpontosítása néhány kulcsterületre és az IAB Hungary márka ismertségének növelése. Ezek viszont nem az én egyedüli feladataim, ebben szorosan együtt fog működni a frissen megválasztott elnökség.
– Az elmúlt években megnőtt a közösségi média befolyása és a márkák is egyre inkább támaszkodnak a nagy követői táborral büszkélkedő influenszerekre. Véleményed szerint tovább nő a sztárok, ismert emberek szerepe a márkakommunikációban?
– A marketingkommunikációban a sztároknak mindig is volt szerepe és ez továbbra is így lesz, az influenszermarketing ehhez képest egy teljesen más lehetőség, bár persze van átfedés. A terület és annak a normái még részben kiforratlanok, nagyon örülök, hogy Sólyom Balázs kezdeményezésére ez lett az IAB 1/1 projektjében elsőként definiált fogalomegyüttes. A közös definiálás és a megindult beszélgetések hatására több, a területen érdekelt cég is csatlakozott az IAB-hoz, hogy együtt tegyenek a piacuk fejlődéséért. Nagyon fontos, hogy minél többen azonos transzparensértékek és kellő edukáció mellett építsék a területet, mert az alacsony belépési korlátok mellett nem gondolhatjuk, hogy mindenki meg tud vagy meg akar majd felelni az összes minőségi követelménynek. Ha egyértelmű elvárások vannak, akkor az viszont mindenkit húzni fog a közös normák felé, különben nem lesz fenntartható az üzlete.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.