A legnagyobb árbevételű 3 hazai médiavállalat a TOP100 médiacég forgalmának közel felét tudhatja magáénak – derül ki a Whitereport Financial friss Opten-adatok alapján gyűjtött, 2021-es tényadatok szerint összeállított toplistájából. A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva minden más médiatípusban az első szereplő dominál az elemzés szerint.
Az árbevételi rangsort a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik 47-49 milliárd forint közötti éves nettó árbevétellel. A top3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top100-ban a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek összessége alapján.
A top100 médiavállalat bevételének 79%-át a tévétársaságok és a printlapkiadók jelentik (44% és 35%). Az elsősorban reklámbevételre épülő szegmensek kisebbek: a köztér 11%, az online tartalomszolgáltatók 8%, a rádiók 2% árbevétel részesedéssel rendelkeznek a top100-on belül – írja az elemzésről szóló közleményben a Whitereport Financial.
A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva - ahol a két piacvezető cégcsoport képviseli az árbevételek háromnegyedét a top100-as tévés árbevételeken belül - minden más médiatípusban az első szereplő dominál. 2021-ben a top100-on belül: a printkiadóknál a Mediaworks árbevétel részesedése 47%, annak ellenére, hogy a top100 médiavállalatnak több mint harmada lapkiadó. 47%-kal a Publimont vezeti a köztéri reklámcégek piacát, és „csupán” 37%-ot visz a New Wave, aki a legnagyobb az online téren, valamint 34%-ot a Hold Rádió Kft. a rádiópiacon.
A legnagyobb hazai médiavállalatokról a Marketing&Media magazin is készített elemzést, erről itt olvashat bővebben.