Az Ericsson a nagy múltú – több mint tízéves – rendezvénysorozat legnagyobb vállalati partnereként vett részt a Kutatók Éjszakáján. Idén több mint 60 programmal várta a cég az érdeklődőket és szinte minden korosztály talált magának valami érdekességet. A fő látnivaló kétségkívül a dróntechnológiákra és az 5G-re épülő érdekességek voltak.
A korábbi években megszokott, látványos, és magas szakmai színvonalú fizikai bemutatók nemcsak a legkisebbeket nyűgözték le. Az este egyik kuriózuma volt, hogy a vendégek beléphettek az Ericsson budapesti Kutató és Fejlesztő Központjának egyik szigorúan zárt laboratóriumába, a mikrohullámú laborba, ami idén először nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. Az itt dolgozó szakemberek munkájának gyakorlati eredményeinek megismerése mellett a kutatók megmutatták a hobbi projektjeiket is, így nagy lelkesedéssel próbálták ki a látogatók a különböző szimulátorokat, robotokat, modellvasutakat, de készíthettek 3D képet a fotóikból.
Az 5G olyan telekommunikációs lépcsőfok, amely ma még szinte elképzelhetetlen lehetőségeket rejt magában. Az Ericsson élen jár a fejlesztésében. A mostani eseményen az 5G élsportban alkalmazható megoldásait mutatta be a cég.
A számtalan érdekes program között a főszerep mégis a drónoké volt. Az Ericsson Drone Challenge ugyanis olyan tematikus verseny volt, ahol drónprogramozó csapatok mérhették össze tudásukat. A Drone Pro versenyen a sikeresen pályázó, néhány fős csapatok az eseményt megelőző hétvégén egy egész napos drónprogramozó workshopon vettek részt, ahol szakemberek segítségével sajátíthatták el a kódolás csínját-bínját. Az itt szerzett ismeretek alapján programozott önvezető drónok a Kutatók Éjszakáján mutatkoztak be a nagyközönségnek. A megmérettetésen 16 induló csapat feladata az volt, hogy egy előre megépített pályán és módon kellett reptetniük egy drónt.
A feladat csak első hallásra hangzik könnyűnek, mert bár a többségében gimnazista diákokból álló csapatok igazán lelkes és komoly felkészültségű versenyzőkből álltak nem mindenkinek sikerült olyan programot írni, ami hibátlanul végigvitte a drónt a pályán.
A feladatot a legjobban teljesítő Vagányok csapat volt. A Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium 10. évfolyamos tanulóiból álló csapat vihette el a több mint 100.000 Ft értékű főnyeremény drónt.
További attrakció volt a profi drónpilóták bemutatója, de a közönség is kipróbálhatta magát a repülő szerkezetek irányításában.
A számos Ericssonos prezentáció mellett, a céggel együttműködő egyetemei laborok és egyéb szervezetek is tartottak bemutatókat a K+F központban. Az 26. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny győztesei saját találmányaikat, felfedezéseiket ismertették. Az egyetemi együttműködésekben olyan érdekességek szerepeltek, mint egy robotikai bemutató, a SMOG-1 hallgatói műhold, vagy a droidfoci. Idén is játékos versengéssel várta az érdeklődőket a Játsszunk IoT-t – Egymásba Gabalyodva, az Ericsson, a BME VIK, az ELTE IK és az EIT Digital Budapest közös versenysorozata az intelligens tárgyak világában.