- Hirdetés -

Díjazták a vállalatok fenntartható megoldásait

|

A korábbinál is többen pályáztak az idén megújult Effekt 2030 díjra, melyet példaértékű ESG megoldásokkal nyerhettek el a hazai piacon működő vállalatok. Az erős mezőnyben – a szakmai zsűri döntése alapján – az IKEA, a Procter & Gamble és az Erste Bank érdemelte ki a díjat, míg a Kulcs-Soft és a Bio-Fungi kkv-különdíjban részesült. Az idei közönségdíjat a Lidl szerezte meg. A nyertesek az Effekteam október 5-én megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át az elismeréseket.

A fenntarthatóság növekvő jelentőségével és a szabályozási keretek változásával párhuzamosan a hazai vállalatoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk tevékenységük környezeti és társadalmi hatásaira, illetve arra is, hogyan tudják működésüket az ESG szempontoknak megfelelően átalakítani és bemutatni. A megújult Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok, vállalkozások ESG-fókuszú szemléletének további fejlődését.

Az idei díjra három kategóriában lehetett nevezni: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a jelentkezők. A beérkezett pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület munkájában részt vett Horváth Áron, a CBRE Magyarország fenntarthatósági vezetője, Matolay Réka PhD, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense, Pogány Éda, a Syngenta regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezetője, Schubauer Krisztina, az Effekteam elnökségi tagja, az EXIM humán erőforrás, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója, valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány zöld életmód tanácsadója, fenntarthatósági szakértője. A zsűri egységes bírálati szempontok alapján döntött a nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő jelöltekről, mely utóbbiakra a nagyközönség is szavazhatott, és kiválaszthatta az idei közönségdíjas programot.

„A pályázat iránti növekvő érdeklődés azt mutatja, hogy a hazai piacon is egyre több cég gondolkodásában jelenik meg a fenntarthatóság, és a nagyvállalatok mellett a kkv-k is igyekeznek minél inkább megfelelni az ESG-kritériumoknak. Egyelőre a környezeti és a társadalmi területeken aktívabbak a cégek, így főleg ilyen programokkal neveztek az idei Effekt 2030 díjra is, azonban a vállalatirányítás vonatkozásában is látható, hogy a szervezetek elkezdték keresni a korszerű megoldásokat, ezért a következő években itt is jelentős bővülésre számítunk” – mondta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

Idén a Zöld egyensúly kategórián belül olyan szoros volt a verseny, hogy a zsűritagok által adott pontszámok alapján több megosztott helyezés is született. Az Effekt 2030 díjat holtversenyben nyerte el az IKEA Lakberendezési Kft. és a Procter & Gamble RSC Kft. Az IKEA a Bútorok második élete elnevezésű pályázatával érdemelte ki az elismerést. A program keretében a vállalat visszavásárolja tulajdonosaiktól a feleslegessé vált használt bútorokat, hogy azok második esélyt kaphassanak egy új otthonban. A szolgáltatásnak köszönhetően Magyarországon csupán 2022-ben 2993 IKEA termék kapott esélyt a második életre, és további cél, hogy ennek mértéke évről évre növekedjen. A P&G az Ariel EcoClic kapszulás mosószer környezetbarát papír csomagolása nevű megoldásával aratott sikert. Az Ariel kapszulák új, ergonomikus kartoncsomagolása ugyanis teljesen újrahasznosítható, és azt is lehetővé teszi, hogy lényegesen több csomag férjen el egy raklapon, ezáltal a szállítás során is jelentős megtakarítás érhető el. Az új kapszulákat úgy tervezték, hogy hideg vízben történő mosás esetén is tökéletesen eltávolítsák a foltokat, ami szintén hozzájárul a mosószer karbonlábnyomának csökkentéséhez.

A második helyen hármas holtverseny alakult ki a dm Kft. Csomagolásmentesen a fenntartható jövőért! nevű programja, a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál című pályázata, valamint a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Fenntartható csomagolási megoldásokkal a klímaváltozás ellen elnevezésű projektje között. Ugyanebben a kategóriában harmadik helyen végzett a Continental Automotive Hungary Kft. Green Plant Project pályázata.

A zsűri kkv-különdíjjal ismerte el a Kulcs-Soft Nyrt. Karbonlábnyom-meghatározás és karbonsemleges működés elnevezésű programját, melynek lényege, hogy a vállalat korszerű megoldásai mellett saját működésének klímabaráttá tételével is igyekszik elősegíteni a kis- és középvállalkozások net-zero céljainak elérését.

A Mindenki társadalma kategória győztese az Erste Bank Hungary Zrt. Szakmai önkéntesség: új utakon című programja lett. Mivel a hazai civil szervezetek és társadalmi vállalkozások működését a pénzszűke mellett gyakran a korszerű management/gazdasági ismeretek hiánya is nehezíti, ezért a bank egy olyan innovatív programot dolgozott ki a SIMPACT-tel együttműködésben, melynek keretében a szükséges tudást és kompetenciákat kívánja átadni az NGO-k számára, egyre több cég és önkéntes szakember bevonásával.

Szintén ebben a kategóriában ért el második helyezést a Holcim Magyarország Kft. Közösségi Érték Programja, a harmadik helyet pedig a Richter Gedeon Nyrt. Richter Egészségváros programja szerezte meg.

A kategória jelöltjei között szerepelt a Bio-Fungi Kft. Mini gombafarmja is, mely kkv-különdíjban részesült. A cég a Máltai Szeretetszolgálat gazdaságfejlesztési és foglalkoztatási-munkaszocializációs projektje keretében indított gombatermesztési programot közfoglalkoztatottak részvételével. A kezdeményezés során a résztvevők munkaszocializációja és képzése mellett fontos szempont a helyi közösség ellátása, a gombafogyasztás népszerűsítése is.

Az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű, fenntartható vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek. Bár az Auchan Magyarország Kft. Vállalati transzformáció a „G” pillér mentén elnevezésű programja bejutott a döntőbe, a zsűri úgy határozott, hogy ebben a kategóriában idén nem hirdet győztest, tekintettel a téma újszerűségére, és arra, hogy egyelőre viszonylag kevés ilyen jellegű pályázat szerepelt a mezőnyben.

Az idei évben összesen 16 projekt került fel arra a shortlistre, amelyre a nagyközönség is szavazhatott. Az összegyűjtött voksok száma alapján a közönségdíjat a Lidl Magyarország Bt. Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál nevű programja nyerte el, melynek célja az élelmiszer-hulladék csökkentése és a vásárlók edukációja a háztartási élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 5-én megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A környezeti, társadalmi kihívásokra adott aktuális és hatékony vállalati megoldások című konferenciáján vehették át az elismeréseket.

Az Effekteam Egyesület ezúton is köszönetet mond azoknak a szponzoroknak, akik hozzájárultak az esemény színvonalas megrendezéséhez, méltó keretet biztosítva az Effekt 2030 díjak ünnepélyes átadásához. Arany fokozatú támogatók: Coca-Cola HBC Magyarország Kft., McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft./ Progress Promotion Kft., Syngenta Magyarország Kft., Szerencsejáték Zrt.; Ezüst fokozatú támogatók: Auchan Magyarország Kft., E.ON Hungária Zrt., Fundamenta-Lakáskassza Zrt., Samsung Zrt., SPAR Magyarország Kft., UniCredit Bank Hungary Zrt.; Bronz fokozatú támogató: dm Kft.; Egyéb támogatók: OTP Bank Nyrt., Fruit of Care, Klubrádió, SKY Marketing Communications Kft.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...