A mobilos hirdetési költéseket kevésbé befolyásolta a COVID-19 járvány, mint a hagyományos online reklámokat – derül ki a PubMatic első negyedévre vonatkozó elemzéséből. Az alkalmazásokon belüli tartalomfogyasztás és az appokban megjelenő hirdetések megtekintése is nőtt a járvány alatt.
A PubMatic „Q1 2020 Quarterly Mobile Index” elemzése szerint a a COVID-19 járvány megjelenése előttihez képest a mobilos hirdetésekre szánt összeg 15 százalékkal esett vissza a krízis hatására, míg a hagyományos online reklámok esetében pár hét alatt 25 százalékos zuhanást tapasztaltak márciusban. Ezen folyamatok hatására a mobil platform részesedése a korábbinál gyorsabban nőtt a digitális hirdetési piacon és míg március elején még csak 48 százalék körül volt, addig a hónap végére már megközelítette az 51 százalékot.
A tanulmány szerint a korlátozások miatt otthonaikba kényszerülő emberek még az eddiginél is jóval többet használták mobileszközeiket, és ezt a trendet a hirdetők is igyekeztek követni. A PubMatic adatai szerint jelentős mértékben bővült az alkalmazásokon belüli tartalomfogyasztás, az appokon belüli hirdetések megtekintése pedig túlszárnyalta a 2019-es karácsonyi időszak értékeit is.
Az elemzésből kiderült az is, hogy a hirdetők szinte megrohanták az applikációkon belüli PMP-ket (private marketplace), 65 százalékos bővülést regisztráltak ebben a szegmensben a járvány előtti időszakhoz képest.
A drága megoldásnak számító mobilos videóhirdetések esetében viszont nagyon komoly visszaesés volt az első negyedév végén, a hirdetők elfordultak ettől a megoldástól és az erre költött összeg 27 százalékkal csökkent a COVID-19 előtti időszakhoz képest.