Havonta 7 dollár, rengeteg Star Wars és Marvel tartalom, számos új sorozat – többek között ezek jellemzik majd a Disney új streaming szolgáltatását. A társaság a múlt hét végén számolt be részletesebben a tervekről, többek között arról, hogy 2020-ban már egymilliárd dollárt költenének saját tartalmakra.
Rendkívül optimistán nyilatkozott a Disney+ szolgáltatás lehetőségeiről és jövőjéről Bob Iger, a Disney vezetője, és meg is van minden alapja, hogy bizakodó legyen. Alig néhány hete mutatta be az Apple, hogy milyen előfizetéses online videószolgáltatással szorongatná meg a Netflixet, az Amazont és a Hulut és most a Disney is megosztott számos részletet saját, már régóta várt megoldásáról.
Az egyik legfontosabb tudnivaló, az árazás. A rivális platformokhoz képest jóval olcsóbban, havonta 6,99 dollárért lesz elérhető az amerikai háztartások számára a Disney+ sőt, ha egy évre előre előfizetnek, akkor még kedvezőbb ár jön ki, hiszen ebben az esetben 69,99 dollárt kell fizetniük.
A nagy kérdés, hogy mindezt miért. A vetélytársakhoz hasonlóan reklámok nélkül férhetnek hozzá majd az előfizetők a tartalmakhoz, ami a Disney hátterét tekintve egészen hatalmas portfóliót jelent. Star Wars és Marvel szuperhősfilmek, családi mozik, a most lezárt 21st Century Fox akvizícióból érkező produkciók szerepelnek majd a kínálatban, meg olyan ínyencségek, mint például a The Simpsons 30 évadának valamennyi epizódja. A The Hollywoood Reporter beszámolója szerint 500 film és 7000 sorozatepizód szerepel majd a kínálatban induláskor. Bár első hallásra ez soknak tűnik, a The Hollywood Reporter összesítése szerint a Netflix már 2016-ban 4335 filmből és 1197 sorozatból álló portfólióval rendelkezett.
Persze azzal a Disney-nél is tisztában vannak, ha el akarják érni a 2024-re kitűzött 60-90 milliós felhasználói számot, akkor jelentős erősítésre lesz szükség a tartalmak esetében. Ennek megfelelően több Star Wars és Marvel élőszereplős sorozat érkezik majd, mint például a The Mandalorian, ami a Star Wars univerzumban a Jedi visszatér után, vagyis a Birodalom legyőzését követő időkbe viszi el a nézőket. A tervek szerint 2020-ban nagyjából egymilliárd dollárt költenének saját tartalmak előállítására, ami ugyan nem kevés, de például a hírek szerint a Netflix 15 milliárd büdzsével számol arra az évre.
Az Egyesült Államokban idén november 12-én rajtol majd a Disney+ szolgáltatás és a következő években fokozatosan vezetik be világszerte.