- Hirdetés -

Ez lassítja leginkább a magyar cégeket

|

A digitalizáció nem cél, hanem eszköz, a cégvezetőknek továbbra is üzleti transzformációs kérdésekre kell fogyasztó központú válaszokat adniuk és csak ezután következhet a digitális eszközök megfelelő kombinációjának megtalálása – állítják a KPMG szakemberei.

A KPMG üzleti szolgáltató és tanácsadó cég 22,9 Mrd forintos árbevétel mellett 11,1 Mrd forint export árbevételt ért el a most zárult üzleti évében – jelentette be a társaság mai sajtó reggelijén Robert Stöllinger. A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság a 100 legnagyobb árbevételű magyar cég közül 72-t az ügyfelei között tudhat. A jó eredmények mögött részben a gazdasági fellendülés áll, illetve az, hogy a vállalatok is egyre komolyabban veszik a digitalizációs kihívásokat, egyre nagyobb igény van a komplex, minden területet egyben kezelni képes vezetői és stratégiai fejlesztési tudásra. „A digitalizáció nem cél, hanem eszköz a vállalatok kezében, a cégvezetőknek továbbra is arra kell válaszolniuk, hogy miként tudnak hatékonyan működni, hogyan tudják jól elérni a fogyasztóikat, vagy megtartani a dolgozóikat” – mondta a KPMG vezérigazgatója.

Know-how hiány

A technológia integrálása mellett komoly kihívás a cégek számára a digitális tehetségek hiánya, ami a társaság vezérigazgatók körében végzett felmérése szerint a cégek kétharmadánál vált a fejlődés gátjává. “Hiába vannak ugyanis innovációs befektetések egy vállalatnál, ha nincsenek emberek, akik végrehajtják azokat. Jól látszik, hogy a munkaerő ára helyett mára a munkaerő kompetenciája vált kulcskérdéssé a cégek életében” – mondta Ságodi Attila a KPMG vezetési tanácsadásért felelős partnere. A szakértő szerint a megfelelő know-how hiányában a vállalatok többségénél esetleges vagy látszólagos megoldások jutnak érvényre, csakhogy ezek nem segítenek a versenyképesség javításában.

Connected Enterprise

A cégvezetők általában már látják a digitális transzformáció előnyeit, de gyakran nem tudják konkrét lépésekké formálni az elképzeléseket. Többek közt ez köszön vissza az Európai Unió Digitális gazdaság és társadalom index nevű (DESI) kompozit felméréséből is. Ugyan infrastruktúra szempontjából jó eredménnyel szerepel Magyarország, de két területen látványosan a lemaradók közé tartozik: „A cégek jövőre való felkészültsége és az emberek digitális képességei elmaradnak az elvárhatótól, így viszont nehéz lesz kiaknázni például az összekapcsolt vállalkozásokban rejlő lehetőségeket” – monda Ságodi Attila. Magyarországon főképp a KKV szektor van hátrányban, de a nagyvállalatoknál is szükség van a digitális kultúraváltásra vezetői módszerekben, folyamatszervezésben, ellesve például a startup világban már alapvető agilis működés értékeit.

Funkcióváltó épületek

A különféle iparágakban ugyanakkor más-más ütemben zajlik az átalakulás. Az építőiparban például sokkal lassabban, mint a szolgáltató szektorban. „Az építőipari értékláncban is vannak olyan elemek, mint az értékesítés, tervezés, okosotthon funkciók, amelyek komoly fejlődésen mentek keresztül, de a kivitelezésben távol vagyunk a webes világ rugalmasságától, moduláris gondolkodástól” – mondta Dános Pál, a KPMG ingatlan-tanácsadásért felelős igazgatója. A cél pedig már itt is az lehetne, hogy az épület a cloud-szolgáltatások mintájára csak egy „csontváz”, egy keretrendszer legyen, amelyre igény szerint lehet majd képességeket felruházni. A fenntarthatóság alapja, ha egy épületet funkcióváltás miatt nem kell elbontani és az életciklusa rugalmasan meghosszabbítható.

Az egészségügy is egy fogyasztói szolgáltatás

Az egészségügy viszont a gyorsan digitalizálható szektorok közé tartozik – véli Kohanecz Margó. A KPMG egészségügyi szektorért felelős igazgatója szerint a jövő az eredmény és értékközpontú működési modellekben van. A fogyasztói szempontok itt is pontosan ugyanazok, mint bármilyen piaci szolgáltatásnál, ezért a megoldásoknak is ugyanarra kell irányulniuk: a fogyasztó centrikus megközelítésre, az adatfeldolgozásra és elemzésre, valamint a digitális eszközök használatára. A szakértő szerint csak ezekkel oldható fel az a feszültség, amit az elöregedő társadalom és a szakemberhiány okoz a következő évtizedekben a világ egészségügyi ellátórendszereiben.

A KPMG szakértői összességében arra mutattak rá, hogy a cégvezetőknek nem szabad megrettenniük a rájuk nehezedő úgynevezett „digitális nyomástól”, hiszen a problémák többsége számukra is jól ismert, hagyományos üzleti kihívás: például költséget kell csökkenteni, hatékonyságot kell növelni, vagy a termékfejlesztést a fogyasztói igényeknek megfelelő irányokba kell elvinni. Nem lehet azonban hátra dőlni, hiszen az eszközök és a működési környezet viszont új, így a felsővezetőknek fontos a digitális horizontjukat, látómezejüket szélesíteni, globális és helyi szinten is szakmai partnerségeket keresni a jó gyakorlatok és minták elsajátításának segítésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...