Nyolcadik alkalommal díjazza a legkiválóbb hazai márkákat a MagyarBrands. A márkadíjat egyre több cég használja a termékmegjelenéseken kívül az üzleti bizalom kialakítására, és a munkáltatói márka építésére.
A 2017-es évben számos kommunikációs kihívás érte a hazai márkákat. Amíg az élelmiszeripari kommunikációban a szigorodó szabályozási keretek késztették újratervezésre a vállalatokat, addig az innovatív, vagy ipari brandek gyakran a növekvő munkaerőhiány miatt kényszerültek marketingstratégiájuk újragondolására, hogy ne maradjanak le a globális versenyben.
Azok a márkák, amelyek sikeresen tudtak az említett kihívásokra reagálni, megtalálhatóak a legsikeresebb márkadíjak rangsoraiban, így a MagyarBrands nyertesei között is. A MagyarBrands programra a márkák több kategóriában pályázhattak: kiváló fogyasztói és üzleti kategória mellett 2016 óta az innovatív márkák munkáját is elismerik. A pályázaton való részvétel alapfeltétele, hogy a márka Magyarországon született vagy az alapításában magyarok vettek részt. Ezenkívül további három feltétel egyikének is teljesülnie kell: a márka magyar tulajdonban van, a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország vagy magas identitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során.
A díjmentes pályázati lehetőség mellett a MagyarBrands kutatócsoportja további adatgyűjtéssel, a Bisnode és az országos védjegyadatbázis monitorozásával és online kutatással is segíti a legjobb márkák kiválasztását. Végül pedig a MagyarBrands Szakértői Bizottság Tagjai közös értékelési szempontok – identitás, reputáció, márkaépítés – mellett kategóriánként eltérő kritériumok alapján pontozzák a márkákat. A fogyasztói márkák kiválasztásánál hangsúlyos szempont még a GfK Hungária által végzett kedveltség-ismertség vizsgálat, az üzleti márkáknál a pénzügyi megbízhatóság, az innovatív márkáknál pedig a társadalmi hasznosságnak megfelelés.
Az idei díjazottak körében több érdekesség is feltűnik:
· A TOP5 fogyasztói márka között találjuk a Szigetet is. A hippi diákbuliból indult, és huszonöt év alatt sikeresen nemzetközivé vált fesztivál-márka így olyan tradícionális szereplők körébe küzdötte magát, mint az OTP, a Pick vagy a Pöttyös, és az Unicum.
·
· A TOP5 üzleti márka között két gyógyszeripari szereplőt találunk (Egis, Richter Gedeon), míg a Zwack mellett Bojár Gábor két cége is szerepel a listában: a Graphisoft mellett a magyar szilícium völgy, a Graphisoft Park is díjazott lett.
· Az innovatív márkák legjobbjai között az ismert startupok, mint a Prezi vagy a LogmeIn mellett a tradícionális Richter Gedeon, illetve a Medicor szerepel.
·
· További érdekesség, hogy a legjobb reputációjú márkák között az arculatváltáson átesett Zeneakadémia, és a hosszú évek óta kiváló kulturális programokat szervező Művészetek Palotája is szerepel. Ismertség, kedveltség alapján pedig a legjobban teljesítő hazai márkák a Balaton szelet, a Gyermelyi, a Győri Édes, a Győri Pilóta és a Törley lettek.
A hazai márkáknak is folyamatosan monitorozni kell a nemzetközi trendeket és nem ülhetnek a legsikeresebbek sem a babérjaikon, így a 100%-ig magyar tulajdonban lévő, 33 áruházzal és webshoppal rendelkező REGIO JÁTÉK sem, pedig több mint 25 éve meghatározó szereplője a hazai játékpiacnak.
A MagyarBrands program tapasztalatai szerint nemcsak a fogyasztók becsülnek többre egy márkát, ha magyar, az üzleti kommunikációban is vonzó üzenet ez – mondta el Inzám Andrea, a MagyarBrands program brand managere. Nem beszélve a munkaerőpiacon márkát építő vállalatok gyakorlatáról: sokan a toborzási kampányaikba építik bele sikeresen a MagyarBrands márkadíj kommunikációját, ezzel is erősítve presztizsüket a munkakeresők előtt.