A múlt héten ha nem is túl látványosan, de ismét nőtt a tévék előtt töltött idő Magyarországon – derül ki a Nielsen friss adataiból. A tematikus adók közül élre kerültek a sorozat csatornák, a hirdetők közül pedig a kereskedelmi szektor volt a legaktívabb.
A múlt héten 5:10 perc volt az egy főre jutó átlagos napi tévézési idő a 4 évesnél idősebb körében, ez csekély, 9 perces növekedést jelent az előző héthez képest, ugyanakkor éves összevetésben 25 perces bővülésnek számít – derül ki a Nielsen Közönségmérés által a koronavírus-helyzet miatt hetente publikált nézettségi adatokból. Az egy nézőre jutó időben valamivel nagyobb, 13 perce növekedés mértek az egy héttel korábbival összevetve.
A tematikus csatornák közül ismét a sorozat csatornák ugrottak az élre, a COVID-19 helyzet alatt jellemzően vezető hírcsatornákat megelőzve a közönségarányt tekintve. Igaz, a különbség nagyon kicsi, előbbi adók 8,9, míg utóbbiak 8,5 százalékos részesedést értek el.
Egészen más képet kapunk, ha az egyes tematikus csatornatípusokra szánt időt vizsgáljuk. Ebben a mutatóban DVD, videó, videójáték kategória vezetett a múlt héten, a gyerekcsatornák, illetve a sorozat csatornák előtt.
A Nielsen Közönségmérés megvizsgálta a reklámozási szokásokat is. Folytatódott az elmúlt hetek trendje és a 18. héten tovább csökkent az egy adóra jutó átlagos reklámszpot megjelenésszám. A megjelent hirdetések alapján a kereskedelem volt a legaktívabb hirdetői szegmens a múlt héten, 22,4 százalékos részesedést értek el, az élelmiszer és élvezeti cikkek kategóriába tartozó márkák reklámjai pedig 19,8 százalékos arányban jelentek meg.