- Hirdetés -

Ezek most a reklámpiac legnagyobb kihívásai

|

Médiaügynökségi és reklámértékesítési szakembereket kérdeztünk meg arról, hogy jelenleg a saját területükön mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást. Legtöbben ennek kapcsán a szakember-utánpótlást, a digitalizációval kapcsolatos feladatokat és a televíziós reklámidők telítettségét említették.

 

Mező László, Mediacom Magyarország, ügyvezető igazgató

Mező László Mediacom

Jelenleg számunkra a legnagyobb kihívás, hogy a regionálisan/globálisan is gyorsan centralizálódó ügyfélpiacon bent maradjunk a szolgáltatói körben, a helyi erősségeket kihasználva. A Mediacom például nyújt adminisztrációs, digitális és kutatási szolgáltatásokat más Mediacom irodáknak is Európában. A HR kihívásokra csoportszinten próbálunk válaszokat adni, így például a GroupM Akadémia egy ilyen sikersztori, de nagy energiákat fektetünk az automatizálásba is. Az M-Digital, ami a teljes digitális tevékenységünk automatizálását célozza, éppen most nyerte el a legmagasabb fokozatú állami szabadalmat.

Mindezek mellett folyamatosan bővítenünk kell az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások körét, különösen a márkapozicionálás, vagy service design vonalon. Így aztán nem unatkozunk.

 

Faludi Péter, Havas Media Hungary, ügyvezető igazgató

Faludi Péter Havas Media

Egyértelműen a new business tevékenység a legnagyobb fókusz, ennek tükrében alakítottuk át idén a struktúránkat, amely az ősz folyamán lesz végleges. A folyamatos szakemberhiány pedig évek óta iparági probléma, ez idén is komoly kihívás elé állított minket, ezért is visszük tovább, és fejlesztjük a belső HR programunkat. Ennek az eredménye, hogy idén minimális a fluktuáció, és több régi kollégánk is visszatért hozzánk.

 

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Azt hiszem, ez nem csak nálunk és nem csak a mi iparágunkban igaz, de talán a HR kérdések a legfeszítőbbek. Megtalálni, megtartani, motiválni – mindenféle okokból egyre nagyobb figyelmet követel ez a terület. A Wavemakerben reményeim szerint jó úton járunk a 21. századi kommunikációs ügynökség összerakásában, de az biztos, hogy nem biliárdasztal simaságú ez az út, hogy ismét egy British understatement-tel éljek. Ez is okoz néhány álmatlan éjszakát és meg több pörgős nappalt.

 

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

A piaci költésnövekedés hatására megnövekedett tévéreklám iránti kereslet, és a szinte maximumon lévő reklámidő együttesen kihívások elé állítják a piaci szereplőket a televíziós kampányok teljesítése kapcsán. Ennek napi menedzselése komoly feladat a kollégák számára.

Másrészről a folyamatos, digitális szakmai fejlődés biztosítása áll az ügynökségünknél a középpontban, annak érdekében, hogy hosszú távon is biztosítsuk az ügyfeleink számára az adatalapú, innovatív és hatékony megoldásokat a kampányokban.

 

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Hidvégi Krisztina New Land Media

A hirdetési piacon az online hirdetések tervezésére és utólagos vagy kampány közbeni mérésére számos eszköz, szoftver áll rendelkezésre, így pontosan célzott hirdetések futtathatóak. Például az már alap, hogy egy webshop össze van kötve Adwords fiókkal, így már rögtön látszik, hogy mennyi értékesítés jött milyen ráfordításból, így a hirdetések hatékonysága folyamatosan javítható.

Vannak azonban olyan esetek és szektorok, amikor az értékesítési célok gyors és pontos lekövetése nehéz. Fontos lenne a folyamatos adatcsere a hirdetések, az értékesítési maximum, valamint az adott értékesítési állapot között. Azonban egy értékesítési igény felmerülése egy teljesen külön rendszerből szűrhető le adott esetben, például hogyan áll az eladott jegyek aránya, vagy a szállodai szobák foglaltsága.

Ilyen értékesítési állapotból a hirdető hirdetési igényt, briefet tud megfogalmazni az ügynökségnek, aki pedig egy teljesen külön rendszerben igyekszik az éppen megfelelő demográfiai adatokkal, érdeklődési kategóriákkal bíró egyéneket megcélozni. A kettő közt egyfelől jól látható az időbeli eltérés, másfelől a nem teljesen átfedő célcsoporthalmaz is. A rendszer ezáltal lassú és meddőszórással bíró hirdetési eredményeket is ad, sok múlik a hirdető és az ügynökség gyors és rugalmas együttműködésén is.

Vannak olyan szektorok, ahol mi is dolgozunk olyan rendszer kialakításán, ahol ezen adatok egy rendszerből egy real time, összefésülhető, gyors és adott esetben automatikus, emberi beavatkozást is minimálisra csökkentő hirdetéskezelést tesz lehetővé.

 

Kosaras Klaudia, Atmedia, kereskedelmi igazgató

Mi már gőzerővel dolgozunk a 2020-as sales stratégiánkon, és hasonlóan az előző évhez, most is nagy kihívást jelent majd a piaci szereplőkkel elfogadtatnunk az árkorrekció szükségességét.

Egy ideje már beszélünk különböző fórumokon arról, hogy a televízió iránt megnövekedett kereslet nem áll összhangban a nézettségek változásával, így az igények kiszolgálása kihívást jelent a sales house-ok számára. Fontos tehát, hogy inflációkövetés alakuljon ki az árakban, és könnyítsük a kereslet kiszolgálását.

Emellett, multimédiás sales house-ként további feladatunk az online és a rádiós felületeink, valamint a televízió közötti szinergiák még hatékonyabb kiaknázása.

 

Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató, RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

Dudás Gergely RTL Rtime

Mint Total Video sales house a legizgalmasabb feladat a televízió és a BVoD (Broadcaster Video on Demand, mint az RTLMost) közötti összehangolt gondolkodás erősítése a hirdetőknél és ügynökségeknél. Ennek vannak már úttörői, akik például az RTL Most platformot elkezdték egy prémium televíziós felületként kezelni, amivel addicionális elérést biztosítanak a lineáris tévékampányaikhoz. Az ilyen piacformáló megoldások segítenek átalakítani és átjárhatóvá tenni a sok esetben berögzült panelekben való gondolkodást.

A médiaügynökségi és reklámértékesítési szakembereket megkérdeztünk arról is, hogy idén mennyire lesz erős az év végi időszak a hirdetési piacon. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy valóban csökken-e a reklámköltések év közbeni megoszlásának szezonalitása.

Az erre adott válaszaikból készített összeállítást a Marketing & Média héten megjelenő legfrissebb lapszámában olvashatják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...