- Hirdetés -

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

|

- Hirdetés -

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból.

A top 30 médiavállalat 2020-ban 300 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ezt a mögöttünk álló esztendőben 344 milliárdra növelték, ami 14,4 százalékos bővülés. Az adózott eredményük két évvel ezelőtt 20,7 milliárd forintot tett ki, tavaly pedig 65,8 milliárdot, ez bő háromszoros emelkedés.

Ugyanakkor azért nem annyira jött el a kánaán, mint ahogy ebből az adatból tűnik. Az összesített adózott eredményt ugyanis felhúzta a Magyar RTL Zrt. adózás utáni eredménye (amire még kitérünk). Amennyiben kivesszük az adatokból az RTL-t, akkor összességében 38,2 milliárd forintos adózott eredményt kapunk 2021 kapcsán, ez 84 százalékos ugrás, ami azért így sem szégyellnivaló eredmény.

A médiavállalatok kedvező tavalyi évére utal az is, ha megnézzük, hogy a 30 cég közül mennyi növelte az árbevételét és az eredményét. Előbbit 24-en, utóbbit 21-en. Veszteséget 2020-ban kettő, 2021-ben pedig csak egyetlen vállalat produkált.

Érdemes még egy magyar-nemzetközi összevetést is tenni a top 30 kapcsán. Tavaly a külföldi tulajdonban lévő médiavállalatok 108 milliárd forint árbevételt értek el, ez a top 30 teljes bevételének a 31,6 százaléka. Ennek kapcsán azonban több dolgot is meg kell jegyezni. A Magyar RTL Zrt. bevétele nem tartalmaz minden, a hazai piacról származó összeget. Ezenfelül akad olyan társaság, az AMC Networks Kft., amely régiós központként is működik, azaz a bevételeinek jelentős része külföldről származik. Ráadásul néhány nagy nemzetközi médiavállalat kimaradt az összeállításból, mert még nem adták le a beszámolójukat.

 

Összevont cégek

A lista első helyén a TV2 Csoportot működtető társaság nevét láthatjuk. 48,9 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly, ami közel hétszázalékos bővülés 2020-hoz viszonyítva. Az adózott eredményük ugyanakkor 3,8 milliárdról 3,4 milliárd forintra csökkent.

A lista első három szereplője kapcsán a szimpla céges adatok kicsit megtévesztők, ugyanis a teljes csoportokat nézve a Mediaworks és az RTL is nagyobb volt, mint a TV2. A Mediaworks Zrt. esetén bő 47 milliárd forintos árbevételt láthatunk, viszont a nyár folyamán ezt kiegészítik a teljes cégcsoportra vonatkozó konszolidált adatokkal. Könnyen lehet, hogy néhány év múlva már nem kell a konszolidált adatokra várni, mert a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány érdekeltségénél még mindig zajlik egy összevonási folyamat. Az elmúlt esztendő során a Mediaworks Zrt.-be olvadt a Mandiner Press Kft., a Napfénymédia Kft. és a Dunaújvárosi Szuperinfó Kft. A nagyobb digitális érdekeltségeiket összefogó New Wave Media Group Kft. pedig magába olvasztotta az Evomedia online sales house-t. A cég beszámolójában azt is beharangozták, hogy 2022 folyamán a New Wave Media is fuzionál anyacégével, a Mediaworks Zrt.-vel.

A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 47,4 milliárd forintos nettó árbevételt hozott össze, ez 15,2 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. Az adózott eredményüknél egy nagy összeget, 27,6 milliárd forintot láthatunk. Ennek a magyarázata, hogy a cég értékesítette az RTL Group Germany SA-ban meglévő 0,91 százalékos tulajdonrészét.

Mint írják: „a tranzakcióra a nemzetközi RTL Csoport racionalizálásának részeként került sor, amely a kereszttulajdonlások megszüntetésére irányult.” A tulajdonrész eladása nélkül az adózott eredményük 1,8 milliárd forintot tett volna ki. Az anyacégük, az RTL Group Central & Eastern Europe GmbH tavaly nyáron 30,5 milliárd forintos osztalékot vett ki a cégből már a 2021-es eredményük terhére, azaz osztalékelőlegként. Az RTL magyarországi tevékenységét egyébként nem fedi le teljes egészében a Magyar RTL Zrt., hiszen utóbbihoz az RTL Klub tartozik, de a lineáris és digitális portfóliójuk ennél nagyobb.

Az Atmedia Csoport árbevétele 2019-ről 2020-ra kicsit csökkent. Azonban tavaly már kimondottan jó évük volt, a nettó árbevételük 45,7 milliárd forintot tett ki, ami 24,7 százalékos bővülés. Mindehhez pedig 1,1 milliárd forint profit is társult.

A legnagyobb hazai médiavállalatok árbevétele és eredménye (TOP10)

(millió forint)

* 1,8 milliárd forintos adózás utáni eredményt értek el, amit kiegészített egy egyszeri, 25,9 milliárd forintos pénzügyi eredmény;

** Az Atmedia Kft. és a Media Services Company Kft. konszolidált adatai;

*** Csoportszintű, nem konszolidált adatok a Ringier AG magyarországi érdekeltségeiről: Ringier Hungary Kft., Blikk Kft., Ringier Hungary Nyomda Kft., profession.hu Kft.;

**** Az Evomedia Kft. esetén 2021. január 1. és szeptember 30. közötti adatok szerepelnek, a társaság ezt követően beolvadt a New Wave Media Group Kft.-be

Forrás: IM

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, további táblázatokkal. A lapban média-, reklám- és PR-ügynökségi rangsorok is találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....