- Hirdetés -

Erre vágynak a gyerekek

|

- Hirdetés -

Az alacsonyabb önbizalmú gyerekek dicséretre, több pénzre, valamint a közösségi média elismerésére vágynak – derült ki a Cartoon Network kutatásából. A csatorna ’Minden Pindúr számít’ címmel, felméréssel egybekötött kampányt folytat a magyar gyerekek önbizalmáról, önbecsüléséről.

 

 

A Cartoon Network kampány alapötletét a csatornán futó, nem régiben újragondolt és január 23-án vadonatúj évaddal jelentkező Pindúr Pandúrok-sorozat három, világszerte népszerű főhőse: Sziporka, Csuporka, Puszedli ihlette. A lányok találékonyak, tettrekészek, bátrak és tele vannak ötlettel, hogyan mentsék meg a világot. Mindegyikük kiemelkedő valamiben. Sziporka a csapat vezetője, igazi agytröszt. Sokszor neki jutnak az eszébe a jó ötletek és a nagy tervek. Puszedli igazi kislány, fontos neki a külcsín. Csuporka a pandúrok legerősebb tagja: harcias, ami olykor jól jön egy-egy bevetésnél. A három lány naponta menti meg a világot, ám ahhoz, hogy egy gyerek fontosnak, értékesnek érezze magát, fontos, hogy a hogy a gyerekekben tudatosuljon, hogy mi az erősségük, hogy értékesek, hogy a csak rájuk jellemző dolgok különlegessé teszik őket, ezáltal ők is szebbé-jobbá tehetik a világot.

 

Az akció egy széles körű felméréssel indult. A Cartoon Network az önbizalom-teszt mellett a gyerekek egy alkalmazás segítségével saját Pindúr Pandúr avatárt készíthettek, valamint kideríthették milyen ’Pindúr faktorral’ rendelkeznek, azaz egy játékos személyiségteszttel segítségével megtudhatták milyen alap személyiségjegyek jellemzik őket, mik az erősségeik. A kampánysorozat január 28-án a Millipop Játszóházban folytatódott, ahol egyedi a Pindúr Pandúrok izgalmas világában egyedi fénykép készült minden kicsi Sziporka, Puszedli és Csuporka számára.

 

 

Kutatási eredmények

 

A pszichológusok által végzett, reprezentatív kutatásban 5 és 15 év közötti gyermekek vettek részt, a kitöltők megoszlása: 53% lány és 47% fiú, átlagéletkoruk 9 év és a legtöbb gyermek jelenleg alsó tagozatos tanuló. A Cartoon Network többek között arra volt kíváncsi, hogy mit jelent a gyermekek számára az önbizalom fogalma, az ő magabiztosságukat mi határozza meg, illetve, hogy a különböző helyzetekben hogyan érzik magukat.

 

A kitöltők közül a legtöbbek (56%) szerint az önbizalom általánosságban azt jelenti, hogy egy adott feladatot, tevékenységet magabiztosan, hozzáértően végez valaki. Ezen kívül nagy arányban kötötték össze az erős vagyok (43%) és a jó vagyok érzésének (41%) fogalmát az önbizalommal, kevesebb (37%) gyerek véli úgy, hogy az igazi önbizalom az, ha nem mások véleménye alapján határozza meg magát valaki.

 

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom jelentése: Jól vagyok. Okos vagyok. Sok pénzem van. A sok önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom azt jelenti, hogy nem számít más mit gondol az emberről.

 

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és a közösségi média, a közepes önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és barátaik száma, míg a nagy önbizalommal bíró gyermekeknek a családjukkal és barátaikkal való kapcsolat minősége határozza meg önbizalmuk és magabiztosságuk alapjait.

 

Az önbizalom mértéke az alábbi környezetekre, helyzetekre vonatkozóan került felmérésre: otthon, sportolás, barátok, iskola, közösségi média, új szituáció. A kutatásban résztvevő gyermekek magabiztossága az otthoni környezetben és a barátokkal a legmagasabb (85% feletti). Az iskolában és sportolás közben a kitöltők több, mint 60%-a érzi magát magabiztosnak.

 

A kitöltő gyermekek közül csupán 55% használ valamilyen közösségi média felületet. Ők legnagyobb arányban a Facebookot, Instagramot és a Snapchatet használják. Ezek mellett pedig a Youtube-ot és a Vibert is nagyobb népszerűség övezi a gyermekek körében.

 

A Cartoon Network önbizalom kutatásának eredményei arra engednek következtetni, hogy a fiatalabb korosztály számára több síkú fogalom az önbizalom, melyet leginkább a tevékenységeikkel, az elismeréssel, a számukra jelentős személyekkel és saját eredményeikkel, azaz külső tényezőkkel kapcsolnak össze. Ezen belül is megfigyelhető azonban egy erős szegmentáció: akik általánosságban és a legtöbb helyzetben magabiztosnak érzik magukat, első helyen a szüleikkel, testvéreikkel és barátaikkal való kapcsolat áll, az önbizalmukat mégis a saját benyomásuk, véleményük alapján határozzák meg.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...