- Hirdetés -

Extra juttatásokat biztosít a Microsoft

|

- Hirdetés -

Magyarországon egyedülálló juttatási csomagot biztosít munkavállalóinak a Microsoft. A kisgyermeket vállaló édesanyák 24, az édesapák 6 hét szabadságot vehetnek igénybe. A dolgozók ezen felül 4 hét ápolási szabadságra is jogosultak, amelyet súlyos betegséggel küzdő hozzátartozóik gondozására fordíthatnak. Az anyasági szabadság első 20 hetében, az apaságinál és az ápolásinál pedig a teljes időtartam alatt jár a fizetés száz százaléka.

 

Magyarországon kiemelkedően jónak számító szintre fejleszti családi juttatásainak rendszerét a Microsoft. A Microsoft az egyenjogúság és a sokszínűség elkötelezett támogatója, így a most bevezetett juttatásokat nemtől és kortól függetlenül minden munkavállaló számára elérhetővé válnak.

 

Egy gyermek születése, felnevelése, valamint a munkaképtelenséggel járó betegségek komoly problémát okozhatnak. A kisgyerekkel otthon lévők kiesnek a munkaerőpiacról: fizetésük hosszú ideig hiányzik a családi kasszából, mivel az állam által biztosított gyermekvédelmi ellátások csak részben pótolják a korábban kapott fizetést. Szintén érzékeny veszteséget okozhat egy váratlan, súlyosabb betegség, amely a munkavállalót épp úgy érintheti, mint közeli hozzátartozóját.

 

„A Microsoft bevallottan és célzottan törekszik olyan munkahelyi környezet megteremtésére és megőrzésére, ahol a munkavállalók motiváltak, szabadon tevékenykedhetnek és biztonságban érzik magukat. Éppen ezért a cég világszerte több helyen, így Magyarországon is jelentősen átalakítja családi juttatásainak rendszerét. A magyar piacon egyedülálló juttatási csomag a Microsoft munkavállalóinak teljes életciklusát lefedi: onnantól, hogy diákkorukban gyakornokként dolgoznak nálunk, majd fiatal családosként kapnak támogatást gyermekeik születésekor, egészen odáig, hogy később hozzátartozóik ápolása miatt sem kell meghatározott ideig lemondaniuk a fizetésükről” – mondta Szentpétery Boglárka, a Microsoft HR-igazgatója.

 

A csomag három fő elemből tevődik össze. A gyermeküket világra hozó vagy örökbefogadó édesanyáknak 24 hét szülési szabadságot biztosít. Ebből 20 hétig bérük 100 százalékát kapják, 4 héten át pedig csecsemőgondozási támogatásban részesülnek. Az édesapák számára 6 hét szabadság jár, akik – az édesanyákhoz hasonlóan – ezen idő alatt teljes fizetésüket megkapják. Mindezeken felül minden Microsoft dolgozónak minden naptári évben jár 4 hét fizetett ápolási szabadság is, amelyet súlyosan beteg hozzátartozóik gondozására használhatnak fel. Ezen idő alatt fizetésük 100 százalékára jogosultak.

 

Gyermekvédelmi ellátásban 231 ezer nő és 2,7 ezer férfi részesült 2014 végén, legnagyobb részük, 56 százalékuk gyest vett igénybe. A frissebb, 2015-ös adatok szerint Magyarországon havonta átlagosan 163 ezren kaptak gyest. Az ellátást igénybe vevő nők közül a szülés előtt 156 ezren voltak alkalmazottak, 8,9 ezer nő pedig vállalkozóként tevékenykedett. A korábban foglalkoztatott nők átlagosan 3,1 éve voltak távol a munkahelyüktől, 16 százalékuk esetében ugyanakkor a távollét hossza meghaladta az 5 évet. A gyesen lévő nők 77 százaléka szeretne újra dolgozni.

 

2015-ben naponta átlagosan 63 ezer munkavállaló kapott táppénzt. Egy táppénzre jogosultra átlagosan 5,9 nap betegszabadság jut (1995-ben ez a szám 16,5 nap volt), a dolgozók átlagosan 21,4 (39,7) napot vannak távol a munkahelyükről. A táppénzen töltött idő hossza nagyban függ attól, hogy alkalmazottról vagy vállalkozóról van szó. 2015 végén 64 ezer alkalmazott 5 százaléka gyermeke ápolása, 5,4 százaléka pedig betegség miatt nem dolgozott. A vállalkozók körében viszont mindössze 1, illetve 1,2 százalék volt távol a munkahelyétől. A vállalkozóként tevékenykedők tehát csak súlyos betegség esetén maradnak otthon, és igyekeznek mielőbb visszatérni a munkahelyükre.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...