- Hirdetés -

Ezeken a területeken próbálkozhatnak most az álláskeresők

|

- Hirdetés -

Az elmúlt másfél évben tovább lassult a toborzás a gyártási és termelési szektorban, ez a tendencia pedig egybevág az országos helyzettel: a vállalatok visszafogták a munkaerőfelvételt, helyette sokkal inkább a meglévő munkavállalók megtartására fókuszálnak. Ennek ellenére a szektorban dolgozó szakemberek továbbra is keresettek a munkaerőpiacon – derül ki a Profession Services, a Profession.hu toborzással foglalkozó üzletágának gyártási és termelési szektorra vonatkozó elemzéséből.

A toborzás intenzitása mérséklődött a gyártás, termelés területén, viszont mivel az idei évre hatással lesz több ipari beruházás is - különösen az ország keleti régióiban -, így a mostanihoz képest erősödő munkaerő felvétel várható. Az iparág jelentősebb szereplői gyakran az üzemeikhez közel eső oktatási intézményekből toboroznak gyakornokokat. Amellett, hogy ez vonzó lehetőség lehet a pályakezdők számára, a munkaadói oldal is jelentősen profitálhat egy jól működő gyakornoki programból. A környéken lakó kezdő szakemberek ugyanis így jó eséllyel az adott gyárban folytatják a karrierjüket, ezzel a cégek pedig akár hosszú távon is elkötelezett munkavállalókra tehetnek szert.

A kisebb méretű, vidéki gyárak toborzása ennél jellemzően nehezebb, mert távol esnek azoktól a pontoktól, ahol az elérhető szakemberekből nagyobb a merítés, viszont jó hír számukra is, hogy a munkavállalók egyre inkább mobilisak. „Az adataink alapján a szektorban dolgozók egyre kevésbé zárkóznak el a lakóhelyüktől eltérő lokációjú munkalehetőségektől, a munkavállalók nyitottabbak akár az ingázásra vagy relokációra – azaz könnyebben döntenek a munkahely közelébe való költözés mellett. A szektorban azokban a munkakörökben is kisebb arányban jellemző a home office és a távmunkavégzés, ahol annak a feltételei adottak lennének” – fogalmazott Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője.

Változó elvárások

Az álláskeresők bérrel és a munkavégzési formákkal kapcsolatos elvárásai is megváltoztak az utóbbi időben: sokkal tudatosabbak és határozottabbak ezek tekintetében. „Ehhez hozzájárult az inflációs nyomás, valamint a harmadik országbeli munkaerő megjelenése, ami a szektor és a szervezeti kultúrák szempontjából egy új kihívást jelent. Az automatizáció és a mesterséges intelligenciára épülő szoftverek elterjedése szintén jelentősen formálni fogja a jövőben az iparágat. Már ma is látunk erre eseteket: bizonyos betanított munkákat emberek helyett robotok végeznek, de emellett megjelentek új területek is, amelyek újfajta képességeket igényelnek, így például AI szaktanácsadókra egyre növekvő szükség van az álláspiacon” - magyarázza a szakértő.

A legkeresettebb szakmák a gyártás és termelés területén a Profession.hu 2023-ban mért adatai alapján sorrendben a minőségbiztosítási mérnök, a projektvezető és a gépészmérnök. A Profession.hu önéletrajz adatbázisa alapján pedig a legtöbb szakember az összeszerelő operátor, a termelési operátor, valamint a gyártósori operátor munkaterületen érhető el.

Toborzási élmény és bértranszparencia

„A gyártás, termelés területén dolgozó mérnökök számára fontos az álláskeresésnél továbbá, hogy milyen presztízsű a vállalat, mint márka, milyen a hírneve, valamint, hogy milyen a munkakörnyezet. Emellett kiemelt jelentőségű, hogy munkaadójuk olyan szakmai elveket valljon, amelyeket a mérnökök is tanultak korábban és amelyek napi munkájukat megfelelően támogatják. Ezeken felül elengedhetetlen számukra, hogy a munkavégzéshez szükséges technológia a lehető legkorszerűbb legyen, és a munkahelyváltás során a jelöltek képzésének, fejlődésének támogatása is prioritást élvezzen – mondta Szigeti Nikoletta. „Munkáltatói oldalról pedig fontos, hogy a munkavállalói igények mellett a vezetők tisztában legyenek a szektorra jellemző munkaerőpiaci helyzettel és az egyes területeken jellemző bérekkel, juttatási csomagokkal. Enélkül a tudás nélkül könnyen elveszíthetik a cégek az egyébként ígéretes jelölteket. A béreket pedig javasolt transzparens módon kezelni és kommunikálni, ugyanis ezzel igazoltan több jelentkező várható egy-egy állásra” – tette hozzá.

A bérbenchmark kiadvány pontos és aktuális képet mutat az iparágról és a szereplők számára hasznos információkkal szolgál a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetről, a trendekről, valamint a bérezésekről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Aczél László és Baradits Szilárd

  A múlt hétvégén elrajtolt az EB Németországban, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk első részében két nagy Arsenal szurkoló, Aczél...

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség - éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.A kommunikációs iparág adatvezérelt szeletét képviselő szervezet, a DIMSZ, örömmel jelenti be,...

Hatalmas felvonulás lesz Budapesten

Június 30-án Budapesten ismét az energiatakarékosság és a fenntartható közlekedés iránti elkötelezettség jegyében szervezik meg a VI. Budapesti Rollerbike Felvonulást. Ez a különleges esemény a mikromobilok és az alternatív közlekedés népszerűsítését tűzi ki célul...

A pénzügyeinkben is fordulópontot hozhat a mesterséges intelligencia

Az idei év fordulópont lehet a generatív mesterséges intelligencia hatását tekintve pénzügyeinkre. A Deloitte szakértői szerint míg korábban az ismerkedés és kísérletezés fázisa volt jellemző, a befektetések mára elérték érettségi szakaszukat, és konkrét, a...

A szurkolókat is támadják a kiberbűnözők

Ikonikus sporteseményekből – mint például az olimpia vagy a foci bajnokságok - idén nyáron sem lesz hiány. A szurkolók alig várják ezeket az eseményeket - nincsenek ezzel másként a kiberbűnözők sem, bár őket a...

Eszméletlen jó portréfotókat lőhetünk a legújabb okosmobillal

A HONOR egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. A vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a...

Erősebb motorú autók gyakrabban baleseteznek

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Népszerű sorozatokkal és sztárszínészekkel indul a nyár

Ismerd meg Finnország egyik kedvenc krimisorozatát és fedezd fel Montreal rejtélyeit a Direct Now alkalmazás legújabb tartalmai között! A nyár első hónapjában indul az idei év egyik legjobban várt sporteseménye: a Direct One-nal garantáltan...

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Aczél László és Baradits Szilárd

  A múlt hétvégén elrajtolt az EB Németországban, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk első részében két nagy Arsenal szurkoló, Aczél...

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...