Kiadták a legújabb Transzparencia Riportot, aminek az egy fő tanulsága, hogy a nyomtatott lapok piacán megéri transzparensnek lenni, a mérésekben résztvevő lapok a piaci költések növekvő arányát vonzották be 2019-ben.
A MATESZ által auditált vagy a NOK által mért nyomtatott termékekben a Kantar Media által mért listaáras print reklámköltés 89%-a realizálódott 2019-ben, ami 2 százalékpontos emelkedést jelent a 2018-as évhez hasonlítva. 2019-ben a Kantar által figyelt 307 print termékből a NOK vagy a Matesz 104 lapot mért vagy auditált.
Ez a 104 lap 6,085 millió olvasót ért el legalább egyszer az elmúlt 12 hónapban a NOK mérése szerint. A 2019-es évben, a Matesz által auditált kiadványok nyomott példányszáma 352 415 684 volt.
A legújabb adatok is alátámasztják azt a visszatérő megállapítást, hogy a mérés hitelességet, a hitelesség előnyt jelent: a mérésekben résztvevő lapok a címek arányánál nagyobb árbevételt generáltak – olvasható a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) közleményében.
2019-ben a Kantar által figyelt megyei vagy országos napilapok és vasárnapi lapok 100%-át, az országos közéleti napilapok 93%-át, a női lapok 91%-át, míg az RTV újságok 87%-át mérte a NOK vagy auditálta a MATESZ.
10 tematika vonzotta a teljes print piaci árbevétel 93%-át. A megyei lapok aránya nőtt, a női lapok és az országos közéleti napilapok részesedése továbbra is jelentős. A print piaci költések koncentrálódása fokozódik, amelynek a Matesz vagy NOK méréssel támogatott lapok egyértelműen a nyertesei.
2019-ben a 10 legnagyobb sajtóhirdető szektortól származott a teljes print reklámköltés 84%-a, aminek túlnyomó részét (91%) a Matesz által auditált vagy NOK-ban mért lapok vonzották be. Nőtt a médiaügynökségek által vásárolt hirdetések aránya is: 2019-ben már a 93%-a a mért lapokban realizálódott.
2019-ben 5.206 db cég hirdetett aktívan a Kantar által figyelt napilapokban és magazinokban. Közülük a 200 legnagyobb adta a teljes print reklámköltés 65%-át, amelynek 94%-a a mért lapokban jelent meg.
Az MLE 2019-es ágazati kutatásának egyik legfontosabb megállapítása, hogy a print hirdetések legnagyobb erőssége a fogyasztók szerint, hogy azok általánosságban nem irritálók, tartalmukat tekintve célcsoport relevánsak, hasznosak, figyelemfelkeltők, információs tartalmuk magas, hitelesebbek, mint bármely más médiumban elhelyezett hirdetések.
A kutatások egyértelműen mutatják, a fogyasztók a print médiában minden egyéb médiumnál jobban megbíznak, beleértve a digitális hírforrásokat és a közösségi média platformokat is. A nyomtatott sajtót tartalom szempontjából nagyon sokoldalúnak és hitelesnek tartják. A print, mind az internethez, mind a televízióhoz képest kompaktabban gyűjti össze az információt. Abban konszenzus van a törzsolvasók között, hogy a reklám szükséges és elengedhetetlen része a print tartalmának, valamint, hogy a címlap rendkívül meghatározó. Egyes médiumok kitüntetett figyelmet kapnak a fogyasztótól, ilyen az internet és különösen a nyomtatott sajtó. Párhuzamos médiafogyasztás esetén a legaktívabb és kizárólagos figyelmet a print kapja.
Ha a marketing szakemberek segíteni szeretnének az ügyfeleiknek a fogyasztói bizalom felépítésében, a print médiába való befektetés egy jó módja ennek. És miután a fogyasztók attól vesznek, akiben jobban megbíznak, ez az ügyfeleik részére magasabb eladásokat jelenthet.