- Hirdetés -

Cserépkályhára vadásznak a vaterázók

|

Sokat változott tavaly karácsonyhoz képest a vaterázók érdeklődése: a lemezárugyári játékokat és a Playmobilt kevesebben, a legót viszont többen keresik - míg a top keresések közé most először kerültek be a cserépkályhák.

Tavaly karácsonyhoz képest változott a vaterázók érdeklődése: bár a LEGO és a Matchbox játékok iránt akkor és most is sokan érdeklődnek, viszont a lemezárugyár játékai és a Playmobil-figurák idénre eltűntek a top 25-ből, a Zsolnay porcelán pedig kiütötte a top keresések közül a Herendi porcelánt az ünnepi szezonban.

Ezzel szemben a karácsonyi pulóver, a lemezjátszó és a Star Wars-tematikájú termékek idén bekerültek a legtöbbször beírt keresések közé. Ha a teljes éves keresési toplistát keressük (január elejétől december közepéig), a kedvezőtlen gazdasági helyzettel összefüggésben két új keresőszó jutott be a toplistára: az arany és a cserépkályha.

Tavaly és idén egyaránt sokan keresnek diavetítő-t, gombfoci-készletet, műfenyő-t a Vaterán december első felének adatai alapján, de a tablet-ek és a retro Commodore számítógépekre is sokan kerestek rá, és a hideg ellenére a kerékpár is népszerű keresőszó.

Kelendőbb a Matchbox és a LEGO mint tavaly

A játékokon belül a Matchbox és a LEGO a legnépszerűbb termékek a Vaterán: az idei forgalmi adatok alapján idén a szentestét megelőző hétig bezárólag mindkét kategória mintegy tíz százalékkal nagyobb forgalmat generált, mint tavaly ilyenkor.

A LEGO-k közül a figurákat, tematikus karaktereket tartalmazó szetteket vásárolták idén a legtöbben: egy tipikus vaterázó 2022-ben 4 ezer forint körüli összegért rendelt LEGO-t. A legdrágábban pedig idén a felnőtteknek szánt autókat, épületeket, popkulturális ikonokat (pl. Millenium Falcon) ábrázoló, valamint ritka vintage készletek találtak gazdára, amelyekért több százezer forintot is fizettek a vevők.

Matchboxot egy átlagos vaterázó 3600 forintért vásárolt idén, ezek közül a legmagasabb átlagáron a Convoy-sorozat darabjai keltek el közel kétszeres átlagáron. Az idei rekorder egy négymillió forintos Matchbox-gyűjtemény volt, de több tízezer forintot érhetnek egy-egy ritkaságnak számító modell jó állapotú, esetleg bontatlan példányai is.

Ezek a retro játékok hódítanak újra

Idén ezres nagyságrendben találtak gazdára a gombfoci-készletek a Vaterán (8 ezer forint körüli átlagáron), amely révén a legnépszerűbb ügyességi játékká vált, maga mögé utasítva egyebek mellett a csocsót is. Idén a rekordernek egy 1963-as kiadású Honvéd-gombfocicsapat számít, ami több mint 170 ezer forintért talált gazdára, illetve egy három évvel korábbi Újpesti Dózsa-szett közel 168 ezer forintért.

Minden évben novemberben és decemberben vásárolják a legtöbb diavetítőt és diafilmet a Vaterán, ez idén sincs másképp: egyértelműen a hetvenes-nyolcvanas években gyártott vetítőgépek működőképes példányai a legnépszerűbbek (vélhetően az autentikus élményért) - amelyek közül tízből kilenc használt - és tipikusan 5-6 ezer forint közötti összegért talál gazdára.

A társasjátékok nem kifejezetten karácsonyi termékek a Vaterán, mivel egész évben jól fogynak, ezeket is átlagosan 5 ezer forintért vásárolja egy tipikus vevő. Külön alkategóriában lehet elérni a régi kiadású játékokat, amelyek közül idén a legdrágábban egy 1994-es, limitált kiadási Star Wars tematikájú sakk-készlet kelt el - 215 ezer forintért, de az élmezőnyben egy 1986-os gyártású sakkszámítógép, illetve a pénzügyi befektetések mikéntjét oktató Cashflow 101 és 202 magyar társasjátékok is megtalálhatók - ezek egyaránt 100 ezer forint feletti áron keltek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...