- Hirdetés -

Újabb eszköz a kiberfenyegetés ellen

|

Egy nemrégiben közzétett kutatás szerint a vállalatoknak egyre több kibertámadással kell szembenézniük. A NetIQ támogatásával készült felmérés szerint a cégek 76 százalékát érte legalább egy sikeres kibertámadás a vizsgált egyéves periódusban, és ez a szám egy évvel korábban 71, két évvel korábban pedig 62 százalék volt.

 

A példa jól mutatja, hogy a vállalatoknak minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a kibervédelemre, ebben pedig hathatós segítséget nyújtanak számukra a fejlett biztonsági információ- és eseménykezelő (SIEM) rendszerek, így például a közelmúltban megjelent Sentinel 8.0. A megoldás segítségével az IT-szakemberek egyszerűen és gyorsan észlelhetik és kezelhetik a különféle biztonsági eseményeket és fenyegetéseket, ami segíti a vállalatokat a biztonság fenntartásában és a megfelelőségi előírások teljesítésében.

 

„A kutatás alapján a vállalatok 38 százaléka tervezi valamilyen biztonsági fenyegetésészlelő eszköz bevezetését a kibervédelmi stratégia részeként, 45 százalékuknál pedig már működik is ilyen jellegű megoldás. A felmérés ugyanakkor arra is rávilágított, hogy az IT-szakemberek számára az egyik legnagyobb akadályt a megfelelő védelem kialakítása során a túl sok adat kezelése és elemzése jelenti. Erre a problémára kínál hatékony megoldást a Sentinel legújabb kiadása, amely az adatok gyors feldolgozásával, illetve a fenyegetések és a kapcsolódó feladatok priorizálásával is támogatja a proaktív védekezést” – foglalta össze Hargitai Zsolt, a Magyarországi Képviselet üzletfejlesztési igazgatója.

 

A Sentinel teljes körű és valós idejű átláthatóságot biztosít az összes informatikai tevékenység felett. Automatikusan összegyűjti és elemzi a naplófájlokat, valamint az eseményekre vonatkozó információkat, majd felismeri a különféle rendellenességeket és behatolási kísérleteket, és szükség esetén szintén automatikusan megteszi a válaszlépéseket.

 

A termék új verziója minden eddiginél gyorsabban tudja azonosítani és kezelni a fenyegetéseket, valamint rendkívül rugalmasan skálázható a nagyobb környezetekben is. A 8.0 kiadás még jobb rálátást biztosít a különféle eseményekre, emellett tanúsított a legújabb platformokkal történő használatra is.

 

A legújabb változat már konfigurálható az Apache Hadoop nyílt forráskódú keretrendszer Cloudera disztribúciójával, ezáltal még egyszerűbben és hatékonyabban képes nagy mennyiségű adat tárolására, elemzésére és megjelenítésére. A megújult termék skálázható tárhellyel is elérhető Sentinel Scalable Data Manager (SSDM) néven, amely jól átlátható és testre szabható vezérlőpulton jeleníti meg a különféle biztonsági incidensekhez kapcsolódó adatokat, valamint részletes keresést és elemzést tesz lehetővé az események között.

 

A Sentinel 8.0 újdonsága továbbá a Threat Response Dashboard, amely csoportokba tudja rendezni az értesítéseket státusz, illetékes személy vagy prioritás alapján, így használatával azonnal és pontosabban átláthatók az aktuálisan futó szolgáltatások. Ennek köszönhetően az informatikai szakemberek fontossági sorrend alapján kezelhetik a felelősségi körükbe tartozó eseményeket, mielőtt esetleg a kevésbé fontos incidensekkel kezdenének el foglalkozni. Az operátori szerepkörrel rendelkező felhasználók számára a Trenat Response Dashboard a fő felhasználói felület a riasztások megtekintéséhez és priorizálásához, de más felhasználók számára is biztosítható hozzáférés a felülethez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...