Drasztikusan csökkent a csalások és a nem hasznosítható forgalom mértéke azoknál az online hirdetéseknél, amelyeknél alkalmazták a Trustworthy Accountability Group (TAG) által meghatározott szabványokat – derül ki a szervezet öt, jelentős európai reklámpiacon végzett elemzéséből.
A TAG megbízásából a The 614 Group nevű, digitális hirdetési tanácsadócég végezte el a felmérést és arra az eredményre jutottak, hogy a vizsgált időszakban a csalások az online reklámok 9,2 százalékát érintették az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Hollandiában. Ez az érték azonban a TAG által minősített felületek esetében mindössze 0,53 százalék volt. Ez az iparági átlaghoz képest 94 százalékos csökkenést jelent.
A kutatás során egyébként 43 milliárd reklám megjelenítést vizsgáltak meg az érintett országokban, amelyek között mobilos és számítógépes display, videó, alkalmazásokon belüli hirdetések egyaránt voltak.