- Hirdetés -

Durva növekedés várható az IoT területén

|

- Hirdetés -

Hatalmas növekedés várható az Internet of Things (IoT, a „dolgok internete”) területén: nyolc év múlva már csaknem 100 milliárd IoT eszközt tudunk majd nyilvántartásban, és óránként 2 millió szenzor kerül majd telepítésre – állítják a Huawei szakemberei. Az IHS piackutató cég előrejelzése szerint az IoT eszközök globális megrendelései 2020-ra meghaladják majd a 180 milliót, és piaci részesedésük 30 milliárd amerikai dollár körül lesz. Az ötödik generációs hálózatok hihetetlenül gyors piaci terjeszkedése a kapcsolódó üzletágak számára is kereskedelmi értéknövekedést okoz majd.

 

„Az ötödik generációs mobilhálózatok kutatásfejlesztési, szabványosítási és kivitelezési folyamata kevesebb időt vesz igénybe, mint a 3G, 4G bevezetésekor” – mondta Vörös Zsolt, a Huawei Technologies Hungary vezeték nélküli hálózatfejlesztési igazgatója. Amikor 5G-ről beszélünk, mindenki a vezeték nélküli hálózatokra gondol, de a hátteret biztosító, átvitel-technikai – s már vezetéken zajló – összeköttetést is fejleszteni kell. Ezek alkotnak majd egy komplett egész 5G rendszert. Míg a korábbi technológiák esetében főleg a beszállítók voltak érdekeltek az újabb és újabb generációs hálózatok kiépítésében, hogy berendezéseiket, fejlesztéseiket minél előbb értékesíteni tudják, addig az 5G terjedésénél a különféle társadalmi és gazdasági igényekre kifejlesztett architektúra lesz a domináns hajtóerő. Ezért fontos a hálózatszeletelés (network sliceing), amellyel ugyanis rugalmasan biztosítható a rendszerkapacitás az éppen szükséges felhasználói igényeknek megfelelően. Tehát nem előre kiosztott, dedikált, és így „pazarolt” erőforrásokkal kell a távközlési szolgáltatóknak gazdálkodni, hanem az adott pillanatban leginkább használt applikációk, funkciók szerint lesz beosztható az erőforrásuk.

 

 

Huawei X Labs: 5,5 óra mobilozás 2025-ben

 

Régen az eszközöket egy-egy technológiára dedikáltan fejlesztették, ma már ugyanazok az eszközök szolgálják ki valamennyi technológiát (SingleRan). Az 5G-vel megvalósul majd az, hogy a hálózati erőforrások – eszközök, berendezések – is rugalmasan csoportosíthatóak lesznek, a hálózatszeleteléshez hasonlóan.

 

A jövőbeni 5G hálózattal szemben jelenleg a következő műszaki elvárások vannak a piacon: magas adatátviteli sebesség (10 Gbit/sec), alacsony késleltetés (1 msec), egy négyzetkilométerenkénti 1 millió kapcsolat (M2M, hívás, stb.). A Huawei szerint azok a cégek, akik ezekkel a jellemzőkkel tervezik a fejlesztéseket, sikeres digitális átalakulást tudhatnak majd maguk mögött.

 

A Huawei olyan partnerekkel közösen, mint a Vodafone, a Bosch, a KUKA, a Docomo megalapította és működteti az X Labs nyílt platformot, amelynek célja, hogy minél pontosabban megállapítható legyen, hogy milyen előfizetői igények várhatóak a jövőben. A trendek azt mutatják, hogy míg 2010-ben például napi fél órát töltöttünk mindössze mobilozással, a távközlési multi vezette 5G-s előrejelzések szerint 2025-ben ez az idő 5,5 órára emelkedik majd. A többletidőt természetesen már nem a telefonálás tölti ki, hanem leginkább az alkalmazások használata (biztonsági kamerák figyelése, hűtőellenőrzés, parkolóhelyek keresése, stb.) Mivel az applikáció fejlesztés, felhasználói igények vonják majd magukkal a hálózatoldali fejlesztéseket, a Huawei X Labs négy fő területet jelölt ki, amelyek az 5G bevezetésekor elsődleges alkalmazások lesznek, s amelyre elkezdett megoldásokat gyártani a vállalat: a vezeték nélküli virtuális és kiterjesztett valóság használata (560 Mb/s általános sebesség, 10 Gb/s sebesség a szem retináján), az összekapcsolt drónhálózat (1000 méteres magasságban max. 50 msec késleltetés), az önvezető autók és okos közlekedés, illetve a vezeték nélküli robotika, az automatizálás (orvostudomány, gyártás szektorai).

 

 

Önvezető autók – nulla késleltetési idő

 

Sándor Dénes, a Huawei Technologies Hungary vezető mérnöke elmondta, hogy az önvezető járműveket már nem autóként, hanem programozott robotokként kell elképzelni. Biztonságos működésükhöz az 5G hálózatoknak négyzetméterenként 10 Mb/s-os hálózati adatátvitelt kell majd produkálniuk, késleltetés nélkül, 500 kilométeres hatótávolságig.

 

„A közelmúltban Huawei is csatlakozott a Digitális Jólét Program Titkársága által indított hazai 5G Koalícióhoz” – mondta el Sándor Dénes – „amely nem csupán az új generációs hálózat minél korábbi magyarországi bevezetéséről, hanem az egyedülálló zalaegerszegi önvezető járművek tesztpályájának mielőbbi megvalósításáról is szól.”

 

 

IoT (dolgok internete): 180 milliárd okoseszköz 3 év múlva

 

Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary fogyasztói üzletágának magyarországi igazgatója elmondta, hogy az Internet of Things (IoT) ágazatban hatalmas növekedés várható az elkövetkező öt évben. A Huawei szerint 2025-re már közel 100 milliárd IoT eszközt tartunk majd számon, és óránként 2 millió szenzor kerül majd telepítésre. Seth Wang elmondta, hogy ez a hihetetlenül gyors piaci terjeszkedés a kapcsolódó üzletágak számára is kereskedelmi értéknövekedést okoz majd.

 

Azonban a piaci fragmentáció és az ipari szabványok hiánya miatt az IoT penetrációja igen lassan haladt eddig. A Huawei szerint az IoT ágazatban egy benchmark modell kialakítására és univerzális szabványok létrehozására kellene összpontosítani ahhoz, hogy az átjárhatóság problémáját meg lehessen oldani. A vállalat álláspontja szerint ez az egyetlen módja annak, hogy lendületet adjunk az IoT piacnak.

 

A Huawei szerint az okosotthonok és az okosautók azok a területek, amelyekben a felhasználók a leginkább keresik majd az IoT eszközöket, ezért a vállalat ezt a stratégiai lehetőséget kihasználva dolgozik a fejlesztéseken.

 

 

A PC, tablet és viselhető okoseszköz ágazatok jövője: lehetőségek és trendek

 

Ahogy a mobilkommunikáció, a képalkotási technológiák és a mesterséges Intelligencia (AI) integrációja egyre inkább előtérbe kerül, a felhasználó-központú intelligens élet hamarosan valósággá válhat. Ez új lehetőségeket és kihívásokat hoz majd a PC és az egyéb mobil eszközök ágazatába is.

 

A Huawei szerint a számítógép iparágban három növekedési terület jelent meg nemrégiben: a könnyen hordozható és könnyűsúlyú modellek, az innovatív 2-az-1-ben gépek, valamint a rendkívül magas teljesítményű laptopok, amiket leginkább számítógépes játékokhoz használnak. A vállalat szerint további növekedés várható abban a hibrid kategóriában, ami a laptop és a tablet összeolvasztása.

 

A vállalat a tablet piacról is megosztotta jövőképét: bár jelenleg ezeknél az eszközöknél durva hanyatlás figyelhető meg a piacon, a niche piaci szegmensek azok, amelyek továbbra is lehetőséget kínálnak a növekedésre. Ilyen például a szórakoztatás: a Huawei szerint a mobil processzorok teljesítményének folyamatos fejlődése és a szórakoztató tartalmak iránti kereslet növekedése miatt a táblagép piac újjászületése várható.

 

Az okoseszközök területén jelenleg három akadályt kell leküzdeni: egyrészt azt, hogy csupán kevés olyan, már meglévő eszköz van, ami teljesen magától is képes digitális kapcsolódást biztosítani, többségüknek egy okostelefonra is szüksége van ahhoz, hogy minden funkciójuk használható legyen. A másik probléma jelenleg a hamar lemerülő akkumulátorok, valamint a vonzó tartalom hiánya is gondot okoz. A gyártóknak ezért olyan változtatásokat kell végezniük, amik segítségével az okoseszközök megfelelnek majd a fogyasztói keresletnek. Az egészséges életmód és a fitnesz ipar területén nemrégiben történt fellendülésnek köszönhetően az okoseszközök iránti kereslet stabilan emelkedik, így várhatóan az ilyen jellegű alkalmazások terén éleződik majd ki a verseny a gyártók között.

 

 

Szupertelefonok

 

A fogyasztói üzletág igazgató a vállalat által a jövő intelligens telefonjainak tartott készülékeiről, a szupertelefonokról is ismertette a Huawei jövőképét. Ezek az eszközök vadonatúj információkezelést valósítanak majd meg – ezáltal okosabbá és egyszerűbbé teszik számunkra az életet. „A szupertelefon nem csupán egy módja annak, hogy az internetre kapcsolódjunk, sokkal több annál. A sokféle IoT szenzorral ellátott mesterséges intelligencia technológiák kombinációja lehetővé teszi majd a kütyük számára, hogy észleljék és megértsék környezetüket. A felhő erejét kihasználva a szupertelefonok tulajdonképpen önmaguktól gondolkodnak és cselekednek majd. A Huawei Fogyasztói Trendkutató Intézete szerint a szupertelefon magát a készüléket, az internet kapcsolatot, a felhőt és az őt működtető chipet használja majd fel ahhoz, hogy lemásolja, sorrendben: az emberi test, a beszédnyelv, az agy és a szív működését. A Huawei jelenleg mind a négy technológia területén folytat kutatásokat, hogy megvalósíthassa a szupertelefont.” – mondta el Seth Wang.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia alapú asszisztenssel erősít az SAP

Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és...

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....